NEA

Τεράστια η αγορά των ψηφιακών δεδομένων από τα αυτοκίνητα

Πόλεμος για τα ψηφιακά δεδομένα που καταγράφουν τα αυτοκίνητα – Στα 400 δισεκατομμύρια ευρώ ο τζίρος τους.

Το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Παρασκευή τα ψηφιακά δεδομένα που καταγράφονται από τα αυτοκίνητα ότι δεν θα πρέπει να προορίζονται μόνο για τους κατασκευαστές.

Μια άνευ προηγουμένου συμμαχία κατασκευαστών εξοπλισμού, εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης, αντιπροσώπων, μηχανικών και ασφαλιστών κάλεσε τον Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, να παρουσιάσει μέχρι το φθινόπωρο «…τα υποσχόμενα νομοθετικά μέτρα για μακροχρόνια σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα, λειτουργίες σε οχήματα».

Η Επιτροπή παρουσίασε το 2022 ένα «νόμο δεδομένων», ο οποίος, μετά την επικύρωσή του από τα κράτη μέλη στις 24 Μαρτίου, πρέπει τώρα να συζητηθεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά δεδομένων αυτοκινήτων θα μπορούσε να φτάσει σε ετήσια βάση τα 400 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως έως το 2030, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Σύμφωνα με τους υπογράφοντες αυτής της πρόσκλησης, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν στην ανταλλαγή δεδομένων «ένα πρακτικά αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα λόγω του σχεδιασμού των οχημάτων».

«Οι ευρωπαίοι προμηθευτές αυτοκινήτων χρειάζονται δίκαιη πρόσβαση σε δεδομένα και πόρους εντός του οχήματος για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο», δήλωσε ο Benjamin Krieger, Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Συνδέσμου Προμηθευτών (Clepa).

«Χωρίς αυτό, εμείς και ολόκληρο το οικοσύστημα aftermarket δεν θα μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε τους τεχνολογικούς γίγαντες που ήδη κυριαρχούν στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των οχημάτων και καινοτομούν με εξαρτήματα και υπηρεσίες που πληρούν τις νέες ψηφιακές απαιτήσεις».

Σύμφωνα με τον Agustin Reyna της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών, «…καθώς τα δεδομένα θεωρούνται το νέο απροσδόκητο κέρδος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, είναι πολύ προβληματικό να τους ανατεθεί η φύλαξη των δεδομένων των οδηγών και των αυτοκινήτων τους».

«Δεν εξαρτάται από αυτούς να αποφασίσουν ποιος έχει πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, αλλά από τους καταναλωτές», συνέχισε ο κ. Reyna.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει προσπαθήσει εδώ και καιρό να καταπολεμήσει οποιαδήποτε πολιτική που θα μπορούσε να αμφισβητήσει το μονοπώλιό της στα δεδομένα αυτοκινήτων. Αυτή η κατάσταση πρέπει να τερματιστεί για να προωθηθεί ο ανταγωνισμός στις υπηρεσίες μετά την πώληση και τις σχετικές υπηρεσίες κινητικότητας και, τελικά, προς όφελος των καταναλωτών».

Για τη Lorraine Frega, Αντιπρόεδρο της Michelin, «…υπάρχει επείγουσα ανάγκη να τεθούν σε εφαρμογή τομεακοί και νομικά δεσμευτικοί κανονισμοί που να διέπουν την πρόσβαση στα ενσωματωμένα δεδομένα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ελευθερία επιλογής των χρηστών, ο θεμιτός ανταγωνισμός και ένα ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό επιχειρηματικό οικοσύστημα».

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!