NEA

Toyota: H μεγάλη απάτη στα crash-test

Οι μηχανικοί της Toyota και της Daihatsu ενίσχυσαν συγκεκριμένα αυτοκίνητα δοκιμής πλευρικής πρόσκρουσης για να αποσπάσουν καλύτερες βαθμολογίες ασφάλειας. Ένας πληροφοριοδότης αποκάλυψε την απάτη.

Ακόμη και ο ισχυρότερος χρειάζεται να κάνει ότι χρειάζεται για να διατηρεί το status και την εικόνα του. Και πολλές φορές αγνοούμε ότι υπάρχουν και οι τριτοκοσμικές αγορές με αυτοκίνητα πολύ χαμηλότερων προδιαγραφών. Ειδικά στο τομέα της ασφάλειας.

Μία καλή δικαιολογία είναι πως οι κατασκευαστές προσφέρουν μόνο τα απαραίτητα ώστε το κόστος να διατηρείται χαμηλά και η τελική τιμή πώλησης να είναι στα μέτρα των αγορών αυτών. Ανάλογα χαμηλά είναι και τα στάνταρ στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Ωστόσο, ακόμη και έτσι δημοσίευμα του γερμανικού AMS αναφέρει πως η Toyota και η θυγατρική Daihatsu είχαν προχωρήσει σε παραποίηση των αυτοκινήτων που είχαν δώσει για να δοκιμαστούν σε crash-test.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως σε τέσσερα νέα μοντέλα της μάρκας είχαν ενισχυθεί τα πλαϊνά στοιχεία στις πόρτες ώστε να παραμορφωθούν και επηρεαστεί η αποτελεσματικότητα των πλευρικών αερόσακων.

Αυτή η παραποίηση αποκαλύφθηκε από μια αναφορά ενός πληροφοριοδότη στη διοίκηση της Toyota τον Απρίλιο του 2023. Περίπου 76.000 οχήματα του Toyota Yaris Ativ έχουν ήδη πουληθεί και περίπου 12.000 του Perodua Axia.

Τα «ενισχυμένα» μοντέλα που πέρασαν με επιτυχία από τα crash-test ήταν το Toyota Yaris Ativ, το οποίο θα πωλείται στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και το Μεξικό, το Toyota Agya, του οποίου η παραγωγή είχε προγραμματιστεί για τον Ιούνιο και το οποίο θα πωληθεί στον Εκουαδόρ, το Perodua Axia για τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη, και ένα προς το παρόν άγνωστο μοντέλο που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Μπροστά σε αυτή την αποκάλυψη η Toyota σταμάτησε την παράδοση των σχετικών μοντέλων μέχρι νεοτέρας και ανακοίνωσε νέες δοκιμές πρόσκρουσης. Σύμφωνα με την Daihatsu, οι πελάτες που διαθέτουν ήδη αντίστοιχα μοντέλα μπορούν να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν χωρίς περαιτέρω μέτρα.

Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda -ο οποίος μόλις πρόσφατα αντικαταστάθηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος από τον Koji Sato- ζήτησε συγγνώμη για «κάτι που προδίδει την εμπιστοσύνη των πελατών», σε δήλωση των μέσων ενημέρωσης που δημοσίευσε ο ιαπωνικός γίγαντας αυτοκινήτων. Η Toyoda υπόσχεται μια πλήρη εξήγηση των γεγονότων. Για να δούμε…

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!