NEAPINED

To Kia EV5 είναι ένα τολμηρό ηλεκτρικό

Το νέο ηλεκτρικό SUV της μάρκας θα κάνει το ντεμπούτο του το 2024 ως το μικρότερο αδελφάκι του EV9. Θα τοποθετείται δίπλα στο Sportage ως η EV εναλλακτική και πιθανότατα να το δούμε και σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές από τα τέλη του 2024.

Το Kia EV5 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, παρουσιάζει μια κομψή σχεδίαση, δίνοντας έμφαση στον χώρο και την πρακτικότητα για πέντε επιβάτες. Ενώ ένα αρχικό concept παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, οι εικόνες του μοντέλου παραγωγής που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου Chengdu στην Κίνα μας δείχνουν πως έχει διατηρηθεί σε πολύ μεγάλα βαθμό το ντιζάιν του concept.

Το EV5 προορίζεται αρχικά για την κινεζική αγορά και η παραγωγή του θα ξεκινήσει εκεί. Ωστόσο, αργότερα μέσα στο 2025 θα λανσαριστεί και στην παγκόσμια αγορά.

Ως το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Kia μετά τα EV6 και EV9, το EV5 μοιράζεται κοινά μηχανικά στοιχεία το μεγαλύτερο EV9. Στους ανταγωνιστές του θα περιλαμβάνονται τα Skoda Enyaq, Mercedes EQB, Ford Explorer κ.α.

Το EV5 αντλεί σχεδιαστική έμπνευση από την επταθέσια ναυαρχίδα EV9 και ξεχωρίζει από ένα αμάξωμα γοτθικού ρυθμού με μία κλειστή μάσκα μπροστά και ένα boxy στιλ που υπογραμμίζεται από τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελούν οι πίσω κολόνες, τα κάθετα άκρα, οι pop-up λαβές στις πόρτες, το σχέδιο των τροχών κ.α.

Το ταμπλό, το τιμόνι και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας φαίνεται να μεταφέρονται από το EV9, με ένα ψηφιακό πάνελ να περιλαμβάνει την οθόνη του οδηγού και την κεντρική οθόνη αφής, συνοδευόμενο από φυσικά κουμπιά και διακόπτες.

Όπως και άλλα μοντέλα της Kia, το EV5 θα υπάρχουν ενημερώσεις over-the-air, ενώ οι λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες. Τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν περιλαμβάνουν φωτισμό περιβάλλοντος 64 χρωμάτων, διαισθητικά χειριστήρια infotainment και κλιματισμού και μια σειρά επιλογών ταπετσαρίας.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες για το EV5 δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί. Οι πληροφορίες από κινεζικά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για έναν μονό κινητήρα τοποθετημένο πίσω με 218 ίππους. Η χωρητικότητα της μπαταρίας και άλλες λεπτομέρειες παραμένουν άγνωστες.

Ωστόσο, πιθανότατα το EV5 να διαθέτει δίκτυο 400V, αποκλίνοντας από το σύστημα 800V του EV9 για λόγους κόστους. Η Kia έχει δεσμευτεί για μια έκδοση GT υψηλών επιδόσεων για κάθε της EV, υπονοώντας μια ισχυρή έκδοση 4WD.

Περισσότερα θα έχουμε να πούμε στους επόμενους μήνες αφού το EV5 θα λανσαριστεί και σε αγορές της Ευρώπης, σε πάνω από ένα χρόνο από σήμερα, με εκτιμώμενες τιμές έναρξης στις περίπου 50.000 ευρώ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!