NEAPINED

Το Alpine A290 θα είναι το εφαλτήριο στα ηλεκτρικά GTI

Μέσα στη νέα χρονιά θα δούμε αρκετά νέα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα και τα πρώτα ηλεκτρικά GTI. Πιθανό ντεμπούτο τον Ιούνιο, στις 24 ώρες του Le Mans που συμπίπτει με την επιστροφή της Alpine, με το A424_β.

Ένα από αυτά θα είναι και το A290 που θα αντιμετωπίσει άλλα γρήγορα «μικρά», όπως είναι το Cupra Raval ή το VW ID.2 GTI. Το Α290 θα είναι ένα από τα επτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η Alpine θα λανσάρει μέχρι το 2030.

Με επιβεβαιωμένη την ονομασία A290, το ηλεκτρικό hot-hatch της Alpine βασίζεται στο επερχόμενο Renault 5 που επίσης θα παρουσιαστεί μέσα στο 2024. Ωστόσο, το Α290 θα έχει έναν αισθητά σπορ προσανατολισμό και μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής του η Α110 θα κληθεί να συνεχίσει την αποκλειστική, από εκεί και έπειτα, πορεία της μάρκας.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος αντλεί έμπνευση από το A290_β concept, με τον επικεφαλής σχεδιαστή Raphael Linari να επιβεβαιώνει ότι το 85% της εντυπωσιακής εξωτερικής εμφάνισης του πρωτότυπου θα μεταφερθεί στην έκδοση παραγωγής.

Έτσι, αναμένουμε μία 4μετρη βολίδα με φαρδύτερους θόλους τροχών, ζάντες αλουμινίου μεγάλης διαμέτρου, επιθετικές εμπρός εισαγωγές, διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, έναν διαχύτη και μία ενσωματωμένη αεροτομή.

Στο εσωτερικό, η ριζοσπαστική τριθέσια διάταξη του A290_β με το roll-cage θα μετατραπεί σε μια πιο παραδοσιακή τετραθέσια διάταξη. Έτσι, θα πρέπει να περιμένουμε ένα σαλόνι με το ταμπλό του Renault 5 που θα έχει διάσπαρτα τα λογότυπα Alpine, καθίσματα τύπου μπάκετ με ενσωματωμένα προσκέφαλα, τιμόνι με κοφτό κάτω μέρος κ.α.

Το μινιμαλιστικό ταμπλό θα είναι σχεδιασμένο για να δίνει προτεραιότητα στις βασικές πληροφορίες, βασιζόμενο σε μια οθόνη head-up και όχι σε χειριστήρια οθόνης αφής. Ανάμεσα σε πολλά άλλα θα υπάρχει και ένα μπουτόν OV πάνω στο τιμόνι για άμεση μάξιμουμ ισχύ για 10 δεύτερα.

Θα υπάρχουν τρία προφίλ κίνησης, ανάρτηση με υδραυλικά αμορτισέρ δύο στοπ με πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ίσως να υπάρχει και κλασικό χειρόφρενο. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, η Alpine δεν θα υιοθετήσει ήχους προσομοίωσης κινητήρα εσωτερικής καύσης, μήτε ψεύτικές αλλαγές σχέσεων.

Κάτω από το καπό, το A290 θα εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ, σύμφωνα με την παράδοση των γαλλικών hot hatch, που θα προέρχεται από το Renault Megane E-Tech. Θα αποδίδει 218 ίππους και 300 Nm, ενώ υπάρχουν πληροφορίες και για μία πιο ισχυρή έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 273 ίππων.

Αν και οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες για την μπαταρία παραμένουν αδιευκρίνιστες, το A290 αναμένεται να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους και της βελτιωμένης κατανομής βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.

Πιθανότατα να υπάρχει η μπαταρία των 52 kWh προσφέροντας αυτονομία τουλάχιστον 400 χιλιομέτρων. Η επιλογή αυτής της μπαταρίας έγινε και για να διατηρηθεί το βάρος στα περίπου 1.600 κιλά.

Η αρχιτεκτονική CMF-BEV και γενικότερα το σασί θα έχει μία ειδική ρύθμιση για την Alpine, βελτιώνοντας τον χειρισμό και την οδηγική απόλαυση. Τα υδραυλικά αμορτισέρ, παρόμοια με αυτά του Megane RS, θα συμβάλλουν σε μια πιο σκληρή ανάρτηση χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα κύλισης και τα επίπεδα άνεσης.

Το Alpine A290, το οποίο πρόκειται να φιγουράρει στις εκθέσεις προς τα τέλη του 2024, σηματοδοτεί μια στρατηγική στροφή για τη μάρκα, η οποία εξελίσσεται από έναν εξειδικευμένο κατασκευαστή σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Καθώς η Alpine διευρύνει την κληρονομιά της, το A290 αποτίνει φόρο τιμής στο εμβληματικό Renault 5 Alpine, θέτοντας τις βάσεις για μια νέα εποχή υπεροχής του ηλεκτροκίνητου hot hatch.

Το επόμενο ηλεκτρικό από την Alpine θα είναι ένα «crossover GT» με την κωδική ονομασία DZ110, που αναμένεται το 2025. Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Alpine Dieppe μαζί με το συνεχιζόμενο A110, θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, μπαταρία 89 kWh και τετρακίνηση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!