NEA

Γιατί το Brexit πνίγει τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι κανόνες μετά το Brexit που αναγκάζουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να προμηθεύονται περισσότερα εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων από τη Βρετανία ή την ΕΕ θα μπορούσαν να τους κοστίσουν έως και 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ (4,7 δισεκατομμύρια δολάρια) σε δασμούς και να πλήξουν την παραγωγή, δήλωσε κορυφαίος φορέας του κλάδου.

Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ μετά το Brexit, τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να έχουν 45% περιεχόμενο ΕΕ ή Ηνωμένου Βασιλείου από το 2024, με απαίτηση 50-60% για τις μπαταρίες και τις συσκευασίες τους, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν βρετανικούς ή κοινοτικούς δασμούς εισαγωγής 10%.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζήτησε την Τρίτη μια τριετή αναβολή των κανόνων, υποστηρίζοντας ότι απαιτείται χρόνος για να αυξηθεί η χωρητικότητα των μπαταριών της Ευρώπης. Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται σε στοιχεία μπαταρίας και υλικά που εισάγονται από την Ασία.

Υπολογίστηκε ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα έπρεπε να πληρώσουν 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου σε δασμούς για τρία χρόνια σύμφωνα με τους νέους κανόνες. Καθώς η Βρετανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, αυτό θα μπορούσε να μειώσει την παραγωγή της ΕΕ έως και 480.000 μονάδες.

Η ACEA έγραψε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή νωρίτερα αυτόν τον μήνα ζητώντας αναθεώρηση των κανόνων προέλευσης για τις μπαταρίες και να συμφωνήσει μια τριετή αναβολή με τη Βρετανία.

Ανέφερε ότι τα μέλη της περίμεναν μόνο το 10% των ηλεκτρικών οχημάτων να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες το 2024, γεγονός που καθιστά τους παραγωγούς της ΕΕ πιθανό να χάσουν από ανταγωνιστές από την Κίνα και άλλες τρίτες χώρες.

H Stellantis προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα μπορούσαν να κλείσουν χωρίς ταχεία επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας για το Brexit.

Η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι οι κανόνες έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη μιας ισχυρής αλυσίδας αξίας μπαταριών στην ΕΕ και ότι το Brexit άλλαξε την εμπορική σχέση με τη Βρετανία.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!