PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Grandland 1.5 Diesel EAT8 [test drive]

Η Opel κατάλαβε στο κρισιμότερο -ίσως- σημείο της σύγχρονης ιστορίας της- ότι δεν είναι ώρα για πειραματισμούς και ακολουθώντας σίγουρα και μελετημένα βήματα έφθασε στο ολοκαίνουργιο Grandland.

Τί σημαίνει όμως για την Opel το Grandland; Ότι για τις υπόλοιπες εταιρείες το μεσαίο SUV τους και πολλά περισσότερα. Αυτό γιατί πρώτον, αποτελεί τον εκπρόσωπο σε μία από τις πιο hot κατηγορίες τη δεδομένη στιγμή, και δεύτερον γιατί σηματοδοτεί μία νέα εποχή κάτω από την αιγίδα του ομίλου Stellantis και με μεγάλο βαθμό συγγένειας με τα αντίστοιχα μοντέλα της Peugeot (στην περίπτωση μας με το 3008).

Το μεσαίο SUV της Opel λοιπόν, πέταξε από πάνω του το «Χ» και άλλαξε πλήρως μορφή, στο μονοπάτι που χάραξε το ιδιαίτερο Mokka και στο ίδιο μήκος κύματος του ριζοσπαστικού νέου Astra (που ακολούθησε χρονικά ως έλευση).

Φέρει λοιπόν την ενιαία μάσκα visor, σήμα κατατεθέν του σχεδιαστικού πλουραλισμού της εταιρείας, ενώ και τα φωτιστικά σώματα intelliLUX LED, αποτελούν κομμάτι υψηλής τεχνολογίας και διαφορετικότητας. Ουσιαστικά 168 ξεχωριστά LED (84 για κάθε προβολέα) κάνουν τα απαραίτητα ώστε ο φωτισμός να περνά σε κορυφαίο επίπεδο και ταυτόχρονα να μην ενοχλεί τους άλλους οδηγούς.

Από κει και πέρα, το SUV της Opel αποφεύγει τις σχεδιαστικές ακρότητες και προτιμά να κρατά το προφίλ χαμηλά με σύγχρονη αισθητική στο πλάι και το πίσω μέρος, λιτές γραμμές και εκσυγχρονισμό στον βαθμό που να ξεφεύγει από το μονότονο παρελθόν χωρίς να αναζητά την προσοχή όπως το γαλλικό του ξαδελφάκι.

Και αν εξωτερικά κρατά το δικό του χαρακτήρα και μπορούμε να πούμε ότι σε κερδίζει με την απλότητα του, εσωτερικά στην προσπάθεια του να μην ξεφύγει, δείχνει σα να του έλειψε λίγη τόλμη παραπάνω. Το ενιαίο πάνελ με τις δύο οθόνες (Pure Panel), μεγέθους 12 και 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα, εκπέμπουν φρεσκάδα και στιλ χωρίς όμως να σε θαμπώνουν με την ανάλυση ή τη φινέτσα που εκπέμπουν. Εδώ μπορούμε να πούμε πως για κάθε έναν που θα παραπονεθεί για το μέτριο hightech στοιχείο, θα βρεθεί κάποιος άλλος που θα χαρεί διπλά για την απλότητα του χειρισμού, τους φυσικούς διακόπτες και την ταχύτατη εξοικείωση, οπότε… όλα καλά.

Ο επιλογέας που θυμίζει joystick από βιντεο-παιχνίδι βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για να θυμίζει λιγάκι τη γερμανογαλλική συμμαχία, ενώ πίσω από αυτόν δεσπόζουν δύο ευμεγέθεις ποτηροθήκες που ανεβάζουν το στοιχείο της πρακτικότητας. Γενικότερα, σε αυτό τον τομέα δεν θα παραπονεθεί κανείς, καθώς όπου και αν κοιτάξεις θα βρεις ένα χώρο για μικρά αντικείμενα, ενώ και τα 514 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται επαρκή για πέντε επιβάτες.

Ο ίδιος αριθμός ατόμων θα ταξιδέψει με άνεση στο πολύωρο ταξίδι, με το θετικό της υπόθεσης να είναι πως τα 4,477 μέτρα μήκους είναι ένας αριθμός που επιτρέπει και αστικούς ελιγμούς με ευκολία. Σε αυτό βοηθά βέβαια και το ελαφρύ μα ακριβές σε αίσθηση τιμόνι, καθώς και η εξαιρετική ορατότητα από τη θέση του οδηγού.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Συναντάμε με λίγα λόγια όλα τα καλά της πλατφόρμας EMP2 του ομίλου Stellantis, όπως χώροι, στιβαρό πλαίσιο, ακρίβεια στο δρόμο, με την Opel πάντως να έχει έντονη τη δική της ταυτότητα πάνω στο Grandland, είτε αυτό αρέσει είτε όχι.

Και αν η εμφάνιση είναι ένας τομέας που οι απόψεις μπορεί να έχουν ένα βαθμό υποκειμενικότητας, εκεί που δε χωράει κουβέντα είναι κάτω από το καπό και συγκεκριμένα όσον αφορά τον τετρακύλινδρο Diesel 1,5 λίτρων με απόδοση 130 ίππους. Το μοντέλο της δοκιμής μας φέρει ένα δοκιμασμένο μηχανικό σύνολο φτιαγμένο για οικονομία, σπιρτάδα και… ατελείωτα ταξίδια. Καθώς η αυτονομία του υπόσχεται σπάνιες στάσεις σε πρατήρια καυσίμων.

Με αρωγό το -άμεσο στις αλλαγές- 8άρι EAT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οριακά ξεπερνά τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε κατανάλωση πετρελαίου, με τις συνθήκες σε ταξίδι να επιτρέπουν και ακόμη και έναν αριθμό κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ. Αν πάλι προτιμάτε τη γλώσσα των οικονομικών, θα σας πούμε πως με 10 ευρώ θα πραγματοποιήσετε 100 χλμ. και θα σας μείνουν και ψιλά για ρέστα.

Όλα αυτά μιλώντας για ένα SUV βάρους 1.523 κιλών που είναι κομμένο και ραμμένο για ταξίδια, συχνά δρομολόγια και γενικότερα όλων των κλασσικών δρομολογίων που κάνει ένας οικογενειάρχης. Οι 130 ίπποι είναι αρκετοί αλλά δεν εντυπωσιάζουν κάποιον που ψάχνει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, οι αριθμοί άλλωστε (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα) δε λένε ψέματα. Η διαθέσιμη ροπή ωστόσο (300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.) θα μετριάσει αρκετά την κατάσταση και θα σώσει την κατάσταση σε ένα προσπέρασμα ή μία γρήγορη εκκίνηση.

Στο γενικότερο κλίμα της οικονομίας και της εγκράτειας δεν θα πρέπει να περιμένει κάποιος στήσιμο… OPC από το Grandland, αλλά άνεση και… ποιότητα στην κύλιση. Πράγματι αυτό προσφέρει το γερμανικό SUV, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το εξαιρετικό του πλαίσιο θα σε προβληματίσει σε μία κλειστή διαδρομή. Γενικά, είναι ένα ισορροπημένο οικογενειακό που δίνει προτεραιότητα στην άνεση, την ευκολία στην οδήγηση (σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο), τους χώρους και φυσικά την οικονομία στη χρήση.

Τί γίνεται όμως με το οικονομικό; Η αλήθεια είναι πως στις εποχές της General Motors ο κόσμος είχε συνηθίσει ένα πολύ προσιτό προφίλ για τα Opel. Λίγο το upgrade της Stellantis, που φλερτάρει πλέον με το χαρακτηρισμό premium, λίγο η άνοδος των τιμών γενικότερα, και το Grandland της δοκιμής μας με τον Diesel κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο ζητά 35.900 ευρώ, τη στιγμή βέβαια που το βενζινοκίνητο (manual) ξεκινά από 31.900 ευρώ.

Ουσιαστικά η διαφορά μεταξύ του μοντέλου δοκιμής μας και του βενζινοκίνητου 1.2 με τους ίδιους ίππους είναι 1.000 ευρώ, τα οποία δεν είναι εμπόδιο σε σχέση με το συνολικό ποσό που πρέπει να δαπανήσει κάποιος για την αγορά. Αν πάλι κοιτάξουμε προς τη λύση του υβριδικού των 224 ίππων η κατάσταση ξεφεύγει αρκετά (από 47.900 ευρώ) κάτι που κάνει το πετρελαιοκίνητο να μοιάζει προσιτό και σχεδόν μονόδρομο σαν λύση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Grandland 1.5 Diesel 130 PS EAT8 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 300 Nm (30,7 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 828 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο ΕΑΤ 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.477 x 1.856 x 1.609 mm
20 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.579 / 1.587 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 514-1.652 lt
Απόβαρο 1.523 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 35.900€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!