NEAPINED

Η βενζίνη παρέμεινε η κορυφαία επιλογή για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ στο δίμηνο του έτους

Τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η αγορά της ΕΕ έφτασε τα σχεδόν 1,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα, αυξημένα κατά 11,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στις διψήφιες αυξήσεις τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο.

Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (+32,1%) και η Ιταλία (+18,2%) σημείωσαν τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+9,1%). Οι γερμανικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,2%) κατά τη διάρκεια αυτού του διμήνου.

Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων

Τον Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 12,1% και το 25,5% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε η κορυφαία επιλογή για τα πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 36,9%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,7% φτάνοντας τα 97.300 αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 12,1%, σε σύγκριση με 9,7% τον Φεβρουάριο του 2022.

Εκτός από την Τσεχική Δημοκρατία (-3,2%) και τη Σλοβακία (-28,2%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων: Γερμανία (+14,7%), Γαλλία (+45,7%) και Ολλανδία (+88,9%).

Δυνατό μήνα είχαν και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,3% στις 204.883 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη συντηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα διψήφια κέρδη στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ισπανία (+31,8%), Γαλλία (+24,6%), Γερμανία (+24,2%) και Ιταλία (+23,9%). Ως αποτέλεσμα, οι HEV πέτυχαν μερίδιο αγοράς 25,5%, από 23,3% τον Φεβρουάριο του 2022.

Αντίθετα, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,4% σε 57.569 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν. Η μείωση αυτή οφειλόταν κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (-44,8%), μετά το τέλος των επιδοτήσεων για plug-in υβριδικά το 2022.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Φεβρουάριο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 36,9%, το οποίο είναι ισοδύναμο με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2022. Ισπανία (+19,0%), Ιταλία (+16,3%), Η Γερμανία (+8,9%) και η Γαλλία (+7,7%) συνέβαλαν όλες σε αυτήν την ανάπτυξη.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ στην ΕΕ συνέχισε να υποχωρεί (-8,4%), παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Πολωνία (+18,9%) και η Τσεχία (+12,4%), καθώς και στην Ιταλία. (+2,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 15,0%, μειωμένο κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες από τον Φεβρουάριο του 2022.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!