PINEDΑΓΩΝΕΣ

Formula 1 2023: Το πρωτάθλημα αρχίζει!

Απέχουμε πολύ λίγο από το αγωνιστικό τριήμερο και τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν. Ιδού όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για το φετινό πρωτάθλημα της F1.

Η ώρα της αλήθειας έφτασε! Ατελείωτες ώρες σχεδιασμού και δοκιμών θα περάσουν την πρώτη πραγματική τους δοκιμασία. Στην πίστα του Sakhir θα δούμε για πρώτη φορά τα 20 μονοθέσια να αγωνίζονται υπό πραγματικές συνθήκες.

Αυτή τη φορά οδηγοί και μηχανικοί θα πρέπει να τα δώσουν όλα ώστε να κερδίσουν και το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου. Δεν θα υπάρχει το σύνηθες κρυφτό των χειμερινών δοκιμών ούτε τα παιχνίδια δημόσιων σχέσεων. Ο ταχύτερος θα κερδίσει. Ας δούμε, λοιπόν, τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος του φετινού πρωταθλήματος.

Red Bull vs Ferrari

Όλα δείχνουν ότι οι δύο αυτές ομάδες θα ξεκινήσουν και φέτος δυνατά με τα καλύτερα μονοθέσια. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφής η ακριβής διαφορά μεταξύ των RB19 και SF-23. Η αλήθεια είναι ότι η νέα Red Bull είχε τις καλύτερες δοκιμές προετοιμασίας από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Οι Verstappen και Perez μπορούσαν να οδηγούν το νέο τους όπλο αμέσως στο όριο όποια γόμα και να είχαν.

Τα μεγάλα stints της RB19 ήταν φανταστικά, όπως και οι απόπειρες για γύρους δοκιμαστικών. Σύμφωνα με τη Mercedes, η Red Bull «έτρεχε» τη RB19 κατά 10 χιλιοστά χαμηλότερα από ότι οι υπόλοιποι. Δεν θα πρέπει, επομένως, να μας εκπλήσσει το μεγάλο downforce που παρήγαγε το μονοθέσιο της Red Bull.

Από την άλλη, ο Fred Vasseur της Ferrari δήλωσε ότι οι δοκιμές κύλισαν εξαιρετικά για τη Scuderia. Η SF-23 φαίνεται να έχει αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά από την περσινή F1-75.

Αρχικά, είναι εμφανής η προτεραιότητα που έδωσε η Ferrari στο να αποκτήσει ένα μονοθέσιο καλύτερο υπό συνθήκες αγώνα. Στον τομέα της τελικής ταχύτητας φαίνεται ότι το κατάφερε. Η Ferrari σημείωνε τις υψηλότερες τελικές στο Sakhir από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Για τη διαχείριση των ελαστικών θα πρέπει να περιμένουμε τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Φαίνεται ότι η νέα Ferrari δεν είναι ιδιαιτέρως ευγενική στα ελαστικά της. Τουλάχιστον με τα set-up που δοκίμασε η Scuderia στο Μπαχρέιν.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι η Red Bull δείχνει να προηγείται ελαφρώς της Ferrari. Αλλά όχι για πολύ. Ιδίως εάν η Ferrari καταφέρει να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα Pirelli και αν αποδειχθεί αξιόπιστη.

Απειλεί η Aston Martin τη Mercedes;

Η εξαιρετική εικόνα της AMR23 στο Μπαχρέιν έδωσε την εικόνα ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού μονοθεσίου απέναντι στη W14. Θα λέγαμε, ωστόσο, ότι κάτι τέτοιο είναι μάλλον υπερβολικό. Και αυτό επειδή δεν είναι σίγουρο ότι στο Sakhir είδαμε το πλήρες δυναμικό της Mercedes. Και σίγουρα η εικόνα της W14 ήταν πολύ καλύτερη της προκατόχου της έναν χρόνο πριν στην ίδια πίστα.

Μπορεί η νέα Mercedes να μη δείχνει ακόμη ικανή να απειλήσει άμεσα τη Red Bull ή τη Ferrari. Εντούτοις, αναμένεται να βρεθεί σίγουρα πιο κοντά τους σε σχέση με πέρσι. Ιδίως σε ρυθμό αγώνα.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι το κατά πόσον η Aston Martin μπορεί να μπει και εκείνη στην ίδια κατηγορία με τη Mercedes. Δεν αποκλείεται υπό ορισμένες συνθήκες η AMR23 να μονομαχήσει για μια θέση στο podium με βασικό οδηγό τον Alonso.

Είναι, όμως, αμφίβολο το εάν θα μπορεί να το πράττει αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Πάντως, το πράσινο μονοθέσιο μοιάζει να βρίσκεται σίγουρα λίγο μπροστά από το υπόλοιπο midfield και αρκετά κοντά στη Mercedes.

Ποιος θα επικρατήσει στο μέσο της midfield;

Εκτός απροόπτου θα είναι η Alpine. Ωστόσο, στο Sakhir η γαλλική ομάδα δεν άφησε να φανεί το πλήρες δυναμικό της A523. Από την άλλη και η Alfa Romeo C43 είχε πολύ καλές δοκιμές και ίσως ξεκινήσει δυνατά τη σεζόν.

Πιθανότατα, το ποιος οδηγός και ποια ομάδα θα έχουν την καλύτερη απόδοση σε κάθε αγώνα θα εξαρτάται και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε σιρκουί. Και ίσως εκείνα του Μπαχρέιν να ταιριάζουν καλύτερα στην Alfa Romeo.

Εκείνη που μάλλον θα δυσκολευτεί αρκετά στις αρχές του πρωταθλήματος θα είναι η McLaren. Όπως και πέρυσι, η βρετανική ομάδα είχε προβλήματα με τον σχεδιασμό του νέου της μονοθέσιου. Η MCL60, όπως ονομάστηκε για τον εορτασμό των 60 χρόνων από την ίδρυση της McLaren, θα πρέπει να περιμένει το πρώτο πακέτο αναβαθμίσεων μέσα στη σεζόν για να αρχίσει να αποδίδει.

Μέχρι τότε ενδέχεται να προβληματιστεί από τη Haas η οποία βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα –συνολικά ως ομάδα- από ότι το 2022. Τέλος, οι AlphaTauri και Williams θα βρίσκονται μάλλον στην ουρά της κατάταξης. Με την δεύτερη, όμως, να μοιάζει πιο ικανή για βελτίωση κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ποιος έχει το πάνω χέρι;

Οι Verstappen και Red Bull ξεκινούν ως τα φαβορί για το 2023. Η Ferrari αναμένεται να τους προβληματίσει περισσότερο σε σχέση με πέρυσι. Ιδίως χάρη στη βελτιωμένη της αξιοπιστία. Εντούτοις, η Scuderia θα πρέπει να κερδίσει εμφατικά τον πόλεμο της εξέλιξης μέσα στη χρονιά εάν θέλει οι πολυπόθητοι τίτλοι να επιστρέψουν στο Maranello.

Η Mercedes, εάν δουλέψει το παρόν project, ίσως καταφέρει να πάρει μερικές περισσότερες νίκες για φέτος. Ωστόσο, αν φέρουν ένα ριζικά διαφορετικό μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν, τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι στρέφουν τις προσπάθειές τους περισσότερο για τη σεζόν του 2024.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!