NEAPINED

H Γαλλία βρήκε τρόπο να μπλοκάρει τα κινεζικά αυτοκίνητα

Η Γαλλία λαμβάνει μέτρα για να αποθαρρύνει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής (EV), αναθεωρώντας τα κριτήρια της επιδότησης.

Η κίνηση αυτή γίνεται καθώς η γαλλική κυβέρνηση στοχεύει να προωθήσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα κρατικά χρήματα δεν θα ωφελήσουν άμεσα τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Επί του παρόντος, η Γαλλία παρέχει οικονομικά κίνητρα που κυμαίνονται σε επιδοτήσεις από 5.000 έως 7.000 ευρώ για τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με κόστος για την κυβέρνηση περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως.

Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος αυτών των κινήτρων πηγαίνει στους καταναλωτές που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η τάση αυτή έχει οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών κινεζικών BEV και σε αυξανόμενο ανταγωνιστικό χάσμα με τις εγχώριες γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Για αυτό το λόγο από τις 15 Δεκεμβρίου, τα κριτήρια για την επιδοτούμενη αγορά BEV θα περιλαμβάνουν αξιολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που συνδέονται με τη διαδικασία παραγωγής, σύμφωνα με το Reuters.

Η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει να αξιολογεί τα μοντέλα αυτοκινήτων με βάση συγκεκριμένα κατώτατα όρια που σχετίζονται με την ενέργεια που χρησιμοποιείται κατά την κατασκευή, τη συναρμολόγηση και τη μεταφορά, καθώς και με τον τύπο της μπαταρίας που χρησιμοποιείται.

Τα κριτήρια αυτά αναμένεται να δυσκολέψουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να τύχουν των κινήτρων, κυρίως λόγω της μεγάλης εξάρτησης της Κίνας από την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από λιγνίτη.

Η κυβέρνηση σκοπεύει να δημοσιεύσει κατάλογο των μοντέλων που πληρούν τα νέα πρότυπα τον Δεκέμβριο. Είναι σημαντικό ότι οι γαλλικές αρχές διαβεβαιώνουν ότι τα κριτήρια αυτά είναι συμβατά με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), καθώς επιτρέπονται εξαιρέσεις για υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους.

Τα BEV κινεζικής κατασκευής έχουν εκτιμηθεί ότι είναι περίπου 20% φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Ως εκ τούτου, τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο να καταστούν τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά, ιδίως για οχήματα με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα, η διαθεσιμότητα προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ευρωπαϊκής κατασκευής είναι περιορισμένη, με μοντέλα όπως το e-C3 της Stellantis και το R5 της Renault να αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά από το 2024.

Ωστόσο, παρά τις αλλαγές στα κίνητρα, πολλά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν πιθανότατα ανταγωνιστικά ακόμη και δίχως το όφελος της επιδότησης.

Σύμφωνα με την αναλύτρια της S&P Global Mobility, Lorraine Morard, ενώ τα περισσότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις για το μπόνους, αναμένεται ότι θα αποσπάσουν το 7-8% της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γαλλικής αγοράς για το 2024.

Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η SAIC και η BYD εξετάζουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, μεταφέροντας ενδεχομένως μέρος της παραγωγής πιο κοντά στη γαλλική αγορά.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!