PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Jeep Avenger στην Ισπανία [first drive]

Ποιος θα περίμενε πως την σήμερον ημέρα ένα ηλεκτρικό τζιπ να παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ακόμη και από την συμβατική του έκδοση.

Αν γνωρίζετε την ύπαρξη του Avenger, τότε θα έχετε υπόψη σας πως πέρα από την ηλεκτρική υπάρχει και μία έκδοση με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, μην ποντάρετε σε αυτή, η οποία είναι διαθέσιμη μόνο στην αγορά της Ιταλίας και της Ισπανίας. Στις αγορές δηλαδή που δεν υπάρχει καμία επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη και να υπήρχε όμως μεγάλη εντύπωση μου προκάλεσε στην διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Avenger πως δεν έγινε κανένας λόγος για την συμβατική έκδοση. Σα να μην υπήρχε, δείχνοντας προς τα που πάει το πράγμα ακόμη και για μία παραδοσιακή αμερικανική εταιρία σαν τη Jeep.

Βέβαια, το Avenger είναι μια ειδική περίπτωση αφού είναι ένα ευρωπαϊκό προϊόν με συστατικά από τον όμιλο Stellantis και το νέο σύστημα πρόωσης με το ηλεκτρικό μοτέρ των 156 ίππων και την μπαταρία των 52 kWh που προσφέρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Κάτι που είναι εφικτό και στον πραγματικό κόσμο, όπως είδα από πρώτο χέρι οδηγώντας το Avenger στην Μάλαγα με μία κατανάλωση στις 16-17 kWh. Ως ηλεκτρικό αυτό το τζιπ είναι το πιο γλυκό στην κίνησή του με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία ανάρτηση που δεν έχει ούτε σκληρή, ούτε μαλακή ρύθμιση. Θα έλεγα πως είναι ταμάμ, τουλάχιστον όπως φάνηκε στην ισπανική άσφαλτο.

Από εκεί και πέρα οι άνθρωποι της Jeep προσπαθούν να πείσουν για τις εκτός δρόμου αρετές του Avenger. Ως ένα σημείο αφού ακόμη και τα 20 εκατοστά από το έδαφος, ακόμη και τα προφίλ οδήγησης που προσομοιώνουν ένα καλωδιακό μπλοκέ, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την τετρακίνηση.

Μέχρι όμως να πούμε περισσότερα οδηγώντας το ηλεκτρικό Jeep και στην χώρα μας μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στα παρακάτω ενδιαφέροντα tips, όσο και στις τιμές πώλησης του στην Ελλάδα.


Avenger tech-tips

  • Το μοντέλο βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας eCMP, η οποία κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της. Επιμέρους στοιχεία της πλατφόρμας σε ποσοστό 60% είναι αποκλειστικά για την Jeep.
  • Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής. Η ονομασία του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι Μ3.
  • Νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh που κατασκευάζεται από τη Stellantis. Προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550χλμ. σε αστικές συνθήκες.
  • Ειδικότερα για την αυτονομία, σε σχέση με την πλατφόρμα eCMP πρώτης γενιάς, το νέο σύνολο του Avenger προσφέρει σημαντικά υψηλότερη αυτονομία λόγω: +5% του νέου ηλεκτρικού κινητήρα, +12% λόγω της νέας μπαταρίας, +8% για λοιπούς λόγους (καλύτερη αεροδυναμική, βελτιστοποίηση του κιβωτίου, μικρότερη αντίσταση κύλισης από τα ελαστικά, κ.α.)
  • Επίσης λόγω της std αντλίας θερμότητας υπάρχει αύξηση 10% της αυτονομίας σε ψυχρές/ζεστές συνθήκες
  • Συνολικά έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO (με απόδοση* 60kW / 180Nm), Normal (με απόδοση* 80kW / 220 Nm) και Sport (115kW / 260Nm)  *βγαίνει αυτόματα εκτός για πλήρη ισχύ εκτός σε περίπτωση kick down
  • Παράλληλα υπάρχουν διαθέσιμα δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (Normal, -0,6m/s2, 15kw, 35 Nm και Plus -1,2m/s2, 45kW, 70Nm)   
  • Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές. Το βάρος της μπαταρίας είναι 320 κιλά, ενώ το συνολικό βάρος περιορίζεται στα 1.500 κιλά.
  • Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30χλμ., το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0% – 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.
  • Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep, το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.
  • Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.
  • To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (κατ’ ελάχιστο 200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.
  • Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά (360ο) προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ. Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.
  • Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 λίτρα χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 λίτρα που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία. Η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 λίτρων.
  • Ο χώρος αποσκευών με 380 λίτρα είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα 720 χλστ., ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 μέτρο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!