NEAPINED

Ferrari SF90 XX Stradale & Spider: Όπλο με άδεια κυκλοφορίας

Για πρώτη φορά, η Ferrari παρουσιάζει δύο μοντέλα XX με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο. Οι επιδόσεις και η τιμή είναι εξωφρενικές, ως συνήθως. Σε μόλις 799 μονάδες η SF90 XX Stradale και 599 μονάδες η Spider.

Η εταιρία από το Maranello παρουσιάζει δύο περιορισμένης παραγωγής ειδικά μοντέλα του υβριδικού σούπερ σπορ αυτοκινήτου: την SF90 XX Stradale και την SF90 XX Spider.

Το σχήμα και οι αναλογίες καθιστούν σαφές ότι οι δύο εκδόσεις XX βασίζονται στην SF90 Stradale. Ωστόσο, η εμφάνιση ειδικότερα έχει αλλάξει με μια μεγάλη, σταθερή πίσω πτέρυγα. Ειδικά η έκδοση Stradale στην έκδοση XX λέγεται ότι έχει την πιο αποτελεσματική αεροδυναμική από όλα τα μοντέλα της Ferrari μέχρι σήμερα και, όσον αφορά τις επιδόσεις, είναι συγκρίσιμη μόνο με το hypercar LaFerrari.

Δεν έχει βελτιωθεί μόνο η αεροδυναμική σε σχέση με το βασικό μοντέλο, αλλά και ο έλεγχος του αέρα ψύξης. Πολλά ενεργά στοιχεία εξασφαλίζουν καλύτερη παροχή φρέσκου αέρα στον κινητήρα, περισσότερη ισχύ και ακόμη μεγαλύτερη downforce με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ορισμένα στοιχεία μάλιστα προέρχονται από το επιτυχημένο αγωνιστικό μοντέλο 196 GT3, με το οποίο η Ferrari κέρδισε για πρώτη φορά τον 24ωρο αγώνα του Nürburgring το 2023.

Αν και το συνολικό βάρος έχει μειωθεί μόνο κατά 10 κιλά στην έκδοση coupe, φτάνοντας τα 1.560 κιλά, σε σύγκριση με το ελαφρύτερο SF90 Stradale στις προδιαγραφές Assetto Fiorano, αξιοσημείωτη εξοικονόμηση βάρους έχει επιτευχθεί στον κινητήρα και στα καινοτόμα σπορ καθίσματα από ανθρακονήματα.

Τα τελευταία, παρά το γεγονός ότι μοιάζουν με μπάκετ με σταθερή πλάτη, προσφέρουν αυξημένη άνεση για χρήση στο δρόμο και απευθύνονται σε ένα ευρύτερο φάσμα οδηγών, καθώς ζυγίζουν 1,9 κιλά λιγότερο από τα μονοκόμματα καθίσματα που υπάρχουν στην κανονική SF90.

Όπως και η SF90 Stradale, η XX Stradale διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν στο πίσω μέρος μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του κιβωτίου ταχυτήτων και δύο στον μπροστινό άξονα.

Σε αυτή τη διάταξη, οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν μέγιστη ισχύ 171 kW ή 233 ίππους. Στη λειτουργία E-Drive, το απόθεμα ισχύος της μπαταρίας ιόντων λιθίου επαρκεί για μια ηλεκτρική αυτονομία 25 χιλιομέτρων με μέγιστη τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.

Η καρδιά του plug-in υβριδικού είναι, φυσικά, ο πανίσχυρος V8 turbo κινητήρας, ο οποίος είναι τοποθετημένος κεντρικά στο πίσω μέρος. Στο SF90 XX, ο κινητήρας F154FB αποδίδει 780 ίππους.

Η Ferrari επιτυγχάνει την πρόσθετη ισχύ μέσω υψηλότερης συμπίεσης, βελτίωσης της απόδοσης με μείωση των τριβών των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και με τη χρήση νέων εμβόλων και ειδική κατεργασία των θαλάμων καύσης. Η παράλειψη ενός δευτερεύοντος συστήματος αέρα εξοικονομεί επίσης 3,5 κιλά βάρους του κινητήρα.

Μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες, ο κινητήρας αποδίδει 1.030 ίππους με βάρος χωρίς φορτίο μόλις 1.660 κιλά. Αυτό επιτρέπει στις Ferrari SF90 XX Stradale και Spider να επιταχύνουν στα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,3 δευτερόλεπτα και στα 200 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 320 χλμ./ώρα.

  • Τεχνικά στοιχεία: Ferrari SF90 XX Stradale & Spider
  • Κυβισμός ccm: 3.990
  • Ισχύς kW/PS: 586/797
  • Μέγιστη ροπή Nm: 804
  • Ισχύς E-Mot. kW/PS: 171/233
  • Ισχύς συστήματος kW/PS: 757/1.030
  • Βάρος kg 1.660
  • Αυτονομία ηλεκτρική: 25 χλμ.
  • 0-100 km/h: 2,3 s
  • 0-200 km/h: 6,7 s
  • vmax: 320 km/h

Τέτοιες αποκλειστικές οδηγικές επιδόσεις έχουν παραδοσιακά υψηλό τίμημα στη Ferrari. Ακόμα και μια “συμβατική” SF90 τιμάται τουλάχιστον στα 435.000 ευρώ και μπορεί γρήγορα να ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο ευρώ με μερικά έξτρα. Η Ferrari θα περιορίσει αυστηρά τις παραλλαγές XX. Οι Ιταλοί σχεδιάζουν να κατασκευάσουν 799 από τις SF90 XX Stradale. Η SF90 XX Spider περιορίζεται ακόμη και σε 599 μονάδες.

Συμπερασματικά, με την SF90 XX Stradale (περιορισμένη σε 799 μονάδες) και την SF90 XX Spider (599 μονάδες), η Ferrari παρουσιάζει για πρώτη φορά δύο σφαίρες αγωνιστικής πίστας που είναι επίσης νόμιμες για τον δρόμο. Ως plug-in υβριδικά, τα σούπερ σπορ αυτοκίνητα έχουν συνολική απόδοση 1.030 ίππων και σπάνε τα “0-200” μέσα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Οι τιμές δεν είναι ακόμη επίσημες, αλλά είναι πιθανό να πλησιάζουν τα επταψήφια νούμερα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!