NEA

Γαλλική start-up θα γεμίσει με μπαταρίες ευρωπαϊκά EV

Η γαλλική start-up Verkor έκανε ένα αποφασιστικό βήμα την Πέμπτη για να εγκαταστήσει το gigafactory μπαταριών της στη Δουνκέρκη (βόρεια Γαλλία), ολοκληρώνοντας έναν γύρο ρεκόρ συγκέντρωσης χρημάτων, με το κράτος να επιδοτεί το έργο με την ελπίδα να αυξήσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εταιρεία, η οποία θα προμηθεύσει πρώτη τον γαλλικό κατασκευαστή Renault, ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε «περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια ευρώ»,συμπεριλαμβανομένου του ποσού ρεκόρ των «τουλάχιστον 850 εκατομμυρίων ευρώ» από ιδιώτες επενδυτές – ο μεγαλύτερος έρανος από γαλλική νεοφυή επιχείρηση μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Σε αυτό προστίθεται μια δημόσια επιχορήγηση περίπου 650 εκατ. ευρώ -με την επικύρωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- καθώς και ένα δάνειο 600 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Μάλιστα  ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν «συγχαίρει» τον Βέρκορ για αυτόν τον «ιστορικό» γύρο χρηματοδότησης που «στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα για τη φιλοδοξία μας για εκ νέου εκβιομηχάνιση». «Η Γαλλία προσελκύει, εκβιομηχάνιση, απανθρακοποιεί την οικονομία της, δημιουργεί θέσεις εργασίας!»

Η επιχείρηση, «ένα πολύ σημαντικό βήμα», αποτιμά την εκκίνηση σε «περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Benoit Lemaignan, συνιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας.

Η Verkor, που ιδρύθηκε το 2020, εγκαινίασε το πιλοτικό εργοστάσιο μπαταριών υψηλής ισχύος στη Γκρενόμπλ (κεντροανατολικά) στα τέλη Ιουνίου και σχεδιάζει να ανοίξει το εργοστάσιό της στη Δουνκέρκη έως το 2025 – με 1.200 άμεσες θέσεις εργασίας και αρχική παραγωγή 16 γιγαβατώρες. (GWh ) ανά έτος.

Οι πρώτες εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Η ολοκληρωμένη χρηματοδότηση «δίνει καλή ορατότητα» για να «χτίσετε το εργοστάσιο, να φέρετε τις μηχανές, να συγκεντρώσετε την ομάδα και να ξεκινήσετε», εξηγεί ο διευθυντής.

Ο Verkor παρακολουθείται στενά από τη γαλλική κυβέρνηση. Καθιερωμένο ως ένα από τα σύμβολα της εκβιομηχάνισης, το εργοστάσιο πρέπει να βοηθήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να επιτύχει τον στόχο των δύο εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παράγονται στη Γαλλία το 2030, μετά από πολλά χρόνια εξωτερικής ανάθεσης.

Αρκετοί υφιστάμενοι μέτοχοι συνεισέφεραν και πάλι, ιδίως η αυτοκινητοβιομηχανία Renault, η οποία είχε ήδη δεσμευτεί να αγοράσει τα τρία τέταρτα της παραγωγής της Verkor.

Οι μπαταρίες που παράγονται στη Δουνκέρκη θα χρησιμοποιούνται κυρίως από το 2025 σε μελλοντικά μοντέλα Alpine “καθώς και σε οχήματα σε υψηλότερες κατηγορίες της γκάμας της Renault”, ανέφερε το αφεντικό του ομίλου, Luca de Meo, στο δελτίο τύπου. «Δεν σκοπεύουμε να προμηθεύσουμε μόνο τη Renault», είπε ωστόσο ο κ. Lemaignan.

Αυτό το «γιγαεργοστάσιο» ανταποκρίνεται σε «μια βραχυπρόθεσμη ανάγκη της αγοράς» ενώ κατασκευάζει «ένα βιομηχανικό εργαλείο που θα διαρκέσει για δεκαετίες», διαβεβαιώνει, περιγράφοντας τις μπαταρίες ως «το λάδι του αύριο στην κινητικότητα».

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!