NEAPINED

Γιατί τα ονόματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τόσο περίεργα;

Η διαδικασία ονοματοδοσίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει γίνει ένα δύσκολο έργο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εγείροντας το ερώτημα γιατί τόσα πολλά από αυτά ακούγονται κάπως.

Ενώ εμβληματικά μοντέλα αυτοκινήτων όπως η Porsche 911, το VW Beetle και η Toyota Corolla έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τα Toyota bZ4X, Honda e:Ny1 και VW ID. 3.

Η ονοματοδοσία ενός νέου αυτοκινήτου είναι μια κρίσιμη και υψηλού ρίσκου άσκηση για κάθε εταιρία με μακροχρόνιες επιπτώσεις. Ορισμένα ονόματα μοντέλων έχουν παραμείνει αμετάβλητα για πάνω από 20 χρόνια, ακόμη και όταν εξελίσσονται από γενιά σε γενιά. Για παράδειγμα, η Porsche 911 υπάρχει από το 1965, η Toyota Corolla από το 1966 και το Chevrolet Suburban από το 1934.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να εξηλεκτρίσουν την γκάμα τους, οι ονοματοδοσίες έχουν γίνει πιο περίπλοκες. Τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) προσφέρουν έναν πιο καθαρό και αθόρυβο τρόπο μεταφοράς, με προσδοκώμενες ιδιότητες που τα στελέχη της εμπορικής επωνυμίας πρέπει να ενσωματώσουν σε πιασάρικα ονόματα. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν είναι και τόσο εντυπωσιακά.

Πάρτε για παράδειγμα το bZ4X της Toyota. Αν και το «bZ» σημαίνει «πέραν των μηδενικών» εκπομπών και το «4» σημαίνει τετρακίνηση, αυτές οι λεπτομέρειες μπορεί να διαφεύγουν από τον μέσο καταναλωτή. Ομοίως, το e:Ny1 της Honda είναι ένα στοίχημα που βασίζεται στη διαφοροποίηση της άνω και κάτω τελείας στην ονομασία του.

Η σύγχυση δημιουργείται όταν ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ονόματα που ακούγονται παρόμοια με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική επιλογή της Jaguar είναι το I-Pace, ενώ η βενζινοκίνητη εκδοχή της είναι το E-Pace. Ομοίως, τα ID. 4 και ID. Buzz της VW μπορούν εύκολα να συγχέονται από τους οπαδούς της μάρκας.

Σύμφωνα με το Automotive News, πολλά από αυτά τα ονόματα μοιάζουν αναγκαστικά και δεν απομνημονεύονται, καθώς δεν πληρούν τα κριτήρια του να είναι διακριτικά, αξιοσημείωτα και αξιομνημόνευτα. Πρόκειται για μια χαμένη ευκαιρία για αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

Ενώ το όνομα ενός αυτοκινήτου μπορεί να έχει μικρότερη σημασία για τους καταναλωτές σε σύγκριση με την τιμή, την γκάμα, τα χαρακτηριστικά και την αισθητική του, εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη συνολική επωνυμία και αντίληψη του οχήματος.

Η Tesla, για παράδειγμα, μπορεί να απέτυχε να γράψει το «SEXY» όπως το ήθελε, αλλά η προσπάθεια ήταν αξιομνημόνευτη και ξεχωριστή. Η σύγχρονη τάση άστοχων ονομάτων EV αποτελεί μια χαμένη ευκαιρία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Επιπλέον, ορισμένα ονόματα EV αποκαλύπτουν μια αποσύνδεση μεταξύ της R&D και του σχεδιασμού προϊόντων. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μεταβούν στα EV εντός φιλόδοξων χρονοδιαγραμμάτων, ορισμένα ονόματα, όπως το Kia EV6 ή το GMC Hummer EV, μπορεί γρήγορα να ξεπεραστούν.

Επιπλέον, υπάρχει η τάση τα ονόματα να περιπλέκονται καθώς εισάγονται περισσότερες εκδόσεις. Η γκάμα E-tron της Audi είναι ένα παράδειγμα αυτού, με πολλά μοντέλα να μοιράζονται την ίδια ονομασία E-tron.

Η Mercedes αντιμετώπισε επίσης το πρόβλημα, προσθέτοντας πολυάριθμα μοντέλα EQ με διαφορετικούς συνδυασμούς γραμμάτων. Αυτό οδηγεί σε μια αλφαβητική σούπα που στερείται ελκυστικότητας για τους καταναλωτές.

Από την άλλη πλευρά, τα επιτυχημένα ονόματα EV είναι συχνά φρέσκα, βασισμένα σε ουσιαστικά και ευχάριστα στην εκφορά τους.

Παραδείγματα περιλαμβάνουν τα Chevrolet Bolt και Cadillac Lyric της General Motors, το Ioniq της Hyundai, το Air της Lucid, το Ocean της Fisker και το Solterra της Subaru.

Το Ariya της Nissan αντλεί έμπνευση από τη σανσκριτική λέξη για το ευγενές ή το αξιοθαύμαστο, ενώ το Taycan της Porsche είναι μια μοναδική επιλογή που προκαλεί μια αίσθηση μυστηρίου και δύναμης.

Αν και θα υπάρξουν μελλοντικές ευκαιρίες βελτίωσης της τρέχουσας γενιάς ονομάτων EV, είναι σημαντικό να εκτιμήσουμε την επιτυχία των προηγούμενων προσπαθειών ονοματοδοσίας, όπως το Prius της Toyota. Δυστυχώς, η ομάδα που είναι υπεύθυνη για το bZ4X δεν κατάφερε να γίνει τόσο επινοητική.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!