NEAPINED

Το ηλεκτρικό Nissan GT-R δεν είναι ένα όνειρο

Οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρίας έχουν ξεκινήσει από τώρα να δουλεύουν πάνω σε έναν ηλεκτρικό Godzilla που θα αποδίδει πάνω από 1.300 άλογα. Θα είναι έτοιμος μέχρι το 2030.

Το Nissan GT-R της γενιάς R35 μπορεί να συνεχίζει να πωλείται σε άλλα μέρη του κόσμου, αλλά από πέρυσι έχει εγκαταλείψει την Ευρώπη. Οι σχετικά αυστηροί κανονισμοί για τον θόρυβο και τις εκπομπές ρύπων δεν επέτρεπαν πλέον στο Godzilla, το οποίο ήταν σε παραγωγή από το 2007, να συνεχίσει να υπάρχει στη γηραιά ήπειρο.

Παρά την ηλικία της, η γενιά R35 γνώρισε μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη το 2023, με τις πωλήσεις να εκτοξεύονται εντυπωσιακά κατά 584% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, η ανάγκη για αντικατάσταση έχει γίνει εμφανής. Και όχι ως ένα plug-in υβριδικό.

Το εμβληματικό Nissan GT-R, με ρίζες που ανάγονται στο πρωτότυπο Skyline GT-R του 2001, μπορεί να υποστεί μια σημαντική μετάβαση, εξελισσόμενο σε μια αμιγώς ηλεκτρική βολίδα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το Hyper Force concept, που παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία τον Οκτώβριο, έκλεψε τις εντυπώσεις στο Τόκιο με τον τολμηρό σχεδιασμό του και την υπόσχεση της εκπληκτικής ιπποδύναμης των 1.360 ίππων.

Διαθέτοντας εμπρός και πίσω κινητήρες, τετρακίνηση, πόρτες αλά Lambo και ένα pixel λογότυπο GT-R, αυτό το concept μπορεί να μην είναι απλώς ένα φανταστικό σενάριο.

Ο Giovanny Arroba, διευθυντής σχεδιασμού πρότζεκτ της Nissan, άφησε πρόσφατα να εννοηθεί ότι το Hyper Force θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα παραγωγής μέχρι το 2030, περιγράφοντάς το ως ένα «τολμηρό αλλά απτό όνειρο».

Ο Arroba τόνισε στο βρετανικό Autocar ότι τα σχεδιαστικά στοιχεία του Hyper Force δεν βασίζονται σε απλή φαντασία, με σχήματα, αναλογίες και στάση που έχουν τις ρίζες τους στο ρεαλιστικό κόσμο.

Η ανταπόκριση από την αποκάλυψη του concept είναι ανάμεικτη, με κάποιους να υποστηρίζουν τη διατήρηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στο επόμενο supercar, ενώ άλλοι ανταποκρίθηκαν «αρκετά θετικά” στην ιδέα μιας αμιγώς ηλεκτρικής διάταξης.

Ο επικεφαλής των παγκόσμιων προϊόντων της Nissan, Ivan Espinosa, είχε δηλώσει στο παρελθόν την πρόθεση να περιμένει την ωριμότητα των solid state μπαταριών στερεάς κατάστασης πριν λανσάρει ένα ηλεκτρικό GT-R.

Παρόλο που το Hyper Force διέθετε δύο ηλεκτρομοτέρ, ο Espinosa δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ενσωματωθεί ένας τρίτος ή ακόμα και ένας τέταρτος κινητήρας στο R36. Άφησε μάλιστα να εννοηθεί μια πιο καυτή παραλλαγή Nismo με μικρότερη μπαταρία για να μειωθεί το βάρος.

Η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για την κυκλοφορία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2028, υποσχόμενη διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα και τριπλάσια ταχύτητα φόρτισης σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Σύμφωνα με τον David Moss, αντιπρόεδρο της εταιρείας για την Ε&Α στην Ευρώπη, αυτές οι μπαταρίες επόμενης γενιάς θα τροφοδοτούν μια εντελώς νέα πλατφόρμα, που δεν θα σχετίζεται με κανένα υπάρχον μοντέλο.

Επιπλέον, ο Moss υπογράμμισε ότι οι μπαταρίες solid state uα ενισχύσουν τη δυνατότητα παραγωγής μεγάλων SUV και pickup φορτηγών, αναδεικνύοντας τη δέσμευση της Nissan να αγκαλιάσει το ηλεκτρικό μέλλον.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!