NEAPINED

Το νέο VW Tiguan είναι αναβαθμισμένο σε όλα του

Το δημοφιλέστερο κόμπακτ SUV της Ευρώπης επιστρέφει με εξελιγμένη σχεδίαση, ολοκαίνουργιο ταμπλό με επιρροές Tiguan, δοκιμασμένους κινητήρες και PHEV έκδοση με 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Διαθέσιμο από τις αρχές του 2024.

Το νέο Tiguan δεν είναι ένα facelift αφού βασίζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα. Ωστόσο, το σχεδιαστικό τμήμα θέλησε να κινηθεί εκ του ασφαλούς και διατήρησε το βασικό καλούπι αμβλύνοντας τις ακμές με περισσότερες καμπύλες. Όπως περίπου στο ID.4.

Από μπροστά βλέπουμε μία κάπως στρογγυλεμένη μάσκα με μία προαιρετική φωτεινή λωρίδα να γεφυρώνει τους προβολείς. Από εκεί και πέρα το συγκρατημένο αλλά ελκυστικό αμάξωμα τονίζεται με τα κάπως φουσκωμένα φτερά, ενώ συμπληρώνεται αρμονική από το πίσω μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα.

Το νέο Tiguan βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo, που μοιράζεται με τα Golf, Passat, Audi A3 κ.α. Το μεταξόνιο είναι στα 2.681 χλστ. και παραμένει σχεδόν ίδιο. Ωστόσο, το μήκος των 4,539 μέτρων φέρνει το νέο Tiguan μακρύτερο κατά 3 εκατοστά. Η VW αναφέρει μία μικρή αύξηση του χώρου για τα πόδια στο πίσω μέρος, περίπου 10 χλστ., όταν το πορτμπαγκάζ των 648 λίτρων έχει κερδίσει επιπλέον 33 λίτρα.

Στα στάνταρ Tiguan, η κάτω γρίλια έχει τρεις οριζόντιες χρωμιωμένες μπάρες (όπως φαίνεται στο πράσινο αυτοκίνητο), ενώ στα πιο σπορ R-Line (το πορτοκαλό-κόκκινο) υπάρχει σπορ πλέγμα με διαμαντένιο μοτίβο, μια πιο επιθετική μπροστινή γρίλια και μαύρα διακοσμητικά τόξα.

Στο εσωτερικό, το Tiguan έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με ένα ολοκαίνουργιο ταμπλό που έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,3 ιντσών. Στο μέσο κυριαρχεί μία τεράστια οθόνη αφής που φτάνει τις 15 ίντσες (οι βασικές εκδόσεις έχουν 12,9) που στην βάση της έχει διακόπτες αφής. Επίσης, υπάρχει ένα νέο περιστροφικό χειριστήριο με ενσωματωμένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων.

Το μενού του infotainment και το περιβάλλον μας παραπέμπουν στο ID.4, αλλά και στα πιο πρόσφατα Passat και ID.7. Το Tiguan διαθέτει επίσης φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι, φωτιζόμενα ρυθμιστικά θερμοκρασίας και έναν επιλογέα ταχυτήτων στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στην κονσόλα για αντικείμενα όπως τηλέφωνα, πορτοφόλια κ.α.

Μία σημαντική αναβάθμιση στην γκάμα των κινητήρων αφορά στην μεγαλύτερη μπαταρία των 19,7 kWh που προσφέρει έως 100 χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης. Η ταχύτητα φόρτισης έχει επίσης αυξηθεί, με τον on board AC φορτιστή να είναι στα 11 kW και την DC φόρτιση στα 50 kW.

Η γκάμα PHEV περιλαμβάνει προσθιοκίνητες δύο εκδόσεις με οκτατάχυτο διπλόδισκο DCT κιβώτιο. Συνδυάζουν έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI (αντί για τον 1.4 TSI) με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Η βασική έκδοση αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους και η ισχυρότερη 272 ίππους.

Υπάρχουν και ήπια υβριδικές εκδόσεις στα 1.500 κ.εκ. και 2.000 κ.εκ. Οι 1.5 eTSi έχουν τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση κυλίνδρων και 20 περιστασιακούς ίππους από το 48βολτο σύστημα. Η ισχύς τους είναι στους 130 ή στους 150 ίππους, με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Όσοι θέλουν τετρακίνηση θα πρέπει να κοιτούν τους δίλιτρους βενζίνης που θα διατίθενται σε δύο εκδόσεις, η μία αποδίδει 204 ίππους και η άλλη 265 ίππους. Συνεχίζουν και οι δίλιτροι ντίζελ με 150 ίππους και 192 για την 2.0 TDI 4Motion.

Η VW έχει κάνει τροποποιήσεις στο υλικό 4Motion στα τετρακίνητα μοντέλα, με στόχο τη μείωση των κραδασμών. Τόσο τα προσθιοκίνητα όσο και τα τετρακίνητα Tiguan μπορούν να εξοπλιστούν με μια έκδοση του νέου συστήματος προσαρμοζόμενης απόσβεσης DCC Pro.

Αυτό το σύστημα ενσωματώνει αμορτισέρ με δύο βαλβίδες για να βελτιώσει την άνεση και τον έλεγχο της απόσβεσης. Οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίσουν το εύρος λειτουργίας του συστήματος απόσβεσης χρησιμοποιώντας το προφίλ οδήγησης Vehicle Dynamics Manager.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!