PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Karoq 1.5 TSI ACT DSG [test drive]

Ένα από τα πλέον αγαπητά και δημοφιλή SUV που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά, συμπλήρωσε μία τετραετία και άνοιξε ένα νέο κύκλο στην εμπορική του πορεία.

Το Skoda Karoq διατήρησε όλα του τα πλεονεκτήματα, συνοδευόμενο από ένα πακέτο συνολικής αναβάθμισης. Είναι όμως αυτό αρκετό για να το φέρει πιο κοντά στα κορυφαία (σε πωλήσεις) Nissan Qashqai ή Peugeot 3008;  

Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας με το SUV της Skoda, μας πέρασαν αρκετές «ατάκες» από το μυαλό που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν το Karoq. Μερικές από αυτές θα μπορούσαμε να τις μοιραστούμε μαζί σας και αποτελούνται από ορισμένα κλισέ όπως… «Το SUV της μεσαίας τάξης», ή «Ο ορισμός του political correct». Γιατί όμως να θέλουμε να βάλουμε «ταμπελάκι» στο ανανεωμένο Karoq; Γιατί απλούστατα είναι τόσο καθωσπρέπει σε όλα του, σε βαθμό που καταντάει μονότονο.

Ίσως, αυτή τη μονοτονία να θέλησαν να σπάσουν στις τάξεις της τσέχικης εταιρείας και επέλεξαν να προχωρήσουν σε μικρές αλλά έξυπνες αισθητικές παρεμβάσεις με σκοπό να δώσουν μία νέα πνοή στο Karoq. Διατήρησαν την επιβλητική του όψη, προσθέτοντας ωστόσο τη νέα φιλοσοφία της Skoda με έντονα τα σημάδια του νέου Fabia στο εμπρός μέρος. Η μάσκα εκτείνεται πλέον σε μεγαλύτερο τμήμα του εμπρός μέρους και διαθέτει εξαγωνική σχεδίαση, ενώ τα full-LED φωτιστικά σώματα δίνουν το κάτι παραπάνω, ακόμα και αν αφορούν τον προαιρετικό εξοπλισμό.

Κοιτάζοντας προσεκτικά και τις δύο εκδοχές του Karoq (το ανανεωμένο και το μοντέλο που αντικαθιστά) θα δεις πως η φρέσκια version είναι πιο σμιλεμένη με περισσότερες «κοψιές», ενώ οι άνθρωποι της εταιρείας καμαρώνουν και για καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Για αυτό και οι στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας θα δείτε τις ζάντες που θυμίζουν το ηλεκτρικό Enyaq. Οι περισσότερες αλλαγές συνδυάζουν το φρεσκάρισμα με την καλύτερη δυνατή οικονομία, ενώ η συγκεκριμένη φιλοσοφία περνά πιο έντονα στο εσωτερικό του ανανεωμένου Karoq.

Η πιο φανερή προσθήκη έχει να κάνει με το σύστημα Virtual Cockpit, τις δύο ψηφιακές οθόνες που συνθέτουν ένα μοντέρνο και ελκυστικό σκηνικό. Ο πίνακας οργάνων (ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού) μπορεί να έχει μέγεθος 8,0 ή 10,25 ίντσες, με το infotainment 9,2 ιντσών να ολοκληρώνει την αίσθηση ποιότητας στο μέσο του ταμπλό.

Το high-tech στοιχείο είναι ουσιαστικά προίκα του γερμανικού group και δίνει πολλούς έξτρα πόντους στο πακέτο του Karoq. Όμορφα γραφικά, πληθώρα λειτουργιών, έξυπνοι φυσικοί διακόπτες που σε βάζουν άμεσα στο υπομενού και γενικότερα μία νοοτροπία που τείνει να κάνει τη ζωή σου ευκολότερη σε σχέση με ένα οποιοδήποτε άλλο πολύπλοκο SUV της σύγχρονης εποχής.

Στα λιγότερο φανερά, μπορούμε να προσθέσουμε πως σε πολλά σημεία της καμπίνας (όπως στα εσωτερικά των θηρών ή στο ταμπλό) έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από ανακυκλωμένα πλαστικά, χωρίς φυσικά να γίνεται πουθενά αντιληπτή οποιαδήποτε έκπτωση στην ποιότητα του συνόλου. Οι Τσέχοι παράλληλα κράτησαν την πρακτικότητα σε πολύ υψηλά στάνταρ, με τους πίσω επιβάτες μάλιστα, να έχουν την τύχη να απολαμβάνουν δύο βάσεις για το smartphone και τραπεζάκι για να ακουμπήσουν κάποιο σνακ ή μικρά αντικείμενα.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γενικότερα θα λέγαμε πως παραμένει ένα SUV που κάνει τα πάντα σωστά και δίνοντας λύσεις στον οδηγό και τους επιβάτες. Σε αυτή τη φιλοσοφία ταιριάζει γάντι και το μηχανικό σύνολο στην περίπτωση της δοκιμής μας. Ο τετρακύλινδρος TSI χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. δε φέρει κάποιο… υβριδικό εφέ, ούτε καν ένα mild hybrid system. Εμπιστεύεται το γνωστό και σχετικά απλό σύστημα ACT (αδρανοποίηση των δύο κυλίνδρων κάθε φορά που δε βυθίζουμε έντονα το γκάζι), το οποίο όμως εν τέλει είναι αρκετά αποτελεσματικό.

Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων (βάζει και αυτό το λιθαράκι του στη λειτουργία Eco), θα δει κάποιος μία μέση κατανάλωση καυσίμου γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., αριθμός πολύ ικανοποιητικός για ένα ευρύχωρο SUV βάρους 1.320 κιλών. Μάλιστα, σε συνθήκες ταξιδιού, μπορούμε να δούμε και ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση, ωστόσο το TSI σύνολο σε καλεί με τη σπιρτάδα του να το αξιοποιήσεις στη λειτουργία Sport. Εκεί οι αλλαγές του DSG δεν είναι τόσο σύντομες και ο ήχος του κινητήρα αρχίζει να φθάνει στα αυτιά των επιβατών, προσπερνώντας την καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης.

Κατά κύριο λόγο όμως οφείλεις να επανέλθεις σε family mood, να χαρείς τους χώρους (521 λίτρα για τις αποσκευές), την άνεση της ανάρτησης (McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) και το εξαιρετικό πλαίσιο (πλατφόρμα MQB) του ομίλου VW. Και μια και μιλήσαμε για ανάρτηση, αυτή έχει σαφή προσανατολισμό στην καλύτερη απόσβεση και την άνεση στις κακοτεχνίες ή στο χώμα, χωρίς να σε απογοητεύσει σε μία κλειστή διαδρομή. Για τα δεδομένα του βάρους και του ύψους του τσέχικου μοντέλου, μπορούμε να πούμε πως είναι αξιοπρεπέστατο ακόμη και στο όριο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα πρέπει να εξαντλήσεις τα 0-100 χλμ./ώρα (8,9 δευτερόλεπτα) στο Διόνυσο ή στην Πάρνηθα.

Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε πως το Karoq είναι ένα πληρέστατο C SUV, με απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα του οικογενειάρχη, όπως οι χώροι, η συμπεριφορά στο δρόμο, η σβελτάδα και η άνεση. Δε θα σε κάνει να δυσανασχετήσεις με την κατανάλωση καύσιμου, ενώ στο δια ταύτα, η ανανέωση είναι ικανή να συμπληρώσει το αλατοπίπερο που χρειάζεται μία καλύτερη εμπορική πορεία, αντάξια της πληρότητας που χαρακτηρίζει το SUV της Skoda.

Είναι όμως προσιτό; Η αλήθεια είναι πως η Skoda μας έχει κακομάθει και περιμένει κανείς όλα τα καλά πχ ενός Audi, στη χαμηλότερη δυνατή τιμή αγοράς. Το Karoq όντως είναι προσιτό για τα δεδομένα της εποχής και ξεκινά από 26.150 ευρώ (για τον TSI 110 ίππων), ωστόσο στην περίπτωση του κινητήρα της δοκιμής μας θα πρέπει να ανέβουμε στα 27.900 ευρώ και εφόσον συνδυαστεί με το DSG 7 σχέσεων (ψηφίζουμε ναι) σκαρφαλώνουμε στα 30.900 ευρώ. Αριθμός που παραπέμπει σε premium προτάσεις, δε σημαίνει όμως σε καμία των περιπτώσεων πως δε συνάδει με τη συνολική αξία του Karoq.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Karoq 1.5 TSI 150 PS DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση WLTP 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617  km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση αμαξώματος
4.399 x 1.841 x 1.626 mm
172 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 521-1.630 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 30.900€ (από 27.900€ με χειροκίνητο κιβώτιο)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button