NEAPINED

Ποιες κινεζικές εταιρίες θέλουν να ξεπεράσουν την Tesla;

Μπορεί η Tesla κυριαρχεί στην Κίνα ωστόσο οι ανταγωνιστές της είναι πολλοί και εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, είναι ένας από τους καινοτόμους τοπικούς ανταγωνιστές στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και τώρα έχει και  παγκόσμιες φιλοδοξίες.

Η Κίνα, η οποία επιδιώκει να μειώσει τις ρυπογόνες εκπομπές της και την εξάρτησή της από ξένο πετρέλαιο, στοχεύει να πουλήσει περίπου το 20% των ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων το 2025.

Δεκάδες τοπικές μάρκες ανταγωνίζονται εκεί την αμερικανική Tesla και άλλους ξένους κατασκευαστές σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη θέση. Ακολουθούν οι βασικοί ανταγωνιστές της Κίνας:

BYD-Auto

Η BYD (“Build Your Dream”) εξειδικεύτηκε αρχικά στο σχεδιασμό και την κατασκευή μπαταριών.  Από το 2003, ο όμιλος με έδρα το Shenzhen (νότια Κίνα) διαφοροποιήθηκε στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει ένα από τα βαρέα χαρτιά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πέρυσι και τώρα εστιάζει αποκλειστικά σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Η BYD εισήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της Νορβηγίας με την ιδέα να επεκταθεί και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου η μάρκα είναι ήδη γνωστή για τα ηλεκτρικά λεωφορεία της. Η BYD, που ιδρύθηκε το 1995, εμπορεύεται αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων στη Γερμανία από την αρχή του έτους.

Geely

Η Geely ιδρύθηκε το 1986 ως κατασκευαστής οικιακών συσκευών χαμηλού κόστους, που παρήγαγε εξαρτήματα για ψυγεία. Μετά από μια παρένθεση στα υλικά κατασκευής, το συγκρότημα πήρε μια στροφή στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και λάνσαρε τα πρώτα του σκούτερ, μια εμπειρία που λειτούργησε ως εφαλτήριο για να ριζώσει στο αυτοκίνητο.

Στο μεταξύ, η Geely το 2010 αγόρασε την εμβληματική σουηδική μάρκα Volvo για 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2017, ο κινεζικός όμιλος έγινε ο πλειοψηφικός μέτοχος των εμβληματικών αγγλικών σπορ αυτοκινήτων Lotus, στη συνέχεια της αμερικανικής start-up Terrafugia, ειδικού στα ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Η Geely είναι επίσης ο μεγαλύτερος μέτοχος της γερμανικής Daimler, μητρικής εταιρείας της Mercedes-Benz και της ανήκει και το 50% της Smart. Για να ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη, η Geely λάνσαρε τη μάρκα Lynk&Co με τη Volvo, η οποία στοχεύει σε ένα νέο και συνδεδεμένο πελατολόγιο.

XPeng

Το XPeng εμφανίζεται στην Κίνα ως ένας από τους πιο σοβαρούς ανταγωνιστές της Tesla. Η μάρκα πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της, He Xiaopeng, πρώην στέλεχος του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba.

Η XPeng ιδρύθηκε το 2014 στο Guangzhou (νότια Κίνα) και είναι εισηγμένη στις Ηνωμένες Πολιτείες και απασχολεί περισσότερους από 10.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και έχει γραφεία στη Silicon Valley. Η XPeng, η οποία εισήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά το 2021, διαθέτει τα οχήματά της στη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία.

ΝΙΟ

Η NIO, η οποία χρηματοδοτείται ιδιαίτερα στην αρχή της από τον κινεζικό διαδικτυακό κολοσσό Tencent, σκοπεύει ανοιχτά να αντιμετωπίσει την Tesla στοιχηματίζοντας σε φθηνότερα μοντέλα. Η start-up, που ιδρύθηκε το 2014 στη Σαγκάη, ξεκίνησε στα τέλη του 2017 για να πουλά οχήματα στην κινεζική αγορά.

Όπως και ο ανταγωνιστής του XPeng, η NIO είναι πλέον παρούσα στην Ευρώπη. Μετά τη Νορβηγία το 2021, η μάρκα εμπορεύεται οχήματα στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία από τον Οκτώβριο. Στοχεύει στην αμερικανική αγορά το 2025 και στοχεύει να γίνει ένας από τους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο έως το 2030.

Aiways

Η Aiways δημιουργήθηκε στη Σαγκάη το 2017 από δύο πρώην πωλητές της Volvo στην Κίνα. Διαθέτει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στη Γερμανία και διαθέτει δύο μοντέλα στην Ευρώπη, ιδίως στη Γαλλία και το Βέλγιο. Το Aiways κυριολεκτικά μεταφράζεται σε “αγάπη του δρόμου”, “ai” που σημαίνει αγάπη στα Μανδαρινικά.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!