MUST_READNEAPINED

ΒΕΤ 500: Το πρώτο ελληνικό τρίκυκλο που το έφαγε η ελληνική γραφειοκρατία…

Ούτε ένα τρίκυκλο δεν μπόρεσε να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία και να γίνει το ΒΕΤ 500 το πρώτο «Made In Greece» τρίκυκλο» που θα «κατακτούσε» την ελληνική αγορά αλλά και θα άνοιγε τα φτερά του και για την αγορά της Αφρικής.

Πρόκειται για τη βιοτεχνία ΒΕΤ (Βιοτεχνία Ελληνικών Τρίκυκλων), τον μεγάλο άγνωστο στην ελληνική ιστορία δημιουργίας οχημάτων η οποία σχεδίασε και κατασκεύασε τρίκυκλα φορτηγά.

Μάλιστα το ΒΕΤ 500 έλαβε αρχικά έγκριση τύπου και παρήχθη σε 10 οχήματα, αλλά αργότερα προέκυψαν ζητήματα “δικαιωμάτων” και ασφάλειας, όπως λέγεται, προσθέτοντας έτσι ακόμα μια μαύρη σελίδα στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το 1965 ο δημιουργός της ΒΕΤ Πέτρος Κωνσταντίνου παρουσίασε το πρώτο της δημιούργημα (πάντα τρίκυκλο) χρησιμοποιώντας εξαρτήματα πλαισίου από μοτοσυκλέτα DKW και κινητήρα και κιβώτιο BMW.

Το δεύτερο μοντέλο (με κινητήρα Fiat 500) ιδιαίτερα εξελιγμένο παρουσιάστηκε το 1973 και παρήχθη κανονικά σε 10 μόλις αντίτυπα και τα οποία πήραν πινακίδες και κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. 

Στη συνέχεια προβλήματα που σχετίζονται με τις εγκρίσεις τύπου αλλά και της κρατικής γραφειοκρατίας έβαλαν φρένο στην προσπάθεια του Έλληνα Πέτρου Κωνσταντίνου. Μάλιστα το επόμενο βήμα της προσπάθειας   προέβλεπε βελτιωμένες κατασκευής και σημαντικές εξαγωγές τρίκυκλων φορτηγών.

Απάντηση στο γιατί απέτυχε και αυτή η πρωτοβουλία δίνει ένας αναγνώστης του βίντεο που μπορείτε να δείτε παρακάτω για το πρώτο ελληνικό τρίκυκλο:


«Πολύ καλή η προσπάθεια! Το αυτοκίνητο δεν πήρε έγκριση τύπου διότι δεν είχε στις πόρτες κλειδαριές ασφαλείας! Κατ’ ουσίαν επρόκειτο για ένα τρίκυκλο Fiat 126. Αν υπήρχε διάθεση θα έπρεπε να αγοράσει τα δικαιώματα του οχήματος ένας ισχυρότερος ελληνικός κατασκευαστής (λ.χ. τα αδέλφια Κοντογούρη στη Θεσσαλονίκη) και να το παράξουν αβίαστα και όπως θα έπρεπε. Τελικά, επικράτησε και στους (μικρούς) Έλληνες κατασκευαστές η αντιζηλία, ο φθόνος και η προσπάθεια ο ένας να βγάλει το μάτι του άλλου και φυσικά καμιά διάθεση για συνεργασία ή για συσπείρωση…
».

Στο caroto ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα κάνουμε μια αναδρομή στους πρωτεργάτες της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που κάθε άλλο παρά ανύπαρκτη υπήρξε. Πηγή φωτογραφίας: εγκυκλοπαίδεια αυτοκινήτου Made in Greece, το ελληνικό αυτοκίνητο.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!