NEAPINED

Η αναθεώρηση του Euro 7 θα σώσει τα μικρά αυτοκίνητα

Η Ευρώπη αναμένεται να χαλαρώσει το Euro 7 προκειμένου να υποστηρίξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της απέναντι στην ορατή πλέον κινεζική εισβολή.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στα πρόθυρα κρίσιμων μετασχηματισμών, με την αναθεωρημένη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 να αναδεικνύεται σε πιθανή σωτηρία για τα μικρά αυτοκίνητα.

Η πρόταση αυτή, που αποσκοπεί στη διατήρηση των υφιστάμενων ορίων εκπομπών, θα μπορούσε να παρακάμψει τις αναμενόμενες αυξήσεις των τιμών που απορρέουν από τους αυστηρούς ελέγχους και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της παραγωγής των μικρών αυτοκινήτων, από τα Hyundai i10 έως το Skoda Fabia.

Τα πρότυπα Euro 7 αποτέλεσαν αντικείμενο έντονης συζήτησης και ανησυχίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, με ανησυχίες σχετικά με τις σημαντικές αυξήσεις στο κόστος συμμόρφωσης και τις δευτερογενείς επιπτώσεις τους στην τιμολόγηση των οχημάτων.

Οι επιπτώσεις επισημάνθηκαν κυρίως από τη Volkswagen, αποκαλύπτοντας τις πιθανές επιπτώσεις στην τιμολόγηση μοντέλων όπως το Polo. Οι γίγαντες του κλάδου δεν δίστασαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους, τονίζοντας τα ζητήματα σκοπιμότητας και τις προοπτικές επιπτώσεις στη διαθεσιμότητα μικρότερων, πιο προσιτών μοντέλων αυτοκινήτων.

Η ACEA, έχει εκφράσει έντονα την άποψη ότι τα πρότυπα αυτά θα μπορούσαν να προκαλέσουν οικονομικές πιέσεις τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους καταναλωτές. Στελέχη γνωστών φορέων όπως η BMW και η Stellantis έχουν ασκήσει κριτική στους προτεινόμενους κανονισμούς.

Αυτές οι ενστάσεις αντικατοπτρίζουν ένα ευρύτερο κλίμα στον κλάδο που ανησυχεί για περισσότερες ρυθμίσεις χωρίς αντιληπτά περιβαλλοντικά οφέλη και πιθανούς κινδύνους για τις ευρωπαϊκές θέσεις εργασίας και την αγορά αυτοκινήτου.

Αυτή η πρόταση διατηρεί βασικά τα τρέχοντα επίπεδα ρύπων για επιβατικά αυτοκίνητα, προσφέροντας έτσι μια άνεση στους κατασκευαστές από το επιπρόσθετο κόστος που συνεπάγεται η έγκριση τύπου και που εκτιμάται σε 1.000 ευρώ ανά όχημα. Αυτό το κόστος ήταν ένα σημείο διαφωνίας που τόνισε ο ACEA, ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, ανησυχώντας για τις πιθανές επιπτώσεις στους καταναλωτές και την αγορά αυτοκινήτων.

Παρά ταύτα, υποστηρικτές του περιβάλλοντος, όπως η Anna Krajinska, από το Transport & Environment, τονίζουν τη σημασία των συνεχών επενδύσεων σε αυστηρά πρότυπα ρύπων και την προώθηση μικρών ηλεκτρικών οχημάτων για την επίτευξη μακροπρόθεσμων προσιτών και βιώσιμων στόχων στις μεταφορές.

Οι επικείμενες διαβουλεύσεις και διαπραγματεύσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών νομοθετικών φορέων είναι έτοιμες να οριστικοποιήσουν τους κανονισμούς, με την εφαρμογή τους να είναι πιθανή γύρω στο 2026 και 2027.

Οι αντιδράσεις της βιομηχανίας ήταν ένα μείγμα ανακούφισης και κριτικής, με φορείς όπως η CLEPA να τονίζουν την ανάγκη για καινοτομία και αυστηρότερα πρότυπα ώστε να διατηρηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε παγκόσμιο επίπεδο, ιδίως έναντι των ΗΠΑ και της Κίνας.

Ο διάλογος γύρω από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις αντικατοπτρίζει έτσι μια πολύπλευρη συζήτηση που περιλαμβάνει την οικονομική προσιτότητα, την καινοτομία, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα.

Ουσιαστικά, η αναθεωρημένη πρόταση του Συμβουλίου για το Euro 7 αποτελεί μια καίρια εξέλιξη στην ευρωπαϊκή ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία αντιμετωπίζει τα ποικίλα συμφέροντα και τεράστια πίεση από τον ορατό πλέον κινεζικό ανταγωνισμό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!