PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Picanto 1.2 GT-Line Auto [mini test]

Μικρά αυτοκίνητα πόλης και αυτόματο κιβώτιο πάνε πακέτο, καθώς η ευκολία είναι ο κοινός παρονομαστής και των δύο. Τι γίνεται όμως όταν θέλεις να το κάνεις ένα mini λίγο πιο… πικάντικο; Για τέτοιες περιπτώσεις δημιουργήθηκε το Picanto GT-Line.

Ποιος είπε ότι τα μικρά αυτοκίνητα πόλης πρέπει να είναι βαρετά; Εντάξει, οι αστικές προτεραιότητες δεν αλλάζουν, αφού το πρώτο μέλημα για κάποιον ή κάποια που ψάχνει ένα πρακτικό mini, είναι οι μικρές διαστάσεις, ο ευέλικτος χαρακτήρας και η οικονομία σε γενικές γραμμές.

Εδώ θα ανοίξουμε μία παρένθεση και θα πούμε πως τα σημερινά mini διαθέτουν μπόλικη πρακτικότητα και δεν θα πουν όχι σε μετακίνηση τεσσάρων ή ακόμη και πέντε επιβατών. Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, η περίπτωση του Picanto (που είναι ήδη δοκιμασμένη) αποτελεί ίσως τον ορισμό της αξιοποίησης των 3,595 μέτρων σε μήκος και του μεταξονίου των 2,4 μέτρων.

Η προ καιρού ανανέωση και αναβάθμιση του πάντως δεν είχε να κάνει με το κομμάτι της πρακτικότητας. Εξάλλου εκεί τα καταφέρνει περίφημα, με πολλές ποτηροθήκες, χώρους για μικρά αντικείμενα και 255 λίτρα για τις αποσκευές. Είχε να κάνει με το αισθητικό μέρος, όπου συνολικά το κορεατικό μικρό έγινε πιο ευχάριστο στο μάτι, πιο σύγχρονο με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και φυσικά πιο σπορτίφ. Σε αυτό έχει ευθύνη και η πιο super εκδοχή του Picanto, η GT Line, με εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και τα πιο πολυδιαφημισμένα SUV.

O πίνακας οργάνων είναι πλέον έγχρωμος με μέγεθος 4,2 ίντσες, ενώ η οθόνη του infotainment μεγάλωσε (8 ίντσες από 7 που ήταν) και απέκτησε καλύτερη ευκρίνεια. Τα δερμάτινα καθίσματα ακολουθούν τη σπορ λογική του εξωτερικού μέρους με την κόκκινη πινελιά, ενώ σαφέστατα είναι βολικά και με καλή πλευρική στήριξη για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η κάθε γωνίτσα έχει αξιοποιηθεί σωστά, δείχνοντας πόσο καλά μπορεί να εκμεταλλευτεί κάποιος τις λιλιπούτειες διαστάσεις για να μην πάνε πίσω οι ανέσεις των επιβατών. Για όσους ενδιαφέρονται, η άδεια επιτρέπει πέντε επιβάτες και τα πίσω παράθυρα κατεβαίνουν μέχρι κάτω, λεπτομέρειες που δεν είναι δεδομένες στα μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Η υπερπλούσια έκδοση της δοκιμής μας συνοδεύεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και αυτός είναι ο λόγος που οι επιδόσεις έρχονται σε δεύτερη προτεραιότητα. Συγκεκριμένα, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 15,7 δευτερόλεπτα ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται πάνω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. αριθμός που υποδηλώνει μεν οικονομία, όχι όμως όση μας έχουν συνηθίσει τα μεγαλύτερα αλλά πιο προηγμένα Kia όπως το Niro ή το S Tonic.

Οι αλλαγές δεν θυμίζουν αυτές του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT της εταιρείας και κάπου ο συγκεκριμένος έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη, ωστόσο το νόημα είναι να γίνουν οι αστικές μετακινήσεις και τα άπειρα σταμάτα-ξεκίνα χωρίς να πιαστεί το πόδι σας. Κάτι το οποίο φυσικά και συμβαίνει, χωρίς μάλιστα να σε κάνει να δυσανασχετείς, ούτε από πλευράς ανάρτησης, ούτε με το ακριβές τιμόνι του. Είναι ένα όμορφο εργαλείο πόλης που έχει εργαστεί σκληρά για να καλύψει μια μικρή οικογένεια, να ταξιδέψει και σε μία κοντινή επαρχία και φυσικά να αρέσει αισθητικά μέσα και έξω.

Όλα αυτά με τη βοήθεια του ατμοσφαιρικού 1.200άρη βενζινοκινητήρα απόδοσης 84 ίππων και 120 Νm ροπής, που θα φαινόταν ακόμη πιο σβέλτος στην περίπτωση ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Εμείς, έστω και με τις ατέλειες του, προτιμούμε το αυτόματο κιβώτιο καθώς αυτό είναι το νόημα ενός μικρού μοντέλου πόλης, να σου κάνει τη ζωή ευκολότερη, ακόμη και αν ζητάει 1.300 ευρώ επιπλέον.

Το κορυφαίο Picanto (με εξαίρεση ίσως το 1.000αρη turbo) ζητά 17.890 ευρώ (με έκπτωση 500 ευρώ της εταιρείας) στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου και 16.590 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο. Αν πάλι μπορείτε να πορευτείτε και χωρίς την έκδοση με τις πολυτέλειες GT-Line, τότε με 16.290 ευρώ έχετε ένα ωραιότατο Picanto με αυτόματο κιβώτιο, όχι όμως με τα δύο γραμματάκια (GT) που κάνουν τη διαφορά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Kia Picanto 1.2 GT-Line Auto
Κινητήρας1.197 κ. εκ., τετρακύλινδρος
Ισχύς, Ροπή84 ίπποι, 118 Nm
0-100, Τελική15,7 δλ., 172 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,4 – 5,5 λίτρα/100 χλμ χλμ.
Εκπομπή CO2125 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)3.595 / 1.595 / 1.485 χλστ.
Χώρος αποσκευών250 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 14.290€ (16.290€ το Auto)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto