NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Toyota: Ετοιμάζει solid state ηλεκτρικά με πάνω από 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας

Η Toyota προετοιμάζεται για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) εξελίσσοντας solid state μπαταρίες με εξαιρετικά μεγάλη αυτονομία και αναβαθμίζοντας το σύστημα παραγωγής της.

Η ιαπωνική εταιρεία στοχεύει να διπλασιάσει την προσφερόμενη αυτονομία των μπαταριών και να μειώσει στο μισό την απαιτούμενη επένδυση ώστε να γίνει πρωτοπόρος στην αγορά των EV.

Η επερχόμενη σειρά EV περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογίες, όπως μπαταρίες solid state, λειτουργικά συστήματα λογισμικού με αυτόματες ενημερώσεις και διαδικασίες παραγωγής αιχμής.

Η Toyota σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο της EV επόμενης γενιάς το 2026 υπό το εμπορικό σήμα Lexus, έχοντας ως στόχο τα 1,7 εκατομμύρια οχήματα κατασκευασμένα στην ίδια πλατφόρμα μέχρι το 2030. Συγκεκριμένα:

  • 2026: Η μπαταρία ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς της εταιρείας αναμένεται να προσφέρει αυτονομία άνω των 900 χιλιομέτρων – μια βελτίωση της τάξης του 20% σε σύγκριση με τις σημερινές μπαταρίες.
  • 2026-2027: Επιπλέον, η Toyota σχεδιάζει να παρουσιάσει μια διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, η οποία θα βελτιώσει την αυτονομία  κατά 20% και θα μειώσει το κόστος κατά 40%.
  • 2027-2028: Μια άλλη εξέλιξη αφορά σε μια νέα διπολική μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία προσφέρει 10% αύξηση της αυτονομίας και 10% χαμηλότερο κόστος.
  • 2027-2028: Οι φιλοδοξίες της Toyota επεκτείνονται και στις μπαταρίες solid state. Αυτή η μπαταρία προβλέπεται να προσφέρει αύξηση της εμβέλειας κατά 20% σε σύγκριση με την μπαταρία ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς, φτάνοντας περίπου τα 1.200 χλμ.!
  • 2028+: Στη συνέχεια η Toyota προβλέπει μια προηγμένη μπαταρία στερεού τύπου, με 50% αύξηση της αυτονομίας σε σχέση με την μπαταρία ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς, για μέγιστη αυτονομία που θα ξεπερνά τα 1.300 χλμ.!

Για να επιτύχει τη βέλτιστη αεροδυναμική, η Toyota αξιοποιεί την τεχνογνωσία της αεροναυπηγικής για να σχεδιάσει ρευστοδυναμικά σχήματα με συντελεστή οπισθέλκουσας κάτω από 0,20. Η εταιρεία στοχεύει στην εφαρμογή τεχνολογίας που δημιουργεί ένα φιλμ αέρα γύρω από το όχημα, μειώνοντας την αντίσταση του αέρα και μεγιστοποιώντας την αυτονομία. Η Toyota σχεδιάζει να επιτύχει αυτόν τον στόχο μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Όσον αφορά το λογισμικό, τα EV της Toyota θα διαθέτουν το λειτουργικό σύστημα αυτοκινήτων Arene που αναπτύχθηκε από τη θυγατρική της σε θέματα λογισμικού, Woven by Toyota. Αυτό το σύστημα θα επιτρέπει τις ενημερώσεις over-the-air για να διατηρείται το λογισμικό ενημερωμένο, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις και ταχύτερη ανάπτυξη προϊόντων.

Η Toyota αναβαθμίζει επίσης το σύστημα παραγωγής της για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών κατασκευής. Η εταιρεία σκοπεύει να εφαρμόσει τη μέθοδο giga casting, μια τεχνική που απλοποιεί την παραγωγή οχημάτων χτυπώντας το μπροστινό και το πίσω μέρος του οχήματος ως δύο μεγάλες μονάδες. Η προσέγγιση αυτή μειώνει τον αριθμό των απαιτούμενων εξαρτημάτων και διαδικασιών, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα κατά 20% και επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής οχημάτων κατά 20%.

Επιπλέον, η Toyota στοχεύει να εφαρμόσει την πλήρως αυτοματοποιημένη παραγωγή, όπου τα οχήματα οδηγούνται αυτόνομα μέσω της διαδικασίας συναρμολόγησης. Με την εξάλειψη των σταθερών γραμμών παραγωγής και τη χρήση τεχνολογίας τηλεχειρισμού, η Toyota μπορεί να δημιουργήσει πιο ευέλικτες διατάξεις, να εξοικονομήσει κόστος επένδυσης και να μειώσει το χρόνο παραγωγής.

Μέσω αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων και των βελτιώσεων του συστήματος παραγωγής, η Toyota στοχεύει να εδραιώσει τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!