NEAPINED

Το νέο Toyota Prius είναι ένα πολύ όμορφο plug-in υβριδικό [video]

H 5η γενιά Prius αφήνει πίσω της τη ρετσινιά της προηγούμενης και θα είναι διαθέσιμη σε plug-in υβριδική έκδοση (η πλήρως υβριδική δε θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη) – Στο Λος Άντζελες και την Ιαπωνία πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του μοντέλου – Στις 5 Δεκεμβρίου και στην Ευρώπη – Λανσάρισμα την άνοιξη του 2023.

Όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας το νέο Prius δεν έχει καμία σχέση σχεδιαστικά με το προηγούμενο άσχημο. Το νέο έχει μία πολύ δυναμική εμφάνιση και αρκετά στοιχεία από τα ηλεκτρικά bZ και καταφέρνει να αποσπάσει κολακευτικά σχόλια τόσο με την αιχμηρή του όψη μπροστά όσο και με την κουπέ γραμμή προς τα πίσω.

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Prius είναι 2,2 εκατοστά φαρδύτερο, έχει μειωμένο μήκος κατά 4,6 εκ., είναι χαμηλότερο κατά 5 εκ. και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 50 χιλιοστά.

Το ίδιο ελκυστικό δείχνει και το εσωτερικό όπου βλέπουμε ένα ταμπλό με δύο οθόνες. Υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών που είναι ψηλά τοποθετημένος ώστε ο οδηγός να έχει το βλέμμα του στο δρόμο και λίγο πιο μπροστά μία μεγάλη touch-screen 12,3 ιντσών ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση. Όσο για τους χώρους αναμένονται στα επίπεδα ενός μεσαίου οικογενειακού liftback.

Το νέο Prius βασίζεται στη πλατφόρμα TNGA και έχει δύο εκδόσεις που τις έχουμε δει σε διάφορά μοντέλα της Toyota, όπως στα Corolla, Yaris, Cross, RAV4 κ.α.. Η φουλ υβριδική με παράλληλο σύστημα έχει έναν δίλιτρο κινητήρα 148 ίππων και σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει συνολικά 193 ίππους.

Υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση με το ίδιο σύστημα πρόωσης αλλά με αυξημένη ισχύς στους 223 ίππους και μεγαλύτερη μπαταρία για δυνατότητα ηλεκτροκίνησης που είναι 50% μεγαλύτερη από του προηγούμενου μοντέλου. Κάτι που σημαίνει πως θα βρίσκεται στα περίπου 60 χιλιόμετρα χάρη σε μία μπαταρία στις 13,6 kWh. Όσο για τα 0-100 χλμ./ώρα η Toyota δίνει μία τιμή στα 6,7 δευτερόλεπτα.

Επιπρόσθετα, το νέο Prius θα είναι προαιρετικά εξοπλισμένο με σύστημα ηλιακής φόρτισης που παράγει αρκετή ισχύ για έως και 1.250 χλμ. αυτονομίας ετησίως. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται ενώ το όχημα είναι σταθμευμένο θα χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του κινητήρ, τη λειτουργία του κλιματισμού και άλλων συστημάτων.


Τι λέει η Toyota για το νέο Prius

Το Prius άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του τόσο στην ιστορία της Toyota όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο από το λανσάρισμά του το 1997, και έχει καθιερωθεί ως ένα αυτοκινητικό σύμβολο, που ανέδειξε την ηλεκτροκίνηση και εισήγαγε με θάρρος μελλοντικές τάσεις. Με τη νέα γενιά του, που θα διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-in Hybrid έκδοση στην Ευρώπη, το Prius κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι.

Η Toyota δεσμεύεται στην ανθρακική ουδετερότητα, και η τεχνολογία Hybrid που έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Prius εξακολουθεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το νέο Plug-in Prius ενισχύει την πολυτεχνολογική γκάμα της Toyota, που περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), παρέχοντας αυξημένη απόδοση σε συνδυασμό με μία βιώσιμη μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα.

Ανακαλύπτοντας νέες τεχνολογίες, το Prius ανέκαθεν ενέπνεε το μέλλον άλλων μοντέλων και η νέα γενιά διατηρεί αυτό το πρωτοποριακό πνεύμα. Εισάγει τη νέα γενιά του συστήματος Plug-in Hybrid της Toyota, μία ολοκληρωμένη εξέλιξη με αυξημένη απόδοση χάρη στην υψηλής χωρητικότητας μπαταρία.

Ένας ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια και ο δίλιτρος θερμικός κινητήρας «ενεργοποιούν τις αισθήσεις» του οδηγού με συνδυασμένη ισχύ 223 DIN hp (164kW) για ισχυρή και άμεση επιτάχυνση. Από την άλλη, το ανανεωμένο και αεροδυναμικά βελτιωμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή αέρα εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόδοση καυσίμου, χειρισμό και ευστάθεια.

Το ξεχωριστό στυλ για το οποίο το Prius έχει γίνει διάσημο αποκτά περισσότερο δυναμισμό χάρη σε μία τύπου coupe σιλουέτα, πετυχαίνοντας μία ισχυρή, συναισθηματική απήχηση. Βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου, ως συστατικό μιας συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας με έλεγχο και αυτοκυριαρχία.

Μία ευρύχωρη καμπίνα συνδυάζει την οδηγική απόλαυση και τον ενθουσιασμό, αξιοποιώντας τη νέα φιλοσοφία “Island Architecture” του Prius για ένα απέριττο και ευρύχωρο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη, δημιουργώντας μία πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ενδείξεις και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα για βέλτιστη χρηστικότητα.

Οδηγικές Επιδόσεις

Ένα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς πετυχαίνει μία εξέλιξη της οδηγικής εμπειρίας σε όλα τα επίπεδα για το plug-in Prius, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2.0l παράγει 148 DIN hp (111kW) και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 160 DIN hp (120kW) που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, για συνολική ισχύ 223 DIN hp (164kW). Συγκριτικά με τον κινητήρα της τρέχουσας γενιάς Prius στην έκδοση Plug-in Hybrid που αποδίδει 122 DIN hp (90kW), η αυξημένη ισχύς εξασφαλίζει ισχυρή και άμεσης απόκρισης επιτάχυνση.

Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV), η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50 % συγκριτικά με της τρέχουσας γενιάς. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh. Οι κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπουν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και επομένως οι διαστάσεις της μπαταρίας είναι αρκετά συμπαγείς ώστε να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους.

Με τη μέγιστη απόδοση να είναι το ζητούμενο, καθαρή ενέργεια μπορεί επίσης να παράγεται προαιρετικά μέσω ηλιακών κυψελών στην οροφή.

Σχεδίαση – Εξωτερικό

Το εμβληματικό σφηνοειδές σχήμα, μία πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Μία σιλουέτα με απαλές και λεπτές γραμμές έχει δημιουργηθεί χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 50 mm, μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ιντσών.

Περιττά σχήματα και γραμμές απουσιάζουν, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται με μία απέριττη και καθαρή συνολική σχεδίαση εμπνευσμένη από τη φυσική ροή του αέρα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου ενισχύεται από το διευρυμένο κατά 50 mm μεταξόνιο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά 46 mm.

Με αυξημένο κατά 22 mm πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία “Island Architecture” του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.

Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού.

Η μονάδα οδηγού βασίζεται σε μία οθόνη TFT LCD επτά ιντσών που τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, βελτιώνοντας την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στο δρόμο.

Ένας νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων δίνει προτεραιότητα στην άνεση της καμπίνας, σε μία καθαρή διάταξη με ελάχιστη διείσδυση στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τη χρηστικότητα και την εμφάνιση. Συνδυάζει μία διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη και slim χειριστήρια κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα.

Με τις οδηγικές επιδόσεις, την αυξημένη απόδοση και με την κομψή, δυναμική της σχεδίαση μέσα κι έξω, η νέα γενιά Prius συνεχίζει μία καινοτόμο παράδοση που ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια. Αυτό το νέο κεφάλαιο στη μοναδική ιστορία του Prius θα ξεκινήσει, θέτοντας νέα σημεία αναφοράς σε επίπεδο τεχνολογίας, απόδοσης και ξεγνοιασιάς, όταν η 5η γενιά του μοντέλου σε Plug-in έκδοση λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!