MUST_READNEAPINEDΧΡΗΣΤΙΚΑ

Πώς θα διατηρήσω σε σωστή κατάσταση τα ελαστικά του αυτοκίνητου μου; Τι πρέπει να προσέχω;

Βροχερή η σημερινή μέρα και μας υπενθύμισε τις υποχρεώσεις που έχει ένας οδηγός προκειμένου να συντηρεί σε καλή κατάσταση το όχημα του.

Μια από αυτές είναι και ο έλεγχος των ελαστικών του, ο σημαντικότερος παράγοντας για την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Όσα συστήματα ασφαλείας να έχει ένα αυτοκίνητο, όταν δεν έχει σωστά ελαστικά…πάει περίπατο κάθε έννοια ασφάλειας.

Προφανώς, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι  τα ελαστικά τα αλλάζουμε συνήθως στα 4 χρόνια ή στα 40 με 50 χιλιάδες χιλιόμετρα ή ότι έλθει πρώτο. Τηρούμε αυτή τη ρήτρα ασφαλείας; Νομίζω ότι αν κοιτάξετε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με έμφαση τα παλαιότερα, τότε θα εκπλαγείτε με την εικόνα αυτών.

Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος πραγματοποιείται σε εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ και ελέγχεται η φθορά του πέλματος με το ειδικό όργανο μέτρησης. Εκεί θα διαπιστωθεί η καλή κατάσταση των ελαστικών και ότι δεν έχουν κάποιο τρύπημα, εξόγκωμα ή άλλη φθορά που μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Για να δούμε τι λέει ωστόσο η Pricefox.gr για τη συντήρηση των ελαστικών…

Πώς ελέγχω τα λάστιχα αυτοκινήτου μου;

Έλεγχος πενταετίας: Αν τα λάστιχα έχουν ξεπεράσει τα 5 χρόνια χρήσης, τότε είναι σίγουρα ώρα να τα αλλάξεις. Προσοχή όμως. Τα χρόνια χρήσης δεν είναι απαραίτητα ίδια με τα χρόνια που κυκλοφορούν τα λάστιχα στην αγορά.

Μπορεί για να παράδειγμα να φυλάσσονταν σε κατάλληλες συνθήκες χρόνια μετά την κατασκευή τους. Αν τα λάστιχα αυτοκινήτου σου τα αγόρασες καινούργια, τότε θα πρέπει να υπολογίσεις το διάστημα που έχει περάσει από την πρώτα μέρα που τα ‘φόρεσες’. Αν πάλι τα αγόρασες μεταχειρισμένα, τότε θα πρέπει να γνωρίζεις πότε χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά.

Pro tip: Πολλοί λένε ότι η ηλικία των ελαστικών δεν παίζει ρόλο. Αυτό όμως ισχύει μόνο στην περίπτωση που τα ελαστικά διατηρούνται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος. Επειδή όμως δε ζούμε στη σπηλιά του Batman, οι ειδικοί προτείνουν να αποφεύγουμε την αγορά ελαστικών με ηλικία μεγαλύτερη των 3 ετών.

Για να δεις την ημερομηνία κατασκευής, ψάξε κατά μήκος της πλευράς του ελαστικού που κοιτάζει προς τα έξω για τη σήμανση DOT. Λίγο μετά από αυτήν την ένδειξη αναγράφεται η ημερομηνία κατασκευής. Τα δύο πρώτα ψηφία αναφέρονται στην εβδομάδα παραγωγής και οι δύο τελευταίοι στο έτος παραγωγής. Αν για παράδειγμα ένα ελαστικό έχει κωδικό παραγωγής “4807”, τότε έχει παραχθεί την 48η εβδομάδα του 2007.

Δείκτης Φθοράς Ελαστικών: Ο πιο σίγουρος τρόπος και εύκολος τρόπος για να δεις σε τί κατάσταση είναι τα λάστιχα αυτοκινήτου σου, είναι ο δείκτης φθοράς ελαστικών. Πρόκειται για ειδικά κατασκευασμένα τμήματα ελαστικού τα οποία βρίσκονται πάνω στο πέλμα, ανάμεσα στις αυλακώσεις.

Οι ενσωματωμένοι αυτοί δείκτες σε βοηθούν να μετρήσεις το βάθος του πέλματος έχει φτάσει τα 1,6mm. Τότε είναι η ώρα να αλλάξεις λάστιχα στο αυτοκίνητό σου, σύμφωνα με το νόμο.
Για να βρεις τους δείκτες αυτούς, ψάξε για ένα τρίγωνο όπως κοιτάς τα λάστιχα. Αρκετά από αυτά έχουν και τα αρχικά TWI (Thread Ware Index).

  • Εμφανή σημάδια φθοράς: Ένας άλλος τρόπος για να διαγνώσεις την κατάσταση των ελαστικών σου είναι να ρίξεις μια ματιά για εμφανή σημάδια φθοράς. Αυτό περιλαμβάνει:
  • γρατσουνιές
  • σκισίματα
  • αποχρωματισμούς
  • εξογκώματα ή παραμορφωμένα σημεία
  • εκτεθειμένο συρματόσχοινο της στεφάνης

Η δυσκολία με αυτόν τον έλεγχο είναι ότι είναι αδύνατον να τον κάνεις σωστά όσο το αμάξι βρίσκεται στο έδαφος, γιατί ένα μέρος από τα λάστιχα αυτοκινήτου πάντα θα είναι ‘κρυμμένο’. Τώρα όμως που γνωρίζεις τί πρέπει να ελέγχεις, μπορείς να ρίχνεις μια ματιά πιο συχνά, για παράδειγμα όποτε ετοιμάζεσαι να μπεις στο αυτοκίνητό σου, την πρώτη φορά της ημέρας.

Πώς συντηρώ τα λάστιχα αυτοκινήτου μου;

Σωστή οδηγική συμπεριφορά: Η πιο αποτελεσματική συντήρηση έρχεται από τη σωστή οδηγική συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει ότι δε φρενάρεις ούτε επιταχύνεις απότομα, δεν ενεργοποιείς συχνά και αναίτια τις λειτουργίες ABS και Anti spin και φυσικά δεν πέφτεις σε λακούβες σα μικρό παιδί σε πισίνα.

Σωστό παρκάρισμα: Κάθε φορά που παρκάρεις με τη μία πλευρά του οχήματος επάνω σε πεζοδρόμιο, εκείνη η πλευρά δέχεται μεγαλύτερη πίεση απ’ότι της αναλογεί και αυτό σε βάθος χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε φθορά ή και αστοχία των ελαστικών. Άσε που πολλές φορές

Έλεγχος πίεσης: Ήξερες ότι τα λάστιχα αυτοκινήτου έχουν διαφορετική πίεση αέρα ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, αλλά και το μοντέλο; Η σωστή πίεση για κάθε όχημα αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης και σε ειδικό ταμπελάκι που βρίσκεται είτε στην πόρτα του οδηγού είτε στην τάπα του ρεζερβουάρ.

Ελαστικά με χαμηλή πίεση φθείρονται πιο γρήγορα αφού δέχονται μεγαλύτερες πιέσεις όσο κυλούν. Άσε που φθείρουν και την τσέπη σου γιατί μεγαλώνει η αντίσταση στην κύλιση. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερη ισχύς για να επιταχύνουμε και να διατηρήσουμε την ταχύτητα, ειδικά σε ανηφορικό έδαφος, οπότε το αυτοκίνητο καίει και περισσότερο καύσιμο. Το καύσιμο κοστίζει. Ο αέρας για τα λάστιχα αυτοκινήτου όμως στα βενζινάδικα είναι τσάμπα.

Τέλος, βεβαιωθείτε ότι στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας έχετε την κάλυψη για οδική βοήθεια καθώς αν τρυπήσει κάποιο ελαστικό σας και δεν έχετε ρεζέρβα ή δε γνωρίζετε πως αλλάζει το ελαστικό, τότε μόνο η οδική βοήθεια μπορεί να έρθει άμεσα και να σας βοηθήσει, όπου και να βρίσκεστε.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto