NEAPINED

Το Euro 7 χαλαρώνει και τρενάρει τα ηλεκτρικά

Από τη στιγμή που οι κατασκευαστές στην Ευρώπη θα μπορούν να κρατήσουν περισσότερα χρόνια στην αγορά τα μικρότερα μοντέλα τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης ο εκτιμώμενος ρυθμός πώλησης των BEV αναμένεται να μειωθεί.

Η Volkswagen ανακοίνωσε την καθυστέρηση της μαζικής παραγωγής του επερχόμενου προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, βασισμένου στο ID.2all, ως αποτέλεσμα των πιο χαλαρών ορίων που προβλέπει το Euro 7.

Αυτές οι αλλαγές επιτρέπουν στα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να παραμείνουν στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι αρχικά αναμενόταν.

Το μικρό EV της VW, που θα έχει τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, είχε αρχικά προγραμματιστεί για να μπει στην παραγωγή το 2025, αλλά τώρα θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2026, σύμφωνα με δημοσίευμα του auto motor und sport.

Η απόφαση αποτελεί στρατηγική απάντηση στη χαλάρωση του Euro 7, η οποία σημαίνει ότι τα μικρότερα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως το Polo, μπορούν να συνεχίσουν να πωλούνται χωρίς δαπανηρές αναβαθμίσεις που διαφορετικά θα τα καθιστούσαν ασύμφορα.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, είχαν προβλέψει την ανάγκη σταδιακής απόσυρσης των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) λόγω των αυστηρών κανονισμών κατά της ρύπανσης.

Ωστόσο, μετά από προσπάθειες πίεσης της βιομηχανίας, οι χώρες της ΕΕ επέλεξαν να διατηρήσουν τις υφιστάμενες συνθήκες δοκιμής Euro 6 και τα όρια εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Παρά την καθυστέρηση στην παραγωγή όγκου, η Volkswagen εξακολουθεί να σχεδιάζει να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του ID.2all το 2025 και θα παράγει περιορισμένους αριθμούς μέχρι την πλήρη αύξηση της παραγωγής το 2026.

Η απόφαση αυτή φέρνει τη Volkswagen σε ελαφρώς μειονεκτική θέση σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της, όπως η Stellantis, η οποία έχει ήδη λανσάρει το πλήρως ηλεκτρικό μικρό BEV Citroen e-C3 με τιμή εκκίνησης 23.300 ευρώ.

Επιπλέον, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά με προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η καθυστέρηση συμπίπτει με τις ευρύτερες προσπάθειες της Volkswagen για τον εξορθολογισμό του δικτύου παραγωγής της στην Ευρώπη και τη μείωση του κόστους υπό την ηγεσία του επικεφαλής της μάρκας VW, Thomas Schaefer.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η εταιρεία έχει προσαρμόσει τη στρατηγική προγραμματισμού της παραγωγής της, στοχεύοντας πλέον στο 80% του μέγιστου προβλεπόμενου όγκου πωλήσεων για ένα νέο μοντέλο.

Αυτή η απόκλιση από την προηγούμενη προσέγγιση, η οποία περιλάμβανε ένα μαξιλάρι για πιθανή υψηλότερη ζήτηση, έχει ως στόχο να αποτρέψει προβλήματα υπερβάλλουσας παραγωγικής ικανότητας που προέκυπταν όταν η ζήτηση έπεφτε κάτω από τις προσδοκίες.

Ο Schaefer τόνισε ότι οποιαδήποτε απροσδόκητη αύξηση της ζήτησης για ένα συγκεκριμένο μοντέλο θα αντιμετωπιστεί μέσω πρόσθετων μετατοπίσεων και όχι μέσω του σχεδιασμού πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

Αυτή η αναθεωρημένη στρατηγική παραγωγής εφαρμόζεται για το Passat στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας και αναμένεται να εφαρμοστεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα, ευθυγραμμιζόμενη με τη δέσμευση της Volkswagen να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες δυναμικές της αγοράς διατηρώντας παράλληλα την αποδοτικότητα του κόστους.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!