NEA

Οι Κινέζοι θα ξεκινήσουν να κατασκευάζουν τα ηλεκτρικά τους στην Ευρώπη

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η Κίνα μπορεί να χρειαστεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να συνεργαστεί ή να εξαγοράσει δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων για να εισέλθει σημαντικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η απλή αύξηση του αριθμού των εξαγωγών αυτοκινήτων σε περιοχές όπως η Ευρώπη μπορεί να μην είναι αρκετή για να ξεπεραστούν τα υφιστάμενα προβλήματα αντίληψης που περιορίζουν την αύξηση των πωλήσεων στις δυτικές αγορές.

Οι δυτικές χώρες, ιδίως οι πιο ανεπτυγμένες, τείνουν να διατηρούν επιφυλάξεις για τα κινεζικά αυτοκίνητα. Ακόμη και αν Κινέζοι δεν θεωρούν πλέον τις δυτικές εισαγωγές ως ανώτερες και οι καταναλωτές σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες επιλέγουν εύκολα τις κινεζικές μάρκες λόγω της χαμηλής τιμής τους, στην Ευρώπη οι καταναλωτές και οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών έχουν συχνά αρνητική άποψη για τα κινεζικά αυτοκίνητα.

Το αρνητικό συναίσθημα απέναντι στα κινεζικά αυτοκίνητα στο παρελθόν βασιζόταν συχνά σε εύλογες ανησυχίες για χαμηλότερη ποιότητα και τεχνολογική πρόοδο σε σύγκριση με τις γνωστές δυτικές μάρκες.

Ωστόσο, αυτές οι ανησυχίες είναι λιγότερο έντονες σήμερα, καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βελτιώσει σημαντικά τα προϊόντα τους.

Μεγάλο μέρος του σημερινού αρνητικού συναισθήματος έχει τις ρίζες του στην επιθυμία να προστατευθούν οι τοπικές βιομηχανίες και οι θέσεις εργασίας, γεγονός που οδηγεί σε έρευνες για ενδεχόμενους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές σε περιοχές όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο αντίληψης, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να διδαχθούν από παραδείγματα όπως η MG που ανήκει στη SAIC. Τα αυτοκίνητα της MG σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην Κίνα με κινεζική τεχνολογία, αλλά φέρουν το σήμα μιας γνωστής δυτικής μάρκας.

Η στρατηγική της MG να προσφέρει παραδοσιακά σεντάν για την κινεζική αγορά παράλληλα με συμπαγή SUV σε ανταγωνιστικές τιμές και χάτσμπακ σχεδιασμένα για διεθνείς αγοραστές έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων, από 75.000 αυτοκίνητα το 2015 σε 450.000 το 2022.

Η κινεζική ιδιοκτησία δυτικών εμπορικών σημάτων όπως η Lotus και η Volvo καταδεικνύει μια πιθανή πορεία για την Κίνα να αποκτήσει αναγνώριση και εμπιστοσύνη στις εξαγωγικές αγορές.

Η μελέτη υποδηλώνει επίσης ότι οι συνεργασίες στον τομέα της τεχνολογίας και της υποδομής φόρτισης μεταξύ κινεζικών και δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να γίνουν πιο συχνές στις δυτικές αγορές.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!