PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip [test drive]

Ένα από τα πλέον αγαπημένα και προσιτά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, ολοκληρώνεται με μία πολύ σημαντική αναβάθμιση. Την αντικατάσταση της ήπια υβριδικής έκδοσης με την Full υβριδική, ή αν προτιμάτε… Strong Hybrid.

Η παρουσία του Suzuki Vitara έχει ιδιαίτερη αξία για την εγχώρια αγορά. Εκφράζει το πνεύμα του μέσου Έλληνα οδηγού, που τα θέλει όλα χωρίς να ξοδέψει μία περιουσία. Επιθυμεί ένα SUV για να χωράει την οικογένεια, να εκπέμπει αξιοπιστία, να είναι ικανό για τις κυριακάτικες εκτός δρόμου εξορμήσεις, και φυσικά να μην «καίει».

Για το τελευταίο είχε γίνει μία σοβαρή προσπάθεια στην περίπτωση του ήπια υβριδικού Vitara, κάτι όμως που δε φάνηκε να είναι αρκετό, κυρίως από τους ίδιους του Ιάπωνες που έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις σε θέματα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου. Έτσι βρεθήκαμε μπροστά στην έκδοση Full Hybrid (για ορισμένες αγορές) ή Strong Hybrid για τη δική μας. Όπως και να ονομαστεί πάντως ένα είναι το μήνυμα που περνά η Suzuki: Ότι έπραξε ό,τι ήταν δυνατό έτσι ώστε να καταναλώνει τόση βενζίνη όσο και ένα Swift.  

Πριν συνεχίσουμε όμως για το υβριδικό σύστημα του Vitara, πάμε να θυμηθούμε ορισμένα πράγματα σχετικά με την εικόνα του ιαπωνικού SUV. Με μήκος μόλις 4,175 μέτρα, θεωρείται ένα από τα πλέον μαζεμένα SUV που θα συναντήσει κανείς στους δρόμους. Σημαντική λεπτομέρεια, καθώς όλα σχεδόν τα μοντέλα έχουν την τάση να… μεγαλώνουν στην πορεία του χρόνου, με αποτέλεσμα να γίνονται όλο και πιο δύσχρηστα.

Το Vitara παραμένει minimal με λιτές γραμμές που δεν διεκδικούν κάποιο design award αλλά αρέσει χωρίς να ξεχωρίζει με οποιαδήποτε ακρότητα. Η απλότητα αποτελεί γραμμή όλης της γκάμας, από το Ignis και το Swift, μέχρι το S-Cross και το Vitara, επομένως δεν θα έπρεπε να περιμένουμε κάτι διαφορετικό από το μοντέλο της δοκιμής μας. Η μοντέρνα μάσκα εμπρός πάντως και τα LED φωτιστικά σώματα, είναι αρκετά ώστε να μπορεί να σταθεί επάξια και σε αυτό τον τομέα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Στο εσωτερικό αντίστοιχα δεν θα εκπλαγεί κάποιος βλέποντας τα σκληρά υλικά στο ταμπλό και τις επιφάνειες με χρωμιομένες επενδύσεις. Με έξυπνο τρόπο το Vitara γίνεται μοντέρνο χωρίς να ξεφύγει από την απλότητα που το χαρακτηρίζει, ενώ ο καθένας θα εκτιμούσε την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τις περισσότερες λειτουργίες. Το infotaiment με οθόνη 4,2 ιντσών «σπάει» τη μονοτονία του συνόλου και προσθέτει το απαιτούμενο hi-tech στοιχείο, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει με τα γραφικά ή την απόκριση του συστήματος αφής.

Περισσότερο θα εστιάσει κάποιος στις δεκάδες θήκες για μικροαντικείμενα, στις άνετες θέσεις των επιβατών, στην εξαιρετική ορατότητα, αλλά και την εργονομία, αφού το κάθε πλήκτρο είναι ακριβώς εκεί που το περιμένεις ή θα το ήθελες εξαρχής στο αυτοκίνητο σου. Η γενική εικόνα δεν αλλάζει σε σχέση με αυτή της πρώτης ματιάς, είναι αυτή ενός SUV που θα αντέξει στο χρόνο και δε θα σε προδώσει, κάνοντας όλα αυτά που υπόσχεται και με το παραπάνω.

Από πλευράς χώρων, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από αυτά που σε προϊδεάζουν οι compact διαστάσεις του και το μόλις 2,5 μέτρα μεταξόνιο του Vitara, καθώς οι πίσω επιβάτες διαθέτουν όλες τις ανέσεις και τον αέρα για ένα μεγάλο ταξίδι, με το πορτμπαγκάζ πάντως να πέφτει θύμα της συστοιχίας μπαταριών που έχουν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος. Και πάλι όμως δεν θα το χαρακτηρίζαμε ανεπαρκές, αφού διαθέτει αρκετό βάθος και ύψος, περισσότερο από ότι υποδηλώνουν τα 289 (φθάνουν και τα 1.046) λίτρα που λέει η «σκληρή» γλώσσα των αριθμών. 

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Όλη η δυναμική πάντως για το μοντέλο της δοκιμής μας, έχει να κάνει με το υβριδικό του σύστημα. Το ισχυρό (Strong) χαρτί είναι η κατανάλωση, και για αυτό το λόγο οι Ιάπωνες το βροντοφωνάζουν με την ονομασία του και το αντίστοιχο λογότυπο στο πίσω μέρος. Η διάταξη λοιπόν του Full υβριδικού Vitara έχει ως εξής: Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας DualJet 1.462 κ.εκ. αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής και διαθέτει τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και σύστημα έμμεσου ψεκασμού.

Οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν δώσει μεγάλο βάρος στην αθόρυβη λειτουργεία του εν λόγω κινητήρα (όταν δεν πιεστεί το καταφέρνει), και φυσικά στην εξαιρετικά χαμηλή απαίτηση του σε καύσιμο. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 33 ίππων και 60 Nm ροπής, ενώ η συστοιχία μπαταριών (140 V) έχει χωρητικότητα 0,84 kWh. Αυτή ανακτά ενέργεια σε κάθε ευκαιρία, με το φρενάρισμα ή την κύλιση, και συνδράμει στο ξεκίνημα και με ταχύτητα μέχρι και 80 χλμ./ώρα εφόσον δεν είναι απότομο το βύθισμα του γκαζιού.

Το αποτέλεσμα είναι μέσα στην πόλη το Vitara των 1.315 κιλών να μην ξεπερνά τα 6,5 λίτρα/100 χλμ., με τη μεικτή κατανάλωση να κυμαίνεται μόλις πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Στη λειτουργία Eco ενδέχεται να δούμε και ακόμη χαμηλότερες τιμές από τις παραπάνω, ωστόσο η μπαταρία θα εξαντληθεί γρήγορα σε αυτή την περίπτωση, ενώ και οι επιδόσεις του κρίνονται οριακές.

Έτσι και αλλιώς η συνδυαστική ισχύς των 116 ίππων είναι μικρή για ένα all around SUV, με το δεξί χέρι να ψάχνει συχνά τη λειτουργία Sport στον περιστροφικό διακόπτη για λόγους ευελιξίας (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δευτερόλεπτα). Από εκεί θα αλλάξει και η χαρτογράφηση σχετικά με τη λειτουργία Snow και Lock (δε γίνεται να ξεκινήσει ως ηλεκτρικό), ενώ στο κέντρο με το πάτημα του διακόπτη μπαίνει σε λειτουργία αυτόματης τετρακίνησης. Είναι ένα πολύ έξυπνο και αποτελεσματικό χάρισμα του AllGrip που συνθέτει ένα πραγματικά σκληρό και ολοκληρωμένο σύνολο για όλες τις δουλειές.

Το αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι σχετικά ήπιο στις αλλαγές του και προσανατολισμένο και αυτό την οικονομία καυσίμου, ενώ σε περίπτωση που χρειαστεί ένα απότομο βύθισμα του δεξί πεντάλ, τότε θα γκρινιάξει λίγο παραπάνω στα κατεβάσματα. Στα υπέρ και η ύπαρξη των puddles πίσω από το τιμόνι για μεγαλύτερο έλεγχο, κυρίως σε κάποια off road διαδρομή. Επί τη ευκαιρία να πούμε ότι τα 17,5 εκατοστά που χωρίζουν το Vitara από το έδαφος δεν είναι για μεγάλες ακρότητες, αλλά σε χωμάτινες διαδρομές με μεγάλη κλίση δεν θα πει όχι, όπως υποδηλώνει και η ύπαρξη του Hill Descent Control (για κατεβάσματα σε απότομες πλαγιές ή λόφους).

Και πάλι όμως παραμένει ένα ασφάλτινο -κατά κύριο λόγο- SUV που με αρωγό το χαμηλό βάρος, την ανθεκτική κατασκευή και την ύπαρξη τετρακίνησης, μπορεί να κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και εκτός δρόμου. Εξάλλου και η ανάρτηση μπορεί να ανταπεξέλθει εκτός δρόμου, κρατώντας τις ισορροπίες όσο δεν αποφασίζεις να το πιέσεις στα όρια του επάνω στις στροφές (λογικές κλίσεις αμαξώματος).

Εν κατακλείδι, το Vitara Full Hybrid καταφέρνει να εκτελεί τα πάντα με θετικό πρόσημο, εκτός του να κάνει εφέ. Είναι ένα SUV ουσίας που δεν θα το αγοράσεις αν θες να βάλεις φωτιά στην άσφαλτο αλλά κυρίως για να βλέπεις πιο αραιά τον βενζινοπώλη της γειτονιάς σου. Και αυτό το καταφέρνει εξαιρετικά για ένα SUV που αθόρυβα μπορεί να κερδίσει τον τίτλο ενός από τα πιο «έξυπνα» μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Αξιόλογους χώρους (με αστερίσκο ίσως για τις αποσκευές), επιβλητικό, συμπαγές, άνετο και super οικονομικό, με τετρακίνητη κορδέλα και καλή τιμή πώλησης, αποτελεί μία δυνατή πρόταση που στα 27.880 ευρώ πολύ δύσκολα θα βρει αντίπαλο με τις ίδιες περγαμηνές.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.462 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,0 x 85,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 75 kW (102 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 138 Nm (14,1 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Παράλληλο υβριδικό σύστημα, Σύστημα ισχύος 24,6 kW (33 PS/ 60 Nm ροπής), 140 V
Μπαταρίες 0,84 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Παράλληλο υβριδικό σύστημα 85 kW (116 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση WLTP: 5,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς, αυτόματη τετρακίνηση- κλείδωμα 4×4
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.175 × 1.775 × 1.610 mm
175 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)

1.535 / 1.505 mm

Μεταξόνιο 2.500 mm
Χώρος αποσκευών 289 – 1.230 lt
Απόβαρο 1.350 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.880€ το 4×4 (25.080€ το 4×2)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!