NEAPINED

Volvo EX90: Μία ηλεκτρική επταθέσια ναυαρχίδα [video]

H σουηδική εταιρία παρουσίασε την ηλεκτρική της ναυαρχίδα, η οποία θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2023 με τιμή στην Γερμανία από τις 105.000 ευρώ. Θα πωλείται παράλληλα με το XC90 που θα συνεχίσει έως το 2030 περνώντας στο μεσοδιάστημα από ένα βαρύ facelift και αποκλειστικά ως plug-in υβριδικό.

Σχεδιαστικά το EX90 συμβαδίζει με την μίνιμαλ άποψη που διακρίνει τα ηλεκτρικά της μάρκας, αλλά με μία σαφώς πιο ανάγλυφη γραμμή που δημιουργεί ένα πιο αεροδυναμικό σύνολο με τις κρυφές λαβές. Το οποίο έχει ένα συντελεστή στο 0,29 που θεωρείται καλή τιμή για ένα SUV των 5,037 μέτρων σε μήκος (πλάτος και ύψος στα 1,96 και 1,74 ύψος, αντίστοιχα) και που ζυγίζει 2.818 κιλά!

Η αρχική έκδοση είναι twin-motor AWD (τετρακίνητη με ένα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη ανά άξονα) και συνδυαστικά αποδίδει στην βασική του έκδοση 409 ίππους και 770 Nm και στην μεγαλύτερη 518 ίππους και 910 Nm ροπής. Τα 0-100 ολοκληρώνονται αντίστοιχα σε 5,9 και 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Η βάση του EX90 είναι η πλατφόρμα SPA2 που προέρχεται από το Geely Group και χρησιμοποιείται στο Polestar 3. Μία μπαταρία 111 kWh (προέλευσης από την κινεζική CATL) προσφέρει αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα (WLTP). Χάρη στη μέγιστη DC ισχύ φόρτισης στα 250 kW (αργότερα στα 300 kW) το EX90 φορτίζει από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Στο εσωτερικό υπάρχει το νέο layout της Volvo στο οποίο κυριαρχούν δύο οθόνες. Μάλιστα, η διάταξη τους μας θυμίζει αρκετά την Mustang Mach-E της Ford ή των Tesla. Συγκεκριμένα, στο κέντρο υπάρχει μία μακρόστενη οθόνη αφής 14,5 ιντσών, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του μία στενόμακρη οθόνη πληροφόρησης.

Ανάλογα με την διάταξη των καθισμάτων το πορτμπαγκάζ προσφέρει 310 λίτρα ως επταθέσιο, 665 λίτρα ως πενταθέσιο και 1.910 με τοις πίσω σειρές πεσμένες. Υπάρχει και frunk (μπροστινό πορτμπαγκάζ) στα 37 λίτρα για την αποθήκευση του καλωδίου.

Το νέο σύνολο ασφαλείας, μαζί με τα συστήματα infotainment και διαχείρισης μπαταρίας, θα τροφοδοτούνται από ένα βασικό σύστημα λογισμικού που χρησιμοποιεί προηγμένες πλατφόρμες Nvidia Drive μαζί με την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm σε συνδυασμό με το εσωτερικό λογισμικό της Volvo. Υπάρχει σύνδεση 5G ως βασικός εξοπλισμός για να σας βοηθήσει με τις over-the-air ενημερώσεις.

Στο λανσάρισμα θα υπάρχει μόνο το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Ultra, το οποίο περιλαμβάνει τα Lidar, σύστημα παρακολούθησης οδηγού, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με 25 ηχεία με Dolby Atmos.

Το EX90 περιέχει περίπου 15% ανακυκλωμένο χάλυβα, 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, καθώς και 48 κιλά ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών βιολογικής βάσης, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του συνόλου των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο. Το EX90 είναι το πρώτο Volvo με δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης για την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών ή ενός άλλου ηλεκτρικού Volvo.

Ξεκινώντας με το Volvo EX90, η μάρκα θα παρουσιάζει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάθε χρόνο. Έως το 2030, θα πωλούνται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι το οποίο αποτελεί ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Η παραγωγή του EX90 θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Τσάρλεστον των ΗΠΑ στα τέλη του 2023, με την κατασκευή στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Τσενγκντού της Κίνας να ακολουθεί το 2024.


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!