NEAPINED

VW ID. GTI Concept: Πράσινο φως για το ηλεκτρικό GTI

Το ID. GTI μας δίνει μια πρώτη γεύση από τα ηλεκτρικά GTI που θα έχουν μία προσομοίωση αλλαγής ταχυτήτων και τεχνητό ήχο για την βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Στην παραγωγή το 2026.

Η Volkswagen δίνει μια κρυφή ματιά στην ηλεκτρική εξέλιξη του GTI με το ID. GTI Concept, που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μονάχου. Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο ανοίγει νέους ορίζοντες και ήδη η Volkswagen επιβεβαίωσε τα πλάνα της για μια έκδοση παραγωγής.

Το ID. GTI βασίζεται στο πρωτότυπο ID.2all concept που παρουσιάστηκε προ μηνών. Αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί συγκεκριμένα στοιχεία ισχύος, είναι προφανές ότι αυτό το ηλεκτρικό hot hatch θα ξεπερνά τους 228 ίππους του ID.2.

Αυτό που κάνει το GTI να ξεχωρίζει είναι το καινοτόμο σύστημα GTI Experience Control, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να εξατομικεύουν τα χαρακτηριστικά του τιμονιού, του ήχου και του κινητήρα που θυμίζουν κλασικά GTI, όπως το 1976 Mk1 GTI ή το ζωηρό 16βάλβιδο μοντέλο του 1986. Περιλαμβάνει ακόμη και προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία.

Τουλάχιστον αυτά λέει ο σχεδιαστής του ID.2all, Andreas Mindt, είχε από την αρχή στο μυαλό του το GTI όταν σχεδίασε το βασικό μοντέλο. Κάτι που είναι εμφανές στα τολμηρά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η κάτω μάσκα με εξαγωνικό μοτίβο, οι στριφογυριστές πλευρικές ποδιές, η πίσω αεροτομή, ο πιο εμφανής πίσω διαχύτης κ.α.

Το εμπορικό σήμα GTI είναι εμφανές, με λογότυπα στη μάσκλα, τις πόρτες, τις ποδιές, τους τροχούς και την πίσω πόρτα. Οι διακριτικές αναφορές στα κλασικά GTI περιλαμβάνουν ένα μαύρο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα, που θυμίζει τη βιδωτή αεροτομή του αρχικού Golf. Άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως τα μαύρα μαρσπιέ, οι ποδιές, το πλαίσιο του πίσω παραθύρου και ο κάτω πίσω προφυλακτήρας, αποτίνουν φόρο τιμής στα πρώιμα Golf GTI.

Στο εσωτερικό, υπάρχει μίξη ρετρό και σύγχρονων επιρροών. Το ύφασμα των καθισμάτων, που ονομάζεται Jack-e, θυμίζει την καρό ταπετσαρία του Mk6 GTI, ενώ η πλάτη του καθίσματος του οδηγού διαθέτει έναν παλλόμενο καρδιακό παλμό LED όταν το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο. Ο σχεδιασμός του τιμονιού αντλεί έμπνευση από το Golf GTI του 1976, με επίπεδο πάνω και κάτω μέρος και μια μοναδική υποδοχή “κλειδιού” στη βάση της κάθετης ακτίνας.

Ο εμβληματικός επιλογέας με την μπάλα του Golf επιστρέφει έμμεσα, χρησιμεύοντας πλέον ως επιλογέας GTI Experience Control στην κεντρική κονσόλα, επιτρέποντας στους οδηγούς να ρυθμίζουν τις λειτουργίες οδήγησης και την εμφάνιση των ψηφιακών οθονών. Η λειτουργία Vintage, για παράδειγμα, μετατρέπει τις ψηφιακές ενδείξεις σε ένα ταμπλό του Mk1 GTI μετά το facelift.

Το concept διαθέτει επίσης μια προηγμένη οθόνη head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Σε λειτουργία GTI, ο εσωτερικός φωτισμός αλλάζει σε ένα κόκκινο χρώμα, ενώ αν βρίσκεστε σε μια πίστα αγώνων, θα λαμβάνετε έναν χάρτη διαδρομής και δεδομένα γύρων.

Ενώ η κατάργηση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων από το Golf GTI στεναχώρησε πολλούς λάτρεις, το ID. GTI Concept επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Volkswagen για τη μάρκα GTI.

Αν και δεν είναι βέβαιο αν μια έκδοση R θα ενταχθεί στη γκάμα του ID.2 λόγω του προσανατολισμού της πλατφόρμας με κίνηση στους εμπρός τροχούς για μέγιστο εσωτερικό χώρο, αυτή η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες 38 kWh ή 56 kWh.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική έκδοση του ID2.all με την μπαταρία 56 kWh υπόσχεται 450 χιλιόμετρα αυτονομίας και γρήγορη φόρτιση 125 kW, από το 10% στο 80%, σε μόλις 20 λεπτά. Η παραγωγή του ID.2 έχει προγραμματιστεί για το 2025, ενώ η έκδοση GTI θα ακολουθήσει το 2026.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!