PINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Steer-by-wire: Πως λειτουργεί το «καλωδιώμενο» τιμόνι; [video]

Παρόλο που η τεχνολογία steer-by-wire υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, κυρίως λόγου κόστους και «συμβατότητας», λίγοι κατασκευαστές την υιοθετούν.

Και όταν το κάνουν είναι κυρίως σε ακριβά και πολυτελή αυτοκίνητα. Έτσι, ένας από αυτούς είναι και η Lexus που μας δίνει ένα όμορφο βίντεο για το πως λειτουργεί το σύστημα διεύθυνσης του νέου RZ 450e, με το όμορφο τιμονάκι που βλέπετε και που μας θυμίζει το yoke τιμόνι της Tesla.

Όπως σε κάθε καλωδιωμένο τιμόνι έτσι και εδώ απουσιάζει η παραδοσιακή κολόνα που μεταφέρει μηχανικά την γωνιακή ταχύτητα του τιμονιού. Όλα γίνονται ηλεκτρονικά και ο λόγος της κρεμαγέρας αυξομειώνεται με εντολές από την μονάδα ελέγχου και ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία παρκαρίσματος η «σχέση» μετάδοσης κονταίνει υπερβολικά και ο οδηγός μπορεί με μία στροφή του τιμονιού να «κόψει» πιο γρήγορα (το τιμόνι) ώστε να διευκολυνθεί.

Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες το τιμόνι γίνεται πιο «αργό» ώστε να υπάρχει λιγότερο άμεση πληροφόρηση για καλύτερο έλεγχο. Ταυτόχρονα, η Lexus κάνει λόγο πως η απουσία της κολόνας μεταφέρει λιγότερους κραδασμούς στο «καλωδιωμένο» σύστημα διεύθυνσης, το οποίο ονομάζει One Motion Grip.

Διαβάστε επίσης: Πως λειτουργούν τα κιβώτια ταχυτήτων

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!