Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) έχουν βάλει στόχο να κερδίσουν τους Ευρωπαίους οδηγούς και τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες με πιο προσιτά αυτοκίνητα που διαθέτουν κορυφαίες αξιολογήσεις ασφαλείας και πολλά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας.
Τους τελευταίους μήνες, αρκετά κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα έλαβαν πέντε αστέρια Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου (NCAP) – ένα επίτευγμα που απαιτεί φόρτωση οχημάτων με χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που υπερβαίνουν κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις.
«Όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θέλουν να επιτύχουν βαθμολογίες πέντε αστέρων στο Euro NCAP προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο Brian Gu, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας EV Xpeng.
Ο Gu είπε ότι η Xpeng έχει αφιερώσει τα τελευταία τρία χρόνια χτίζοντας καταστήματα και κέντρα εξυπηρέτησης στη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία – με κάποιες αρχικές πωλήσεις στη Νορβηγία – πριν από την επίσημη κυκλοφορία του ηλεκτρικού της σεντάν P7 και του G9 (SUV) ) στις τέσσερις χώρες.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αναγνωρίσει ότι η ασφάλεια παίζει ένα απίστευτα σημαντικό μέρος της διαδικασίας πωλήσεων, δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής της Thatcham Research, ενός βρετανικού ερευνητικού κέντρου αυτοκινήτων που χρηματοδοτείται από ασφαλιστές και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Euro NCAP.
Οι αξιολογήσεις πέντε αστέρων του Euro NCAP θεωρούνται κλειδί για να ξεπεραστούν οι εναπομένουσες ευρωπαϊκές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων, μετά από τρομερές αποτυχίες crash test το 2006 και το 2007 που δημιούργησαν την εντύπωση ότι τα αυτοκίνητα από την Κίνα δεν ήταν ασφαλή.
Mάλιστα οι υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας ανοίγουν επίσης τη δυνητικά τεράστια αγορά εταιρικού στόλου αυτοκινήτων για τους κινέζους κατασκευαστές EV.
Οι πωλήσεις στόλου αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, και πολλοί εταιρικοί αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια.”Οι πωλήσεις στόλου είναι πολύ σημαντικές και πολλοί στόλοι έχουν υποχρεωτική βαθμολογία πέντε αστέρων για την αγορά αυτοκινήτων”, δήλωσε ο Avery.
Ενοικιαζόμενα και πεντάστερα
Επιπλέον, πολλοί στόλοι θέλουν να στραφούν γρήγορα σε EV για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας. Ωστόσο, οι εταιρικοί στόλοι δυσκολεύτηκαν να αποκτήσουν αρκετά EVs στην Ευρώπη, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν ωθήσει τους χρόνους αναμονής για ορισμένα μοντέλα σε περισσότερους από 12 μήνες.
Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα επέτρεψε στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις τιμές των EV και να επικεντρωθούν περισσότερο σε πελάτες λιανικής, παρά σε πελάτες όπως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που παραδοσιακά ήταν λιγότερο κερδοφόρες για αυτούς.
Αυτό δημιούργησε ένα παράθυρο ευκαιρίας για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν ήδη πάρει μερίδια στους περισσότερους ξένους αντιπάλους στην Κίνα, μακράν τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Τον Οκτώβριο, για παράδειγμα, η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt είπε ότι θα αγόραζε περίπου 100.000 EVs από την BYD, ξεκινώντας από το Atto 3 SUV της που έλαβε την πολυπόθητη βαθμολογία πέντε αστέρων του Euro NCAP τον ίδιο μήνα.
Η κινεζική Great Wall Motors (GWM) έλαβε αξιολογήσεις πέντε αστέρων τον Σεπτέμβριο για το υβριδικό SUV της μάρκας WEY Coffee 01 και το ηλεκτρικό σεντάν Funky Cat της μάρκας ORA.
Μέχρι το 2030, εκτιμάται ότι τα EV θα αποτελούν το 40% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και ότι οι κινεζικές μάρκες θα αντιπροσωπεύουν μεταξύ 12,5% και 20% αυτής της πλήρως ηλεκτρικής αγοράς, με πωλήσεις μεταξύ 725.000 και 1,16 εκατομμυρίων οχημάτων.