NEAPINED

Σας αρέσει το νέο Renault 5;

Αυτή είναι η έκδοση παραγωγής του νέου ηλεκτρικού Renault που συνδυάζει το ρετρό στοιχείο με μία μοντέρνα προσέγγιση.

Πριν από μερικές μέρες η Renault μας έδωσε τα πρώτα teaser για το 5άρι παραγωγής, ενώ τώρα εξασφαλίσαμε τις σχετικές εικόνες που διέρρευσαν από το γραφείο κατάθεσης ευρεσιτεχνιών.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής “Renaulution” της Renault, που παρουσιάστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault Luca de Meo το 2021, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να λανσάρει 14 νέα μοντέλα μέχρι το 2025, με επτά από αυτά να είναι πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Το Renault 5 concept αποτελεί παράδειγμα αυτής της νέας στρατηγικής και εισάγει ένα φρέσκο ρετρό σχεδιασμό. Ο De Meo τόνισε τη σύνδεση του R5 με την ιστορία της Renault, ενώ το τοποθέτησε ως σύμβολο του μέλλοντος της μάρκας, με στόχο τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτή η δέσμευση υπογραμμίζεται περαιτέρω από την καταχώριση του λογότυπου Renault 5 στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας στις 3 Φεβρουαρίου 2021, γεγονός που υποδηλώνει ότι το χαρακτηριστικό λογότυπο από το concept μπορεί να μεταφερθεί στην έκδοση παραγωγής.

Σχεδιασμένο από τον επικεφαλής σχεδιαστή της Renault, Gilles Vidal, το city car concept παρουσιάζεται ως ένα συμπαγές τετράθυρο όχημα με σαφείς ομοιότητες με τον προκάτοχό του. Έτσι, βλέπουμε μία πιο προσγειωμένη αλλά εξίσου όμορφη εκδοχή του πρωτότυπου.

Το μπροστινό μέρος έχει μία κλειστή μάσκα με ενσωματωμένους τους προβολείς, ενώ το πίσω μέρος ακολουθεί τις καθαρές γραμμές με μία μινιμάλ όψη και επίσης λεπτά φωτιστικά σώματα.

Από το πλάι είναι έκδηλη η σχέση του νέου με του παλιού Renault 5 με τη μαύρη μεσαία κολόνα να δημιουργεί την ψευδαίσθηση μιας συνεχούς λωρίδας παραθύρων, ενώ οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι διακριτικά τοποθετημένες στη γωνία των παραθύρων. Επίσης, τα μαύρα πλαστικά στα φτερά και στα χαμηλά του αμαξώματος δίνουν ένα άλλο αέρα.

Το Renault 5 E-Tech, που βαφτίζεται αυτοκίνητο πόλης, πρόκειται να αντικαταστήσει το εξαιρετικά επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο Zoe από το 2024 και μετά. Ο Laurens van den Acker, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Groupe Renault, επιβεβαίωσε το ρόλο του R5 ως διαδόχου του Zoe, τονίζοντας ότι το Zoe, ως το ηλεκτρικό όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, θα συνεχίσει την παρουσία του.

Βασισμένο στη νέα μεταβλητή ηλεκτρική πλατφόρμα (CMF-B-EV) που εξελίχθηκε από τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, το R5 E-Tech διαθέτει τεχνολογία 400 V και στοχεύει να αποτελέσει την πιο ανταγωνιστική και αποδοτική πλατφόρμα στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων. Με το 70% των εξαρτημάτων της να προέρχεται από την πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιείται από τα Clio και Captur, η πλατφόρμα CMF-B-EV προσφέρει μείωση κόστους κατά 30% σε σύγκριση με το Renault Zoe E-Tech Electric.

Το σασί διαθέτει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω των ενσωματωμένων μονάδων μπαταρίας στο δάπεδο του οχήματος.

Η Renault σχεδιάζει να προσφέρει δύο εκδόσεις του R5 E-Tech, ξεκινώντας με μια μπαταρία 52 kWh που παρέχει έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, ακολουθούμενη από μια βασική έκδοση με μπαταρία 40 kWh. Η ισχύς αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 100 και 160 kW, χρησιμοποιώντας έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, παρόμοιο με αυτόν των Zoe και Megane E-Tech Electric.

Η μπαταρία του R5 δεν προορίζεται μόνο για την κίνηση- η Renault προβλέπει έναν ευρύτερο ρόλο για αυτήν με την τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G). Αυτό επιτρέπει στην μπαταρία όχι μόνο να αντλεί ενέργεια από το δίκτυο αλλά και να λειτουργεί ως ενδιάμεση μονάδα αποθήκευσης, επιτρέποντας την αμφίδρομη φόρτιση.

Το ηλεκτρικό R5 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι το τέλος του 2024, με τιμή εκκίνησης τα 25.000 ευρώ. Αυτή η προσιτή τιμή αποδίδεται στη χρήση οικονομικά αποδοτικών μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFePo ή LFP), που είναι γνωστές για την ανθεκτικότητα και την εκτεταμένη διάρκεια ζωής τους.

Η Renault δεν έχει επιβεβαιώσει αν το R5 θα διαθέτει αποκλειστικά μπαταρίες LFP ή αν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα είναι επίσης μια επιλογή.

Το ηλεκτρικό R5 E-Tech πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του στη Γενεύη τον Φεβρουάριο του 2024, με τιμή εκκίνησης τα 25.000 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!