NEAPINED

Πλησιάζει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης;

Ακόμη και αν υπάρξει λύση με τα συνθετικά καύσιμα οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν «τελειωμένους» τους κινητήρες.

Φυσικά, αυτό δεν θα γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη. Έχουμε δρόμο ακόμη μπροστά μας, ειδικά μετά τις βαριές ενστάσεις της Γερμανίας και της Ιταλίας. Κάτι που σημαίνει πως ακόμη και μετά το 2035 λογικά θα υπάρξουν εξαιρέσεις για να πωλούνται στην Ευρώπη και συμβατικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, ακόμη και έτσι τα ηλεκτρικά θα έχουν γίνει τόσο δημοφιλή που θα έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού. Ειδικότερα από τη στιγμή που οι κατασκευαστές θα έχουν σε μερικά χρόνια να εξελίσσουν τους ΜΕΚ.

Λίγο-πολύ αυτό είπε ο CEO της Renault, Luca de Meo, ο οποίος θεωρεί ότι όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες πολύ σύντομα (και αν ήδη δεν το έχουν κάνει) θα διακόψουν την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Οι δηλώσεις του Luca de Meo, ενός από τους κορυφαίους μάνατζερ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μας δίνουν μία εικόνα για το μέλλον…

Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές απομακρύνονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Αυτή τη στιγμή δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που να σχεδιάζει νέο κινητήρα από την αρχή. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν πλέον στα ηλεκτρικά και στο υδρογόνο».

Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 2026 και μετά η Audi θα λανσάρει μόνο νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Το ίδιο θα κάνει και η Alfa Romeo από το 2027 και έπειτα. Οι BMW και Mercedes θα είναι πλήρως ηλεκτρικές από το 2030.

Ο όμιλος Stellantis θα εγκαταλείψει τη βενζίνη και το diesel από το 2023 και μετά. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες μεγάλες εταιρίες, όπως τη VW. Αλλά και με εκείνες που έχουν την έδρα τους εκτός Ευρώπης, όπως ο Όμιλος Hyundai-Kia.

Αυτό που θα συμβεί είναι ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα θα πωλούνται για αρκετά χρόνια ακόμη. Ωστόσο, η εξέλιξη τους θα έχει παγώσει και τεχνολογικά θα μοιάζουν παρωχημένα, τουλάχιστον για τις πιο εύρωστες οικονομικά αγορές της Ευρώπης.

Λόγω και του Euro 7, σταδιακά θα εκλείψουν ξεκινώντας από τους υψηλού κυβισμού κινητήρες μέχρι να μειωθεί το ενδιαφέρον κάπου την προς τα τέλη της δεκαετίας του 2030.

Όσο για τα συνθετικά καύσιμα eFuels, αυτά μάλλον μοιάζουν σαν ένα παυσίπονο αφού η μέθοδος παραγωγής τους και η υψηλή τιμή τους θα περιορίζουν τη χρήση τους. Τουλάχιστον, με τα σημερινά δεδομένα….

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!