NEAPINED

Βαθαίνει η διείσδυση των κινέζικων αυτοκινήτων στη Δύση

Η αυξανόμενη παρουσία των κινέζικων αυτοκινήτων στη δυτική αυτοκινητοβιομηχανία έχει απασχολήσει πολλούς, με ανησυχίες να εκφράζονται για τον πιθανό κίνδυνο που αντιπροσωπεύουν για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Για να ξεκινήσουμε, είναι σημαντικό να ορίσουμε τι ακριβώς σημαίνει «κινέζικο αυτοκίνητο». Η Κίνα έχει γίνει ένας σημαντικός εξαγωγέας αυτοκινήτων χάρη στην τεράστια ικανότητα παραγωγής της, το σχετικά χαμηλό εργατικό κόστος και την τεχνογνωσία που απέκτησε από τους Δυτικούς κατασκευαστές για τουλάχιστον 20 χρόνια. Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας μπορεί εύκολα να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ακόμα και από την Ιαπωνία.

Ωστόσο, τα περισσότερα εξαγόμενα αυτοκίνητα παράγονται από κατασκευαστές με έδρα τη Δύση. Εταιρείες όπως η Tesla, η BMW, η Volvo, η Smart, η Polestar, η Dacia, η Buick, η Chevrolet, η Lincoln και η Lotus κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα και τα εξάγουν σε αγορές όπως η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Αν και αυτά τα αυτοκίνητα παράγονται στην Κίνα, δεν μπορούν να θεωρηθούν αυθεντικά Κινέζικα αυτοκίνητα στην αυστηρότερη έννοια του όρου.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αυτοκίνητα που παράγονται από κατασκευαστές με έδρα την Κίνα και απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια ζήτηση, η οποία ανέρχεται σε περίπου 25 έως 28 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Κάποιες από αυτές τις μονάδες εξάγονται ως αυθεντικά κινέζικα αυτοκίνητα, βάσει σχεδιασμού, εξέλιξης και της τελικής παραγωγής από εταιρείες όπως η Changan, η BYD, η MG, η Chery, η Haval, η NIO, η Xpeng, η JAC, η Hongqi, η Dongfeng, η Wuling κ.α..

Σε ό,τι αφορά την παρουσία τους στην Ευρώπη, οι «γνήσιες» κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων εξακολουθούν να αποτελούν μικρό ποσοστό της αγοράς, ακόμη και στη 2η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα από την JATO, οι κινέζικες μάρκες αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% των συνολικών νέων εγγραφών επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι τον Απρίλιο του 2023.

Κάτι που αντιστοιχεί σε 85.900 μονάδες που ταξινομήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο. Ποσοστιαία, σημαίνει μια εντυπωσιακή αύξηση 102% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν να δείχνουν διστακτικοί απέναντι σε αυτές τις νέες μάρκες.

Ένα ενδιαφέρον γεγονός στα αποτελέσματα στην Ευρώπη για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους είναι η ισχυρή παρουσία της MG. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτή η μάρκα αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από τα δύο τρίτα του όγκου των κινέζικων μαρκών αυτοκινήτων, δηλαδή 59.200 μονάδες. Η MG ανεβαίνει γρήγορα στην κατάταξη, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη σε πολύ ανταγωνιστικά προϊόντα όπως το πιο πρόσφατο MG 4, το οποίο μπήκε στην ευρωπαϊκή δεκάδα για ηλεκτρικά οχήματα τον Απρίλιο.

Η MG βασίζει την ταχεία της ανάπτυξη όχι μόνο σε ελκυστικά αυτοκίνητα, αλλά και στην χρήση της δυτικής δυναμικής της μέσω μιας μάρκας που εξακολουθεί να αναγνωρίζεται ως βρετανική. Η τρέχουσα έκδοση των σχεδιασμών και της παραγωγής όλων των αυτοκινήτων της MG γίνεται στην Κίνα, αλλά η εταιρεία τοποθετείται ως βρετανική μάρκα αυτοκινήτων. Πιθανώς, αυτός να είναι ένας λόγος που κατάφερε να βρει καλύτερες επιδόσεις σε αγορές όπως η Ευρώπη από τους Κινέζους ανταγωνιστές της.

Η ερώτηση που παραμένει είναι πόσο καιρό θα χρειαστούν οι Κινέζικες μάρκες για να επιλύσουν τα θέματα φήμης που έχουν στο εξωτερικό. Οι ανταγωνιστικές τιμές, η ποιότητα κατασκευής και οι υπηρεσίες πελατών αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν την απήχηση των καταναλωτών.

Ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές βελτιώνουν συνεχώς τα πρότυπά τους, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν μένουν στάσιμοι και αντιδρούν με αναβαθμισμένα προϊόντα και υψηλότερες επιπέδων ποιότητας. Η ανταγωνιστικότητα στην αγορά των αυτοκινήτων θα συνεχίσει να εξελίσσεται με παραδοσιακές εταιρίες (π.χ. Seat, Chrysler κ.α.) να εξαφανίζονται από το χάρτη και νέες (Nio, BYD, Xiaomi κ.α.) να πρωταγωνιστούν, όπως επισημαίνει άρθρο του motor1.com.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!