NEA

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν AM συχνότητα;

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η ενσωμάτωση της αναλογικής ραδιοφωνικής μπάντας AM στα ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να επιφέρει σημαντικό οικονομικό βάρος στους κατασκευαστές.

Μάλιστα, το συνολικό ποσό θα μπορούσε να αγγίζει μέσα στην επόμενη επταετία τα 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η ανησυχητική πρόβλεψη προέρχεται από το Κέντρο Αυτοκινητικής Έρευνας (CAR), μια αμερικανική οργάνωση που συνεργάζεται στενά με μεγάλους κατασκευαστές όπως είναι η General Motors και η Ford.

Η δυσκολία αφορά κυρίως στον ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο που παράγεται από τους ηλεκτρικούς κινητήρες, ο οποίος περιστασιακά διακόπτει τη λήψη της συχνότητας AM και επηρεάζει την ποιότητα ήχου.

Για αυτό το λόγο, αρκετοί κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων της Tesla, της Rivian, της VW, της Volvo, της Polestar, της BMW και της Ford (η οποία ύστερα αναθεώρησε την απόφασή της), έχουν σταματήσει να προσφέρουν την μπάντα AM στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.

Αυτή η απόφαση έχει προκαλέσει ανησυχίες μεταξύ των κυβερνητικών αξιωματούχων στις ΗΠΑ, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η συχνότητα AM αποτελεί σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και σε μεγάλες αποστάσεις.

Ωστόσο, η προσαρμογή του ραδιοφωνικού εξοπλισμού για να επιτρέψει στα BEV να λαμβάνουν ραδιοφωνικά κύματα AM συνεπάγεται επιπλέον έξοδα. Αυτές οι τροποποιήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν μέτρα όπως η προστασία των καλωδίων του ραδιοφώνου, η χρήση φίλτρων EMI και η εφαρμογή τεχνικών ακύρωσης θορύβου.

Το CAR εκτιμά ότι αυτή η προσπάθεια θα οδηγήσει σε οικονομικές δαπάνες ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2023 και του 2030. Ενώ το εκτιμώμενο κόστος ανά BEV κυμαίνεται από 50 έως 70 δολάρια, ι λεπτομερείς τεχνικές προδιαγραφές και οι πρόσθετες εργασίες ενδέχεται να αυξήσουν τα έξοδα.

Επίσης, τονίζεται ότι τα μέτρα για τη μείωση της παρεμβολής στην μπάντα των AM έχουν σχετικά χαμηλό κόστος υλικών, αλλά οι  συχνά συγκρούονται με τα απαιτούμενα για την προστασία άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων από ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.

Επιπλέον, παρά το ζήτημα βάρους, ένας προμηθευτής που συνεργάζεται με το CAR έχει δηλώσει ότι ένα φίλτρο θα προσθέσει μόλις 1 κιλό σε ένα όχημα. Η CAR υποδηλώνει ότι η υποχρεωτική χρήση αναλογικών δεκτών ΑΜ επιβαρύνει σημαντικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα θέμα που αναμένει την απόφαση της Γερουσίας.

Αυτά τα διάβασες;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!