BLOGMUST_READNEAPINEDΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Πώς η Κίνα έπιασε κορόιδο την Ευρώπη – Η πανέξυπνη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας της

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, η Κίνα έχει δείξει μια απόλυτη δέσμευση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η στρατηγική της ήταν ευδιάκριτη: να προσελκύσει ξένους επενδυτές, να αφομοιώσει την τεχνογνωσία τους και στη συνέχεια να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης.

Σε πρώτη φάση, το κίνητρο της κινεζικής κυβέρνησης προς τους Ευρωπαίους παραγωγούς αυτοκινήτων ήταν ελκυστικό και συμφέρον. Στην πραγματικότητα, όμως, αποτελούσε μέρος μιας στρατηγικής που θα επέτρεπε στην Κίνα να επωφεληθεί από την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Ευρώπης.

Τη δεκαετία του ’90, η Κίνα προσέλκυσε πολλούς ευρωπαϊκούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, προσφέροντάς τους κίνητρα όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, χαμηλότοκα δάνεια και πρόσβαση στην τεράστια κινεζική αγορά. Ως ανταλλάγματα, πρόσφερε οικονομικά κίνητρα, όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, κρατικά επιδοτούμενα δάνεια και, πάνω απ’ όλα, πρόσβαση στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας.

Ωστόσο, υπήρχε ένα “μικρό αλλά”: οι δυτικοί κατασκευαστές θα έπρεπε να συστήσουν κοινοπραξίες με τοπικές εταιρείες. Αυτό δεν ήταν απλώς μια πρακτική συνεργασίας, αλλά ένας τρόπος για την Κίνα να αποκτήσει πρόσβαση στην τεχνολογία, τις δεξιότητες και τις μεθόδους παραγωγής των δυτικών εταιρειών.

Με το πέρασμα των χρόνων, οι κινεζικοί κατασκευαστές, με την υποστήριξη της κυβέρνησης, άρχισαν να μελετούν και να αντιγράφουν τις τεχνικές και τις μεθόδους παραγωγής των Ευρωπαίων. Με το πέρασμα του χρόνου, οι κινεζικές εταιρείες, με την στήριξη των κρατικών φορέων, προχώρησαν σε επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη.

Σταδιακά, αυτή η προσέγγιση έδωσε τη δυνατότητα στην Κίνα να παράγει αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας με χαμηλότερο κόστος. Ξεκίνησαν να εξελίσσουν τα δικά τους μοντέλα, εμπνευσμένα από τα δυτικά, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στον σχεδιασμό και την τεχνολογία.

Σήμερα, η Κίνα δεν είναι απλώς ο μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά και ο ρυθμιστής στην παγκόσμια σκηνή. Οι κινεζικές εταιρείες έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν πρωτότυπα και ανταγωνιστικά μοντέλα, που συμβαδίζουν με τις παγκόσμιες τάσεις και τεχνολογίες. Εταιρείες όπως η Geely, η BYD, η Great Wall Motors, MG Motors κ.α. έχουν ξεπεράσει το στάδιο της αντιγραφής και πλέον προσφέρουν πρωτότυπα και ανταγωνιστικά προϊόντα.

Έτσι, ενώ η Ευρώπη πίστευε πως είχε βρει έναν τρόπο να εκμεταλλευτεί την κινεζική αγορά, στην πραγματικότητα ήταν η Κίνα που ωφελήθηκε από την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και τεχνολογία. Και σήμερα, είναι η Κίνα που κατακτά την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, έχοντας ως βάση τα διδάγματα που έμαθε από την Ευρώπη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!