NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Toyota ετοιμάζει νέες μπαταρίες για αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα

Σε μια πρωτοποριακή ανακοίνωση κατά την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου της BEV, η Toyota Motor Corporation (Toyota) παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιό της για την επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).

Το όραμα αυτό περιλαμβάνει τρεις καινοτόμες τεχνολογίες μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη που έχουν σχεδιαστεί για την ενίσχυση της ισχύος, την επέκταση της αυτονομίας, την επιτάχυνση της φόρτισης και τη μείωση του κόστους.

Επιπλέον, η Toyota έχει κάνει σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη solid state μπαταριών στερεάς κατάστασης, θέτοντας ως στόχο τη μαζική παραγωγή.

Τα BEV επόμενης γενιάς της Toyota

Από το 2026, η Toyota σχεδιάζει να εγκαινιάσει μια νέα εποχή των BEV, με στόχο να δημιουργήσει οχήματα που θα αγαπηθούν για την οδηγική τους εμπειρία. Αυτά τα BEV δεν θα διαθέτουν μόνο μοναδικό σχεδιασμό και κατασκευή, αλλά θα βασίζονται επίσης σε μπαταρίες αιχμής.

Ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, ανέφερε ότι αυτά τα BEV επόμενης γενιάς θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2026. Από τα 3,5 εκατομμύρια BEV που η Toyota προβλέπει να πουλήσει μέχρι το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα είναι αυτά τα πρωτοποριακά μοντέλα.

Μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη

Οι μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, η τρέχουσα κυρίαρχη τεχνολογία για τα BEV, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των αναπτυξιακών προσπαθειών της Toyota. Αυτές οι μπαταρίες βελτιώνονται ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα κόστους και ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Οι τεχνολογίες μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη της Toyota περιλαμβάνουν τρεις κύριες κατηγορίες: «Pergormacne», «Popularisation» και «High Performance».

1. Performance [Lithium-Ion]: Η συγκεκριμένη μπαταρία Li-Ion επιδόσεων, η οποία προβλέπεται να παρουσιαστεί μαζί με τα BEV επόμενης γενιάς το 2026, υπόσχεται να βελτιώσει σημαντικά την αυτονομία, ξεπερνώντας τα 800 χιλιόμετρα, όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος του οχήματος. Επιπλέον, αυτή η μπαταρία στοχεύει σε αξιοσημείωτη μείωση του κόστους κατά 20% σε σύγκριση με τα σημερινά BEV bZ4X και σε γρήγορους χρόνους επαναφόρτισης 20 λεπτών ή λιγότερο.

2. Popularisation [Φωσφορικού Σιδήρου Λιθίου]: Η Toyota αναπτύσσει οικονομικά αποδοτικές μπαταρίες για να διευρύνει την απήχηση των BEV και να τα προσφέρει σε τιμές παρόμοιες με εκείνες των συμβατικών αυτοκινήτων. Η μπαταρία Popularization, η οποία αναμένεται γύρω στο 2026-27, ενσωματώνει την πρωτοποριακή διπολική τεχνολογία της Toyota και το οικονομικό φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LiFePO) ως βασικό υλικό. Τα αναμενόμενα οφέλη περιλαμβάνουν αύξηση της αυτονομίας ταξιδιού κατά 20%, μείωση του κόστους κατά 40% και ταχεία επαναφόρτιση εντός 30 λεπτών ή λιγότερο.

3. High-Performance [Lithium-Ion]: Η μπαταρία υψηλής απόδοσης της Toyota συγχωνεύει τη διπολική δομή με τη χημεία Li-Ion και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτες προόδους και αυτονομία ταξιδιού που ξεπερνά τα 1000 χιλιόμετρα, όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου. Αναμένεται να προσφέρει επιπλέον μείωση του κόστους κατά 10% σε σύγκριση με τη μπαταρία Performance, με γρήγορους χρόνους φόρτισης 20 λεπτών ή και λιγότερο. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να παρουσιαστεί γύρω στο 2027-28.

Solid state μπαταρίες στερεάς κατάστασης: Αλλαγή παιχνιδιού για το μέλλον

Η Toyota έχει αναγνωρίσει εδώ και καιρό τις δυνατότητες αλλαγής του παιχνιδιού που προσφέρουν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης για τα BEV, λόγω της ταχύτερης κίνησης των ιόντων τους, της μεγαλύτερης ανοχής τους σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες και της καταλληλότητας για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση.

Παρόλο που η πρόκληση της μικρότερης διάρκειας ζωής των μπαταριών εμπόδιζε παραδοσιακά την ανάπτυξή τους, οι πρόσφατες τεχνολογικές ανακαλύψεις έθεσαν την Toyota σε θέση να στρέψει την προσοχή της προς τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, με στόχο την εμπορική χρήση τους έως το 2027-28.

Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει 20% αύξηση στην αυτονομία ταξιδιού σε σύγκριση με την μπαταρία Performance, προσφέροντας εντυπωσιακή αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων. Επιπλέον, διαθέτει γρήγορο χρόνο φόρτισης 10 λεπτών ή και λιγότερο, καθιστώντας την ελκυστική επιλογή για το μέλλον των BEV.

Καθώς πλησιάζει το 2026, ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένει με ανυπομονησία την άφιξη της επόμενης γενιάς BEVs της Toyota, έτοιμα να θέσουν νέα πρότυπα για τις επιδόσεις, την εμβέλεια και τη βιωσιμότητα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!