MUST_READNEAPINED

Φάκελος Κίνα: Γιατί τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι τόσο φτηνά;

Η Κίνα, γνωστή ως η παγκόσμια δύναμη σε παραγωγικό επίπεδο, ρυθμίζει πλέον την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενώ οι εξαγωγές σε άλλους τομείς έχουν ατονήσει λόγω της πτώσης της εγχώριας καταναλωτικής δαπάνης, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας επαναπροσδιορίζουν τις παγκόσμιες αγορές με σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων σε ξένες χώρες. Δίχως να ξεχνάμε τα ηλεκτρικά που έρχονται. Παρόλο που αυτή η έξαρση αποκρύπτει την εγχώρια πτώση των πωλήσεων σε μια υπερκορεσμένη αγορά, η Κίνα τοποθετείται ως παγκόσμιος ηγέτης στις εξαγωγές αυτοκινήτων.

Παγκόσμια επίδραση και επέκταση

Οι κινεζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, εκμεταλλευόμενοι μια έξαρση στη ζήτηση φθηνών οχημάτων στο εξωτερικό, επισκιάζουν τους ανταγωνιστές τους, με έντονη παρουσία στη Ρωσία, τη Νοτιοανατολική Ασία, την Αυστραλία, τη Νότια Αμερική και το Μεξικό.

Ταυτόχρονα, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιφέρει την κινεζική κυριαρχία στη Ρωσία, χρησιμοποιώντας τρένα για τη μεταφορά, παρακάμπτοντας τους υπάρχοντες ναυτιλιακούς περιορισμούς. Οι τελωνειακοί δασμοί της εποχής Trump έχουν επιβραδύνει τις πωλήσεις προς τις ΗΠΑ, ενώ υπάρχουν σχέδια για μια σημαντική διείσδυση προς την Ευρώπη.

Από την άλλη, η μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, έχει οδηγήσει σε ένα πλεόνασμα βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, παρέχοντας στους κατασκευαστές μια ευκαιρία να εξερευνήσουν ξένες αγορές.

Οι κινεζικές εταιρείες έχουν εκμεταλλευτεί τις αχρησιμοποίητες παραγωγικές ικανότητες για να αντιμετωπίσουν την παγκόσμια ζήτηση, εξάγοντας περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος, καθένα μια εκδήλωση των κερδών ποιότητας και των τεχνολογικών προόδων που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των ετών.

Δασμοί και φόροι στις εξαγωγές

Οι δασμοί εισαγωγής σε αυτοκίνητα διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα και τις εμπορικές της πολιτικές. Η  ΕΕ επιβάλλει ένα δασμό 10% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Αντίθετα, οι ΗΠΑ εφαρμόζουν δασμό 27,5%, που είναι σημαντικά υψηλότερος.

Αυτοί οι δασμοί συνήθως σχεδιάζονται για να προστατεύουν τις εγχώριες βιομηχανίες και να διατηρούν μια ισορροπία στις εμπορικές σχέσεις. Μπορούν να επηρεάσουν τις τιμές των εισαγόμενων αυτοκινήτων, καθιστώντας τα πιθανώς πιο ακριβά για τους καταναλωτές στη χώρα εισαγωγής και επηρεάζοντας το ανταγωνιστικό τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ναυπηγεία και δυναμική εξαγωγής

Ο ποταμός Γιανγκτσέ είναι μάρτυρας της κατασκευής ενός στόλου εξειδικευμένων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας τους περιορισμούς της ναυσιπλοΐας και λειτουργώντας ως πλωτοί χώροι στάθμευσης. Το ναυπηγείο Jinling στο Yizheng λειτουργεί συνεχώς, συμβάλλοντας στην κατασκευή αυτών των πλοίων, που αναμένεται να μεταφέρουν περισσότερα από 5.000 αυτοκίνητα ανά δρομολόγιο.

Ο ζήλος της Κίνας για τις εξαγωγές αυτοκινήτων απεικονίζεται σημαντικά από τις παραγγελίες για 170 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων παγκοσμίως, μια έντονη αντίθεση προς τις τέσσερις παραγγελίες το χρόνο πριν από την έξαρση των εξαγωγών αυτοκινήτων. Αυτά τα ναυπηγεία δουλεύουν μέρα-νύχτα λόγω της ζήτησης για την ενοικίαση ενός πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων.

Το χαμηλό κόστος και η κρατική υποστήριξη

Οι κινεζικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων επωφελούνται σημαντικά από το χαμηλό κόστος του χάλυβα και των ηλεκτρονικών, μαζί με τη σημαντική υποστήριξη από τις τοπικές κυβερνήσεις με τη μορφή σχεδόν δωρεάν γης, δανείων με σχεδόν μηδενικά επιτόκια και άλλων επιδοτήσεων.

Το σημαντικό πλεονέκτημα κόστους επιτρέπει στους κινεζικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές, κάνοντας σημαντικές επελάσεις στις παγκόσμιες αγορές. Επιπλέον, οι υψηλοί εγχώρια τελωνειακοί δασμοί στα εισαγόμενα αυτοκίνητα υπογραμμίζουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των κινεζικών αυτοκινήτων στις διεθνείς αγορές.

Η ευρωπαϊκή αγορά και στόχος της Κίνας

Η Ευρώπη εμφανίζεται ως ένας σημαντικός στόχος για τους κινεζικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας τη Volvo ως πύλη εισόδου στις ευρωπαϊκές αγορές. Η Geely, η μητρική της Volvo, έχει επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη και την κατασκευή υψηλής ποιότητας αυτοκινήτων, επιδιώκοντας την προώθηση των προϊόντων της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από την άλλη πλευρά, η MG Motors, που ανήκει στη SAIC Motor, επίσης έχει επιδείξει σημαντική πρόοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς εξαπλώνεται το δίκτυο των αντιπροσώπων της και προσφέρει εξελιγμένα αυτοκίνητα με χαμηλό κόστος. Μάλιστα, τα MG έχουν φτάσει και στη χώρα μας με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.

Στο πλαίσιο αυτό, η εξάπλωση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας φαίνεται να συνεχίζεται με σταθερά βήματα, ενισχύοντας τον οικονομικό της ρόλο και αυξάνοντας τη διεθνή της παρουσία, καθώς η χώρα κινείται προς την κατάκτηση σημαντικότερων αγορών παγκοσμίως.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!