MUST_READPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Μπορώ να φορτίσω την μπαταρία του με κροκοδειλάκια;

Προσοχή, δεν μιλάμε για τη μεγάλη μπαταρία λιθίου. Αν δεν το γνωρίζετε, όπως τα συμβατικά αυτοκίνητα, έτσι και τα ηλεκτρικά έχουν μία μικρότερη κλασική 12βολτη μπαταρία που λειτουργεί επικουρικά. Και που μπορεί να αδειάσει σε περίοδο ακινησίας.

Οι μπαταρίες μολύβδου-οξέος με τάση 2V ανά στοιχείο είναι οι πιο διαδεδομένες. Σχεδόν όλα τα οχήματα στον κόσμο χρησιμοποιούν μπαταρίες μολύβδου-οξέος για τη λειτουργία του συστήματος εκκίνησης του κινητήρα, για το σύστημα φωτισμού και ανάφλεξης (SLI).

Όπως και στα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα, η 12βολτη μπαταρία είναι απαραίτητη για την εκκίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τύπου μολύβδου-οξέος.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου κυριαρχούν για την τροφοδοσία του συστήματος κίνησης ηλεκτρικών ή υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, δεν είναι τόσο ισχυρές όσο άλλες επαναφορτιζόμενες τεχνολογίες και απαιτούν συνεχή παρακολούθηση. Τα στοιχεία ιόντων λιθίου χρειάζονται προστασία από την υπερφόρτιση και τη βαθιά εκφόρτιση. 

Οι κλασικές μπαταρίες είναι φθηνές, αλλά έχουν το μειονέκτημα της σχετικά γρήγορης αυτοεκφόρτισης. Έτσι, αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μένει αχρησιμοποίητο για μεγάλο χρονικό διάστημα ή υπάρχει κρυφός καταναλωτής, η μικρή μπαταρία χάνει την ενέργειά της. Σε αυτή την περίπτωση, το άνοιγμα της πόρτας μπορεί να είναι δυνατό μόνο με το μηχανικό ανταλλακτικό κλειδί.

Ωστόσο, όπως και στα συμβατικά, έτσι και στα ηλεκτρικά υπάρχει περίπτωση η μπαταρία να αδειάσει. Δεν αναφερόμαστε στη μεγάλη λιθίου μπαταρία που χρησιμοποιείται για την κίνηση, αλλά στη μικρή 12-βολτη μπαταρία που χρησιμοποιούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αξιοσημείωτο είναι πως από τα λίγα ηλεκτρικά που ξεκίνησαν από πέρυσι να έχουν 12βολτη λιθίου -αντί για οξέος- είνα τα Tesla Model 3 και Model Y.

Επειδή ο ρόλος της δεν είναι για να δώσει ρεύμα στην εκκίνηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, συνήθως είναι μικρότερη σε μέγεθος σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αυτή τροφοδοτεί το σύστημα του αυτοκινήτου, όπως τα ηλεκτρικά του ταμπλό, τις ενδείξεις, το ηχοσύστημα, τον ανεμιστήρα ή τα φώτα.

Αν η μπαταρία 12 βολτ αδειάσει, μπορεί να επαναφορτιστεί με ένα φορητό booster ή με καλώδιο εκκίνησης. Ωστόσο, πριν από αυτό, πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε το εγχειρίδιο χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σας, προκειμένου να βρείτε τη θέση της μπαταρίας εκκίνησης. Συχνά βρίσκεται κρυμμένη κάτω από τα καθίσματα, στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ ή σπανίως κάτω από το καπό.

Αν το κάνετε αυτό, τότε συνδέστε τα κροκοδειλάκια με το κόκκινο καλώδιο στο θετικό πόλο. Στη συνέχεια, το μαύρο καλώδιο συνδέεται στον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας. Εάν το σύστημα πάρει ζωή με το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης, πρέπει να απενεργοποιήσετε τους μεγάλους καταναλωτές, όπως τον ανεμιστήρα ή τη θέρμανση, για να αποφευχθούν αιχμές τάσης κατά την αφαίρεση των καλωδίων. Αφαιρέστε τα καλώδια με αντίθετη σειρά, δηλαδή ξεκινώντας από το μαύρο καλώδιο.

Όταν όλα τα συστήματα είναι ενεργοποιημένα και το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για την κίνηση, τότε η μεγάλη βασική μπαταρία κίνησης θα πρέπει να φορτίσει τη μικρή 12βολτη μπαταρία μέσω ενός μετατροπέα τάσης – προφανώς, αν δεν έχει εξαντληθεί και αυτή. Ωστόσο, αν η βασική μπαταρία έχει χαμηλή ενέργεια δεν θα μπορεί να φορτίσει τη μικρή. Πάντως, ο ρυθμός αυτοεκφόρτισης στην τεχνολογία των λιθίου-ιόντων είναι ελάχιστη και πολύ σπάνια σε περίοδο ακινησίας.

Μπορώ να συνδέσω έναν εντελώς άδειο ακροδέκτη σε γρήγορο φορτιστή;

Είτε με ιμάντα, είτε με έναν εναλλακτικό φορτιστή, θα πρέπει να κατευθυνθείτε προς ένα σημείο φόρτισης στην περιοχή. Όταν όλα τα συστήματα λειτουργούν, το άδειο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να συνδεθεί με ένα γρήγορο φορτιστή χωρίς προβλήματα. Το ηλεκτρονικό σύστημα του αυτοκινήτου και ο φορτιστής επικοινωνούν μεταξύ τους και προσαρμόζουν ακριβώς την ισχύ φόρτισης στην κατάσταση της μπαταρίας.

Μπορώ να σπρώξω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Αρχικά, δεν υπάρχει πρόβλημα να σπρώξετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με άδεια. Αυτό είναι ιδιαίτερα απαραίτητο όταν το αυτοκίνητο κλείνει τον δρόμο ή βρίσκεται σε επικίνδυνο σημείο. Ωστόσο, αυτό ειναι εφικτό μόνο όταν είναι ενεργοποιημένο ώστε να επιλεχθεί η λειτουργία “N” της μετάδοσης. Έχετε υπόψη τον κίνδυνος κύλισης! Αφού το αυτοκίνητο είναι σε ασφαλή θέση, πρέπει απαραιτήτως να επαναφερθεί η λειτουργία “P” για να μπει το χειρόφρενο.

Μπορώ να κλειδώσω ή να ξεκλειδώσω ένα άδειο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Αυτό εξαρτάται από το αν η 12βολτη μπαταρία για το σύστημα του αυτοκινήτου έχει αρκετή ενέργεια. Στα περισσότερα αυτοκίνητα, το κλειδί περιλαμβάνει επίσης μια μεταλλική λάμα. Αν η βασική και η μικρή μπαταρία είναι άδεια, μπορούν να κλειδωθούν ή να ξεκλειδωθούν οι πόρτες με αυτό το κλειδί.

Σε περίπτωση βλάβης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ισχύουν κάποιοι διαφορετικοί κανόνες σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα με εσωτερικής καύσης κινητήρες. Ωστόσο, μία από τις πιο συχνές βλάβες μπορεί να είναι μία άδεια 12βολτη μπαταρία, όπως επισημαίνει και το γερμανικό περιοδικό auto-motor-und-sport.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!