NEA

Δείτε που σταθμεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Τον αυτοκινητοδιώκτη… φαίνεται πως έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν αυτά σταθμεύουν στα γκαράζ των ελληνικών πλοίων.

Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία του Tesla που ταξίδεψε για Κρήτη με το Ε/ΟΓ Βενιζέλος και στάθμευσε σε ειδική θέση που έχουν προνοήσει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που ως γνωστόν ταξιδεύουν πάντα με τον οδηγό τους και ποτέ ασυνόδευτα, σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείο Ναυτιλίας.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά αυτών των αυτοκινήτων και ο προβληματισμός που έχει γεννηθεί τι θα γίνει σε περίπτωση αυτανάφλεξης τους… έχει οδηγήσει σε ειδική μέριμνα τους, με τα πληρώματα των πλοίων να έχουν συμμορφωθεί πλήρως στις νέες διατάξεις.

Το ερώτημα ωστόσο που γεννάται είναι τι θα γίνει όταν στο μέλλον θα ταξιδεύουν πολλά περισσότερα ηλεκτρικά και όχι κατά μονάδες, όπως συμβαίνει τώρα. Υπάρχουν αντίστοιχες θέσεις για αυτά στα πλοία; Ξεκάθαρα όχι είναι η απάντηση και εύλογα θα γεννηθούν φόβοι για την μετακίνηση τους.

Την ίδια στιγμή η εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας κάνει λόγο και για ειδικές θέσεις και για τα οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, LPG, CNG, όπου κανείς δεν ενδιαφέρεται που αυτά θα σταθμεύσουν στα γκαράζ των πλοίων. Και αυτό είναι φυσικό αφού τα πληρώματα των πλοίων δεν μπορούν να καταλάβουν ποια οχήματα έχουν εναλλακτικά καύσιμα, αν αυτό δεν το μεταφέρουν στους υπεύθυνους.

Κατά συνέπεια απαιτείται εγρήγορση και σοβαρότητα από τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στις μεταφορές των οχημάτων με πλοία για να μη γίνουμε μάρτυρες αρνητικών γεγονότων εξαιτίας παραλείψεων…

Ακολουθεί μέρος της εγκυκλίου για τη μεταφορά των ηλεκτρικών και λοιπών οχημάτων στα πλοία:

«Η ολοένα αυξανόμενη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (Alternative Fuel Vehicles ή AFV) δημιουργεί ζητήματα ασφάλειας στα πλοία που τα μεταφέρουν. Στα AFV περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

  • Τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες),
  • Τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Για τον ανωτέρω σκοπό συστήνονται μέτρα που αφορούν μεταξύ άλλων στη φόρτωση πλοίων με AFV, στη μη φόρτιση AFV επί των Ε/Γ-Ο/Γ και Φ/Γ-Ο/Γ πλοίων, στην εποπτεία των χώρων στοιβασίας των πλοίων που μεταφέρουν AFV, στην εξοικείωση του πληρώματος έναντι των πιθανών κινδύνων και στον εφοδιασμό των πλοίων με κατάλληλο εξοπλισμό αντιμετώπισης.

Κατά τη φόρτωση AFV καταγραφή του είδους τους και της θέσης στην οποία στοιβάζονται επί του πλοίου και τοποθέτηση από το πλήρωμα κατάλληλης σήμανσης σε εμφανές σημείο των οχημάτων. Επισήμανση στους επιβάτες-οδηγούς της ανάγκης για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους».

Μη φόρτωση AFV ως «ασυνόδευτων».

«Μη φόρτωση AFV που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους, στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί. Ειδικότερα, σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη ή όχι του συσσωρευτή τους, μη φόρτωση και μεταφορά τους.

Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει».

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!