ΑΓΩΝΕΣ

GP Μαϊάμι – Προεπισκόπηση: Νέα άσφαλτος, νέα δεδομένα

Για το Μαϊάμι, πρώτο από τα τρία Grand Prix που θα διεξαχθούν φέτος στις ΗΠΑ η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.

Η διαδρομή έχει 19 αργές στροφές και τρεις ευθείες, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά δεν είναι μεγάλες. Η επιλογή των μεσαίων γομών της γκάμας, αντί για τις πιο μαλακές οφείλεται κυρίως στις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται, πέρυσι καταγράψαμε θερμοκρασία οδοστρώματος που έφτασε τους 59 βαθμούς Κελσίου.

Οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο στον περσινό αγώνα ήταν η μέση και η σκληρή. Οι περισσότεροι οδηγοί ολοκλήρωσαν το grand prix με μια μόνο αλλαγή ελαστικών. Ο ρυθμός του αγώνα οριοθετήθηκε δυο φορές μια με αυτοκίνητο ασφαλείας και μια με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιες ομάδες να κάνουν και δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

Η διαδρομή του Μαϊάμι έκανε πέρυσι ντεμπούτο στο πρόγραμμα και κινείται περιμετρικά του Hard Rock Stadium. Φέτος τα πάντοκ θα είναι μέσα στο γήπεδο: Ο χώρος φιλοξενίας των ομάδων θα βρίσκεται στον αγωνιστικό χώρο εκεί που συνήθως παίζουν αμερικάνικο ποδόσφαιρο οι Miami Dolphins.

Οι οργανωτές έριξαν νέα άσφαλτο στα 5,41km της διαδρομής φέτος. Η προηγούμενη επιφάνεια λόγω χαλικιού και γρανίτη, χρειάζονταν καθαρισμό με νερό υπό πίεση. Η νέα επιφάνεια είναι μια άγνωστη παράμετρος που πρέπει ν’ αναλυθεί από τους τεχνικούς της Pirelli πριν τον αγώνα.

Τα Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν και στο Μαϊάμι είναι τα πρώτα συνεχόμενα στο φετινό πρόγραμμα της Formula 1. Τα συνδέει ένα απαιτητικό ταξίδι με χρονική διαφορά 8 ώρες μεταξύ του Μπακού και της ακτής του Ατλαντικού των ΗΠΑ.

Ενώ στο Μπακού οι ομάδες είχαν ελάχιστο χρόνο για να δοκιμάσουν τις βελτιώσεις των μονοθεσίων τους, λόγω της νέας διαμόρφωσης Sprint, στο Μαϊάμι το πρόγραμμα γυρνά στην παραδοσιακή διαμόρφωση με 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών πριν τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.

Ο καιρός στα παράλια του Μαϊάμι είναι ευμετάβλητος. Το 2022 ο αγώνας είχε βροχή πριν την εκκίνηση αλλά λόγω υψηλών θερμοκρασιών η άσφαλτος στέγνωσε πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα και ξεκινήσει το GP. Η πιθανότητα ξαφνικής μπόρας πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Mario Isola – Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 θα αγωνιστεί στο Μαϊάμι. Είναι ο πρώτος από τους τρεις αγώνες που θα γίνουν στις ΗΠΑ φέτος, μαζί με το παραδοσιακό πλέον GP στο Ώστιν και τον πολυαναμενόμενο αγώνα στο Λας Βέγκας. Δεν είναι η πρώτη φορά που το πρωτάθλημα έχει τρεις αγώνες στις ΗΠΑ την ίδια χρονιά. Δεν έχουμε ξαναδεί όμως να έχει τέτοια απήχηση στο αμερικάνικο κοινό το άθλημά μας. Παίζει σημαντικό ρόλο η μεγάλη επένδυση που γίνεται από τη Liberty Media. Στον πρώτο αγώνα πέρυσι που έγινε γύρω από το Hard Rock Stadium τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν όπως περιμέναμε σε μια άσφαλτο που είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως πολύ υψηλή τραχύτητα. Ξέρουμε ότι έχει πέσει νέα άσφαλτος στη διαδρομή και πρέπει να διαπιστώσουμε στην αρχή του αγωνιστικού τριημέρου αν αυτό έχει οδηγήσει σε σημαντική αλλαγή στα χαρακτηριστικά της. Η διαδρομή στο Μαϊάμι απαιτεί μέσες ρυθμίσεις στις αεροτομές. Έχει μια ευρεία ποικιλία στροφών αλλά και μια μεγάλη ευθεία. Επιλέξαμε τις μεσαίες γόμες της γκάμας μας (C2, C3 και C4), καθώς περιμένουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες: πέρυσι η θερμοκρασία ασφάλτου έφτασε στους 60°C».

FORMULA 2: Ο Oliver Bearman ήταν το αστέρι των δυο αγώνων στο Μπακού. Ο οδηγός της Prema Racing κέρδισε τόσο στον αγώνα Sprint όσο και στον κανονικό αγώνα. Μαζί με το Βρετανό ανέβηκαν στο βάθρο το Σάββατο, ο άλλος οδηγός της Prema, Frederik Vesti και ο Jak Crawford (Hitech Pulse-Eight). Ο Enzo Fittipaldi (Rodin Carlin) ήταν δεύτερος την Κυριακή μπροστά από τον Theo Pourchaire (ART Grand Prix).

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!