NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παρακολουθώντας τους οδηγούς: Η σκοτεινή πλευρά των σύγχρονων αυτοκινήτων

Θα μπορούσε να είναι ο τίτλος από μια νουβέλα όπου τα αυτοκίνητα καταγράφουν κάθε συνήθεια και κίνηση των οδηγών τους. Πόσο ισχύει αυτό στην πραγματικότητα; Τι γίνεται με όλη τη συλλογή αυτών των δεδομένων;

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας φέρνει μαζί του τεχνολογικές καινοτομίες που μας αφήνουν έκπληκτους. Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν υψηλή τεχνολογία, αυτόνομη οδήγηση και ευφυή συστήματα ασφαλείας, ένας σκοτεινός παράγοντας απειλεί την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των οδηγών. Η συλλογή και ανάλυση των προσωπικών τους δεδομένων.

Το περιοδικό Wired στις ΗΠΑ αποκάλυψε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα παρακολουθούν σε κάθε τους κίνηση τους οδηγούς τους, συγκεντρώνοντας με αθόρυβο τρόπο τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως σαρώσεις προσώπου, ιστορικό διαδρομών και χρήση των πεντάλ. Ενώ ορισμένοι θα μπορούσαν να θεωρήσουν αυτές τις πληροφορίες ασήμαντες, οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν έντονο ενδιαφέρον για τη συλλογή και ανάλυσή τους.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι: Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν αυτά τα δεδομένα και τι τα κάνουν με αυτά; Ενώ ορισμένοι κατασκευαστές γνωστοποιούν τις πολιτικές απορρήτου τους, η πραγματική χρήση αυτών των δεδομένων παραμένει ασαφής και πολλοί φοβούνται ότι κάποια από αυτά τα δεδομένα μπορεί να καταλήξουν σε μη εξουσιοδοτημένους φορείς.

Έχουν ήδη προκύψει πολλά παραδείγματα που φέρνουν στην επιφάνεια την έκταση της συλλογής δεδομένων από τα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες του Ford F-150 αντιλαμβάνονται ότι η εταιρεία μπορεί να συλλέγει δεδομένα σχετικά με την ταχύτητα οδήγησης, τη χρήση των πεντάλ και ακόμη και πληροφορίες από την άδεια οδήγησης.

Η Toyota, από την πλευρά της, μπορεί να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με την χρήση του τιμονιού, την επιτάχυνση, την ταχύτητα, το φρενάρισμα και ακόμη μπορεί να σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κατά την είσοδο στο όχημα.

Ακόμη και η Chevrolet συλλέγει πληροφορίες για την τοποθεσία, το ιστορικό διαδρομής, την ταχύτητα, την κατάσταση ταχυτήτων και ακόμη αν είναι ανοιχτά τα παράθυρα και η χρήση ενέργειας από την οικιακή φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της GM.

Ωστόσο, πέρα από τον προφανή ρόλο που έχουν αυτά τα δεδομένα για τις εταιρείες, τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους κυβερνητικούς φορείς, υπάρχουν ανησυχίες για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των οδηγών.

Ποιος έχει πραγματικά πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα και τι γίνεται με αυτά; Η παραχώρηση προσωπικών δεδομένων σε μεσίτες ή άλλους μη εξουσιοδοτημένους φορείς μπορεί να αποτελέσει σοβαρή απειλή για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των οδηγών.

Σε μια εποχή που η τεχνολογία κυριαρχεί και οι άνθρωποι είναι συνδεδεμένοι περισσότερο από ποτέ, η προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων μας αποτελεί μια αναπόσπαστη απαίτηση.

Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να είναι ενήμεροι για το τι δεδομένα συλλέγονται από τα αυτοκίνητά τους και πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα δεδομένα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους συνεργάτες τους. Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχουν διαφανείς κανονισμοί και προδιαγραφές που να προστατεύουν την ιδιωτικότητα και τα δεδομένα των καταναλωτών.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!