NEAPINED

Mercedes-Benz 230 SL: Η «Παγόδα» εξηντάρισε

Ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Mercedes συμπλήρωσε τα 60 του χρόνια από όταν είχε κάνει ντεμπούτο το 1963 στο σαλόνι της Γενεύης.

Ήταν το μοντέλο που αντικατάστησε την 300 SL Roadster και την 190 SL. Το σχήμα του διθέσιου σπορ μοντέλου πιστώνεται στον Friedrich Geiger που υιοθέτησε την κλασική γραμμή της SL με ένα μεγάλο αστέρι στην μάσκα.

Πέρα από τη κάμπριο έκδοση υπήρχε προαιρετικά και μία σκληρή οροφή που είχε σχεδιαστεί από τον Paul Bracq. Το σχήμα της ήταν αρκετά ιδιόμορφο και κυρτό στο εσωτερικό της και από εκεί προκύπτει το προσωνύμιο «Παγόδα» παραμπέμποντας στον ομώνυμο ασιατικό ναό.

Η W113 ήταν ένα ορόσημο για τη Mercedes όσον αφορά την ασφάλεια. Ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που ενσωμάτωσε την αρχή της τοποθέτησης της καμπίνας πίσω από μία ζώνη παραμόρφωσης του πλαισίου για την βελτιστοποίηση της προστασίας των επιβατών.

Το πλαίσιο της 230 SL προήλθε από τα σεντάν Mercedes της σειράς W111, κοντύτερο και ενισχυμένο για να ταιριάζει στο σπορ αυτοκίνητο. Η ανάρτηση είχε πρωτοποριακά άνετα επίπεδα άνεσης, ενώ για πρώτη φορά στην SL υπήρχε ένα αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις.

Έως το 1971 η SL της γενιάς W113 είχε διατεθεί στις εκδόσεις 230 SL, 250 SL και 280 SL. Η βασική έκδοση είχε έναν εξακύλινδρο των 2,3 λίτρων με 150 ίππους με ένα «0-100» σε 11,1 δλ. και τελική στα 200 χλμ./ώρα.

Αξιοσημείωτο είναι πως η Mercedes-Benz 230 SL είχε επιτυχία και στους αγώνες. Το 1963 ο Eugen Bohringer και ο Klaus Kaiser κέρδισαν το μαραθώνιο ράλι των 5.000+ χιλιομέτρων «Spa-Sofia-Liège». Την επόμενη χρονιά πέτυχαν την 3η θέση στον ίδιο αγώνα με το 230 SL.

Ωστόσο, η 280 SL που λανσαρίστηκε το 1968 ήταν η πιο επιτυχημένη έκδοση της σειράς W113. Κάτω από το καπό της είχε έναν εξακύλινδρο των 2,8 λίτρων με 170 ίππους κάνοντας τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα και με μία τελική στα 200 χλμ./ώρα.

Η Mercedes-Benz 230 SL και η υπόλοιπη γκάμα της σειράς W113 είναι πολυπόθητα κλασικά αυτοκίνητα όντας ένα icon για την Mercedes η οποία συνεχίζει να βρίσκεται δίπλα στους ιδιοκτήτες της για ό,τι χρειαστούν μέσω του τμήματος Mercedes-Benz Classic Center.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!