MUST_READNEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα, ακριβαίνουν και τα λάστιχα

Είναι θέμα χρόνου πότε θα αυξηθούν και οι τιμές των ελαστικών. Όχι όμως μόνο για τις πρώτες τους ύλες, αλλά και για τις υψηλότερες προδιαγραφές τους.

Η νέα τάξη πραγμάτων που θέτουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γεγονός. Και λέμε νέα τάξη, επειδή τα δεδομένα αλλάζουν σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα για έναν πολύ βασικό λόγο: το αυξημένο βάρος τους λόγω των μπαταριών.

Έτσι, σε αντίθεση με τα φρένα που φθείρονται πιο αργά λόγω της ανάκτησης ενέργειας, αρκετά από τα μηχανικά μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου καταπονούνται περισσότερο από ότι σε ένα συμβατικό. Ένα από αυτά είναι τα αμορτισέρ, το άλλο είναι τα ελαστικά που φθείρονται πιο γρήγορα στα ελαστικά όχι μόνο λόγω βάρους αλλά και του πιο βίαιου σπιναρίσματος λόγω ροπής.

Για αυτό το λόγο οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αρχές μελετούν την αλλαγή της σύνθεσης των ελαστικών με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Κάθε χρόνο παράγονται παγκοσμίως περίπου 2 δισεκατομμύρια ελαστικά με τα παραγόμενα σωματίδια από τη φθορά τους να αποτελούν σημαντικό ρυπαντή στα αστικά κέντρα. Περίπου 3 εκατομμύρια τόνους σωματιδίων απελευθερώνονται κάθε χρόνο. Η φθορά των οδοστρωμάτων επιφέρει ακόμη 3 εκατομμύρια τόνους. Για κάθε 200.000 χιλιόμετρα ένα μέσο ελαστικό δημιουργεί περίπου 3-4 κιλά σωματιδίων.

Η σύνθεση των ελαστικών αποτελείται από περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες εκ των οποίων ορισμένα είναι ιδιαίτερα τοξικά. Ειδικότερα ένα της κατηγορίας 6PPD με τους κατασκευαστές ελαστικών να υποχρεώνονται σε διάφορες αγορές (ήδη στην Καλιφόρνια έχει περάσει σχετική νόρμα) μελλοντικά να το αντικαταστήσουν με κάποιο άλλο.

Σύμφωνα με το Reuters, εταιρίες όπως οι Michelin, Continental και Pirelli αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το 6PPD, με τις δύο πρώτες να δηλώνουν ότι η συλλογική δράση του κλάδου μπορεί να είναι απαραίτητη για την εξεύρεση λύσεων. Για να δούμε αν θα συμμορφωθούν και οι κινεζικές.

Υπενθυμίζεται πως για πρώτη φορά στο πρότυπο του Euro 7 που θα ισχύσει από το 2025 προβλέπονται όρια στα σωματίδια που προέρχονται από τα φρένα ή τα ελαστικά και αυτή η νόρμα δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά και τα plug-in υβριδικά.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!