MUST_READNEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Multimatic TrueActive: Πως λειτουργεί η ανάρτηση της Ferrari Purosangue [video]

Η Purosangue έχει γίνει ανάρπαστη και οι Ιταλοί τρίβουν τα χέρια τους από χαρά. Το ίδιο και στον Καναδά οι ειδικοί της Multimatic που κατάφερε να σχεδιάσουν ένα από τα βασικά στοιχεία του ιταλικού crossover.

Ένα από τα highlights της Purosangue είναι η ανάρτησή της και συγκεκριμένα τα προηγμένα ενεργητικά αμορτισέρ της Multimatic. Πρόκειται για μία καναδική εταιρία που έχει γίνει εξπέρ στις αναρτήσεις ξεκινώντας από το Ford GT, έχοντας συμμετοχή στις Aston Martin One-77 και Valkyrie, μέχρι και στο Ford Bronco DR Baja.

Για την Purosangue η Multimatic ετοίμασε ότι πιο προηγμένο είχε, τα αμορτισέρ TASV (True Active Spool Valve). Πρακτικά πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο στην απόσβεσή του αμορτισέρ με διπλές βαλβίδες (spool), οι οποίες ελέγχουν ανεξάρτητα την συμπίεση και την εκτόνωση ανά πάσα στιγμή.

Το εντυπωσιακό είναι πως το TASV ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα που ρυθμίζει μεταβλητά την πίεση και τον βαθμό απόσβεσης σε κάθε μονάδα πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα από τα απλά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που απλά αλλάζουν την ροή του λαδιού π.χ. σε δύο φάσεις (σκληρό ή μαλακό).

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε τον τρόπο με τον οποίο κινείται το έμβολο του πιστονιού και την συναρμογή της μετάδοσης από το ηλεκτρικό μοτέρ με το όλο κύκλωμα να λειτουργεί σε 48V. Το βασικό χαρακτηριστικό είναι πως δεν υπάρχουν βαλβίδες σταθερές, αλλά με μεταβαλλόμενα ανοίγματα που αλλάζουν την ροή του λαδιού σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν 32 διαφορετικές ρυθμίσεις που κάθε μία μπορεί να «φορτωθεί» μέσα σε έξι χιλιοστά του δευτερολέπτου. Εντυπωσιακό είναι πως από την πιο soft στην πιο hard ρύθμιση ο χρόνος είναι 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου, περίπου το 1/10 ενός βλεφαρίσματος.

Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί ένας εξωτερικός υγρόψυκτος σερβοκινητήρας που μέσω ενός μηχανισμού γραναζιών μπορεί να μεταβάλλει το μήκος του αποσβεστήρα και κατά συνέπεια την απόσταση της Purosangue από το έδαφος ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Κάτι που καταργεί την ανάγκη για αντιστρεπτική ράβδο.  



Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!