MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW iX xDrive40 [test drive]

Τα premium οικογενειακά SUV έχουν την τιμητική τους εδώ και δεκαετίες στη γκάμα της BMW, με τη φυσική συνέχεια να φέρνει στο προσκήνιο ηλεκτρικούς συνεχιστές όπως η iX. Θα καταφέρει άραγε να αποκτήσει την ίδια απήχηση με τους θερμικούς προγόνους της;

H ηλεκτροκίνηση, για να φθάσει στο σημείο που είναι σήμερα, πέρασε από αρκετά στάδια. Άλλοτε με μικρά και άλλοτε με μεγάλα βήματα, οι εταιρείες που είχαν γρήγορα αντανακλαστικά ξεκίνησαν με κάποια ηλεκτρικά πόλης που σκοπό είχαν να συστήσουν το αύριο στο αγοραστικό κοινό.

Συνέχισαν με ορισμένα μοντέλα που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα με αυτά που φιλοξενούν κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να καταλήξουμε στην τελευταία λέξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας, που είναι τα μοντέλα όπως η BMW iX, τα οποία κατασκευάστηκαν από το πρώτο μέχρι το τελευταίο βήμα με γνώμονα την ηλεκτρική του φύση.

Για αυτό και η πλατφόρμα CLAR αποτέλεσε τη βάση για να καταλήξει η BMW στο επιβλητικό SUV που βλέπετε στη δοκιμή μας. Και πως να μην είναι άλλωστε επιβλητικό όταν αγγίζει τα 5 μέτρα σε μήκος, τα 2 μέτρα φάρδος και το 1,70 σε ύψος, με το βάρος του να είναι λίγο κάτω από 2,5 τόνους.

Ένα γερμανικό «θηρίο» που σου γεμίζει το μάτι και με το παραπάνω και έβαλε πολλές δυσκολίες στο σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας μέχρι το αποτέλεσμα να είναι αρεστό. Αυτό που σίγουρα καταφέρνει η iX, είναι να σε πείσει με την πρώτη ματιά πως είναι ένα premium SUV για εκλεκτούς, με ιδιαίτερο γούστο και σίγουρα προχωρημένο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχουμε δει στο παρελθόν.

Η BMW έχει χτίσει έναν σχεδιαστικό χαρακτήρα με την ηλεκτρική της γκάμα, και το μεγάλο SUV φροντίζει να τη διατηρεί με αρκετές μοντέρνες προσθήκες στην όψη του. Στενόμακρα φωτιστικά σώματα, μεγάλες «καθαρές» επιφάνειες και ορισμένες χτυπητές σκούρες λεπτομέρειες όπως η κυψελωτή μάσκα στο εμπρός τμήμα ή τα τριγωνικά σχήματα γύρω από τους προβολείς, που μοιάζουν λίγο με το μακιγιάζ του Alice Cooper κατά τη διάρκεια συναυλίας.

Τα πράγματα στο πίσω μέρος είναι εξίσου σύγχρονα και σοβαρά, χωρίς ακρότητες και ιδιαίτερο σχεδιαστικό ρίσκο. Ο μεγάλος όγκος «μιλάει» από μόνος του και, σε συνδυασμό με τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα και τις καταπληκτικές 22άρες ζάντες αλουμινίου (20άρες για τη βασική έκδοση, +3.650 ευρώ για αυτές της δοκιμής μας), είναι αρκετά για να σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό.

Και αν υπάρχουν και μερικοί «ζόρικοι» τύποι που θα βρεθούν να κακολογήσουν ή απλά να μην ενθουσιαστούν με την εξωτερική εμφάνιση της iX40, τότε κανείς δεν μπορεί να πει κάτι για το εσωτερικό περιβάλλον του βαυαρικού SUV. Πολυτέλεια και hi-tech πινελιές σε όλα τα μήκη και πλάτη, σε τέτοιο σημείο που να μην ξέρεις από που να αρχίσεις και που να καταλήξεις.

Στις κυρτές ψηφιακές οθόνες του multimedia (14,9 ίντσες) και του πίνακα οργάνων (12,3 ίντσες); Στο ξύλινο pad αφής που βρίσκεται γύρω από τον περιστροφικό διακόπτη που μοιάζει να έχει φτιαχτεί από κρύσταλλο (όπως και οι διακόπτες για τη ρύθμιση καθισμάτων) ή στην γυάλινη πανοραμική οροφή ηλεκτροχρωματικής τεχνολογίας που μέσω αφής μπορεί να κρύψει ή να φανερώσει τις ακτίνες του ήλιου προς την καμπίνα;

Όπου και αν κοιτάξεις, το ηλεκτρικό SUV της BMW κάνει φιγούρα χωρίς να ξεχνά την εργονομία (τα εύσημα σε όποιον σκέφτηκε τις πολύ πρακτικές θέσεις για smartphone) και φροντίζει να σε κάνει να αντιληφθείς πως αυτό είναι το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης. Πέραν όμως των εφέ, η πλατφόρμα CLAR έχει φροντίσει ώστε να επιτρέψει στην iX να προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους στους επιβάτες της.

Το κενό ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό επιτρέπει με άνεση δύο μεγάλες σχολικές τσάντες, ενώ και η αίσθηση των επιβατών είναι πως δεν θα καταπιεστούν στιγμή, με τους πίσω να απολαμβάνουν και αυτοί ανέσεις τύπου… business class. Στο χώρο αποσκευών τα 500 λίτρα κρίνονται παραπάνω από επαρκή, με το διαθέσιμο ύψος πάντως να μην είναι απεριόριστο, αφού η πέμπτη πόρτα θα σταματήσει αυτόματα σε περίπτωση που το σχήμα των αποσκευών δεν είναι το προβλεπόμενο (επανερχόμαστε στις σχολικές τσάντες που δεν χωράνε σε όρθια θέση).

Οι άνετες και ψηλές θέσεις για τους επιβάτες, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (απουσιάζουν μέχρι και τα πλαίσια από τις πόρτες), φέρνουν τον οδηγό σε θέση απόλυτου ελέγχου κατά την οδήγηση, πράγμα σημαντικό για ένα θηρίο 4,953 μέτρων που πρέπει κάπου να χωρέσει μέσα στην πόλη.

Η ορατότητα λοιπόν, και το πολυγωνικό τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση συνθέτουν, μαζί με τις κάμερες για την υποβοήθηση, ένα σκηνικό που παλεύει για να κάνει τη ζωή του οδηγού ευκολότερη και τα καταφέρνει μια χαρά. Αυτό δε σημαίνει ότι με την iX40 δεν προτιμάς να αποφύγεις την πόλη και να βγεις έξω από το κλεινόν άστυ. Ίσα ίσα που το γρήγορο-αέρινο ξεπέταγμα με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού, σε κάνει να θέλεις να την ανακαλύψεις στον ανοιχτό δρόμο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μη σας ξεγελούν τα περιττά κιλά της (2.440), η «μικρή» iX μπορεί να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα, με τη ροπή 630 Nm μάλιστα να χαρίζει αρκετές δόσεις οδηγικής απόλαυσης σε περίπτωση που προτιμήσει κανείς το Sport μέσα από τα διαθέσιμα modes.

Εκεί θα ακούσει και τους ανάλογους σπορτίφ ήχους που έχει συνθέσει ο Hans Zimmer για λογαριασμό της BMW, ενώ στο Expressive θα τους ακούει με μεγαλύτερη συχνότητα και άλλη χροιά. Στη λειτουργία Relax τα καθίσματα αναλαμβάνουν το απαραίτητο μασάζ για να μην «πιαστείτε», αν και περισσότερο απλά καταφέρνουν να σε εντυπωσιάσουν με αυτή τη λειτουργία και λιγότερο κάτι άλλο.

Προτιμότερο για να σου φύγει το range anxiety είναι να απολαμβάνεις την καλύτερη δυνατή οικονομία με τη βοήθεια της λειτουργίας Εfficient. Για αυτό βέβαια υπεύθυνη είναι η μπαταρία χωρητικότητας 76,6 kWh (71,0 net), το έργο της οποίας είναι να «ταΐσει» δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και για αυτό το λόγο η αυτονομία της iX40 δεν σε ενθουσιάζει ιδιαίτερα.

Με φυσιολογικές συνθήκες ένας αριθμός κοντά στα 370-380 χλμ. είναι εφικτός, με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τις 22,6 kWh/100 χλμ. Η διαδικασία φόρτισης πάντως σε ταχυφορτιστή DC 150 kW είναι αρκετά σύντομη (31 λεπτά για 0-80%) και δε θα σταθεί εμπόδιο σε ένα μεγάλο ταξίδι. Και εδώ που τα λέμε η μεγάλη διαδρομή είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό για να πράξεις μέσα στην άνετη και αθόρυβη iX.

To ηλεκτρικό SUV της BMW σε σοκάρει με το πόσο άνετα περνά από την οποιαδήποτε λακκούβα στην πόλη, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες με την πολύ καλή απόσβεση του συστήματος αναρτήσεων. Απέχει αρκετά εκατοστά από το έδαφος, γεγονός που θεωρητικά θα σας επιτρέψει την όποια περιπέτεια, στην πράξη όμως δε θες με τίποτα να ταλαιπωρήσεις ή να τραυματίσεις την iX των 89.000 ευρώ περίπου που απαιτούνται για την «ταπεινή» iX40 (πόσω μάλλον όταν φορά και τις «ακραίες» ζάντες της δοκιμής μας).

Ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για ένα «super» πακέτο άνεσης, prestige, επιδόσεων, τεχνολογίας και χώρων, που το μόνο που έχει να ζηλέψει είναι πιθανόν οι ισχυρότερες xDrive50 και M60, που φυσικά ζητάνε και ακόμη πιο «μεγάλα» πορτοφόλια. Πάντως, και με την iX40 δεν μπορείς να πεις ότι κάνεις παραχωρήσεις, αφού είναι σε θέση να σε καλύψει και με το παραπάνω σε όλα τα ζητούμενα. Αρκεί βέβαια να έχεις αφομοιώσει τη φιλοσοφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να αντιληφθείς ότι… ζουν πλέον ανάμεσα μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW iX xDrive40 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή
Ηλεκτροκινητήρας 1
Ηλεκτροκινητήρας 2
240 kW (326PS), 630 Nm
250 kW (340PS) 400 Nm
200 kW (272PS) 352 Nm
Θέση Στον εμπρός/πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 76,6 kWh (71,0 net), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 8,25 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 150 kW σε 31 λεπτά 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 19,4 kWh/100 km, 22,6 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 424 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 76,6 kWh (71,0 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 370-380 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι /δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza Eco, 275/40 R22
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.953 × 1.967 × 1.695 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.679 / 1.709 mm
Μεταξόνιο 3.000 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt (έως 1.750 lt)
Απόβαρο 2.440 kg
Τιμή πώλησης μοντέλου δοκιμής: από 88.950€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button