NEAPINED

Σας αρέσει το νέο Mazda MX-5;

Στην έκθεση του Τόκιο η ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει το πολύ όμορφο Iconic SP, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το επερχόμενο ηλεκτροϋβριδικό MX-5. Έστω και ως κουπέ.

Τα πράγματα αλλάζουν συνεχώς και ακόμη και ένα από τα πιο κλασικά σπορ μοντέλα όπως είναι το MX-5 αναμένεται στην επόμενη γενιά του να είναι τελείως διαφορετικό.

Το σίγουρο είναι πως δεν θα έχει έναν απλό κινητήρα, αλλά έναν εξηλεκτρισμένο, δίχως να αποκλείεται η περίπτωση και μιας ηλεκτρικής έκδοσης. Επίσης, πιθανότατα το νέο MX-5 να έχει τόσο την κλασική roadster έκδοση, όσο και μία κουπέ.

Προς το παρόν το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πρωτότυπο Iconic SP, το οποίο έχει ένα σύστημα πρόωσης που η Mazda το περιγράφει ως «EV σύστημα με δύο ρότορες». Κάτι που σημαίνει πως υιοθετεί την range extender διάταξη του MX-30 R-EV με έναν κινητήρα Wankel να λειτουργεί ως γεννήτρια και να φορτίζει μια μπαταρία 17,8 KWh που με τη σειρά της δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα.

Στα λιγοστά στοιχεία που αναφέρουν οι Ιάπωνες διευκρινίζεται ότι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 370 ίππους. Ταυτόχρονα, οι μικρές διαστάσεις του συστήματος πρόωσης επιτρέπουν την τοποθέτησή του με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή βάρους του 50:50.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο περιστροφικός ranger extender κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει τόσο με υδρογόνο όσο και με e-fuels. Εννοείται και με κανονική βενζίνη, αν τελικά περάσει στην παραγωγή.  

Όσον αφορά στο μέγεθός του, το Iconic SP είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το τρέχον MΧ-5. Το μήκος του φτάνει τα 4,18 μέτρα και είναι πολύ πιο βαρύ λόγω του υλεκτροϋβριδικού συστήματος φτάνοντας τα 1.450 κιλά. Από πλευράς μεγέθους το γιαπωνέζικο concept βρίσκεται πολύ κοντά σε μια Alpine A110.

Σχεδιαστικά, ο διάδοχος του MX-5 ξεχωρίζει από τις ελκυστικές, χυτές γραμμές του αμαξώματος που δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν πάντως και κάποια στοιχεία από ένα άλλο θρυλικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, το RX-7.

Όπως και να έχει το τελικό αποτέλεσμα δείχνει τόσο εντυπωσιακό όσο χρειάζεται για να συνεχίσει την παράδοση του Miata που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες.

Όσο για το εσωτερικό βλέπουμε να υπάρχει η γνωστή μίνιμαλ άποψη με ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ένα τιμόνι με μεγάλη στεφάνη και paddles, μία μικρή touch-screen και μια φαρδιά κεντρική κονσόλα με χειριστήρια για ενεργητικά αεροδυναμικά βοηθήματα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!