NEA

Βρετανία: Κωλοτούμπα και παράταση για την απαγόρευση των ρυπογόνων οχημάτων

Η βρετανική κυβέρνηση αναθεωρεί το αυστηρό πλάνο για την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2030 και έπειτα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Ρίσι Σουνάκ εξετάζει το ενδεχόμενο να καθυστερήσει την απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η οποία επί του παρόντος έχει οριστεί για το 2030, ενώ ορισμένα υβριδικά συστήματα κίνησης επιτρέπονται μέχρι το 2035.

Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών της κυβέρνησης να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Ενώ οι τελικές αποφάσεις σχετικά με τις αλλαγές πολιτικής δεν έχουν ληφθεί, εικάζεται ότι η απαγόρευση των αυτοκινήτων χωρίς μηδενικές εκπομπές θα μπορούσε να μετατεθεί για το 2035.

Η Sunak εξέδωσε δήλωση με την οποία αναγνωρίζει αυτές τις σκέψεις, αλλά τονίζει τη δέσμευση για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών.

Η πιθανή καθυστέρηση στην εφαρμογή της απαγόρευσης έχει συγκεντρώσει ανάμεικτες αντιδράσεις, με ορισμένους συντηρητικούς βουλευτές να αντιτίθενται στην ιδέα, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο να στηριχθεί η αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Η πρόεδρος της Ford UK, Lisa Branking, υπογράμμισε την ανάγκη για βραχυπρόθεσμη εστίαση της πολιτικής στην ενίσχυση της αγοράς EV και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αφορούν τις υποδομές και το κόστος ζωής.

Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση εμφανίζεται αβέβαιη σχετικά με την απαγόρευση του 2030, με τις αμφιβολίες που είχαν προκύψει στο παρελθόν μετά τις επαναληπτικές εκλογές στο Uxbridge.

Το μέλος του υπουργικού συμβουλίου Michael Gove είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η πολιτική παρέμενε αμετάβλητη. Ωστόσο, ο Σουνάκ άφησε να εννοηθεί μια πιο “αναλογική και ρεαλιστική” προσέγγιση των πολιτικών για την κλιματική αλλαγή, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στο κοινό.

Η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), η οποία αρχικά είχε οριστεί για το 2040 και αργότερα μεταφέρθηκε για το 2030, αποτελεί σημαντική αλλαγή πολιτικής στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Που έχεις ως στόχο να επιτραπεί η πώληση μόνο υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030, με μετάβαση σε πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2035. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επίσης υιοθετήσει μια παρόμοια προσέγγιση.

Επιπλέον, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο τύπου «εξαίρεσης της Aston Martin», επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων χαμηλού όγκου περισσότερο χρόνο για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Η εξαίρεση αυτή θα ισχύει για τους κατασκευαστές που παράγουν λιγότερα από 1.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η κυβέρνηση διερευνά το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει την εξαίρεση αυτή στην πολιτική της ατζέντα.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!