NEA

Ευρώπη: Μεγάλη άνοδο κατέγραψε η αγορά αυτοκινήτου

Τον Μάρτιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατέγραψε σημαντική αύξηση 28,8% στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, ξεπερνώντας περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες (1.087.939).

Όλες οι μεγαλύτερες αγορές σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, με την Ισπανία (66,1%) και την Ιταλία (40,7%) να προηγούνται.

Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, με σχεδόν 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις. Κάτι που σημαίνει αύξηση 17,9% σε σύγκριση με το 2022, μετά από σταθερά αποτελέσματα τους πρώτους τρεις μήνες.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+44,5%) σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,2%), τη Γαλλία (+15,2%) και τη Γερμανία (+6,5%).

Αύξηση 29,9% σημείωσαν τα οχήματα βενζίνης φτάνοντας το 1 εκατομμύριο

Τον Μάρτιο του 2023, οι νέες ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+29,9%), αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο αγοράς 37,5% (αύξηση 0,4% από τον Μάρτιο του 2022).

Αυτή η ανάπτυξη επικεντρώθηκε κυρίως σε τέσσερις βασικές αγορές: Ισπανία (+82%), Ιταλία (+45,5%), Γαλλία (+24,4%) και Γερμανία (+22,8%). Ως αποτέλεσμα, σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα βενζίνης πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 18,6% από έτος σε έτος.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ είχε επίσης καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο σε σύγκριση με το 2022 (+11,8%), που υποστηρίζεται κυρίως από τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Ιταλία (+38,2%), Ισπανία (+21,1%) και Γερμανία (+7,8%).

Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 14,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, μειωμένο κατά 1,1% από τον Μάρτιο του 2022.

Κατά 58% αυξήθηκαν τα BEV – Τα HEV αυξήθηκαν κατά 38% και τα PHEV 4,3%

Τον Μάρτιο, η ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), οι οποίες αυξήθηκαν κατά 58% φτάνοντας τις 151.573 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,9% και αντιπροσωπεύει αύξηση 2,5% από τον Μάρτιο του 2022 (11,4%).

Διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη καταγράφηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. Συγκεκριμένα, η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, η Ολλανδία, σημείωσε πωλήσεις υπερδιπλασιασμένες, με αύξηση 132,6%. Ως αποτέλεσμα, ο σωρευτικός αριθμός των μονάδων που καταγράφηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκε κατά 43,2% σε 320.987.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν έναν ακόμη δυνατό μήνα τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 38,1% στις 264.694 μονάδες.

Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδιαίτερα στην Ισπανία (+75,3%) και στην Ιταλία (+47,8%). Κατά συνέπεια, τα HEVs έφτασαν σε μερίδιο αγοράς 24,3%, αυξημένο κατά 1,6% από τον Μάρτιο του 2022 (22,7%).

Μετά την αρνητική ανάπτυξη τους πρώτους δύο μήνες του 2023, η αγορά της ΕΕ για plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 4,3% τον Μάρτιο μετά από βελτιωμένες πωλήσεις σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+80,1%), Γαλλία (+34,5%) και Ιταλία (+23,1%).

Αντίθετα, η γερμανική αγορά υποχώρησε κατά 38,5%. Παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες βασικές αγορές, το συνολικό μερίδιο αγοράς PHEV της ΕΕ χάνει έδαφος σε σχέση με άλλα τμήματα οχημάτων, μειώνοντας κατά 1,6% από 8,8% τον Μάρτιο του 2022 σε 7,2% το 2023.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!