NEA

Άπιαστο όνειρο οι μπαταρίες που υπόσχονται αυτονομία 1.000 χλμ και φόρτιση σε δέκα λεπτά

Ακόμα δεν φαίνεται το φως στο τούνελ αναφορικά με τις εξελίξεις στο μέτωπο των μπαταριών στερεάς κατάστασης που υπόσχονται περισσότερη αποθήκευση ενέργειας, μεγαλύτερες αποστάσεις οδήγησης και ταχύτερη φόρτιση για ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς.

Ωστόσο, παρά τις δεκαετίες έρευνας και τα δισεκατομμύρια δολάρια που επενδύθηκαν, το μέλλον τους εξακολουθεί να φαίνεται δυσπρόσιτο. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Tesla δεν έχει λεπτομερώς κανένα σχέδιο ανάπτυξης στερεάς κατάστασης.Ας δούμε όμως πως τρέχουν οι επενδύσεις στο μέτωπο αυτό:

Η αμερικανική startup QuantumScape, η οποία έχει συναλλαγές με έξι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, έχει αναπτύξει μια κυψέλη ημι-στερεής κατάστασης. Η εταιρεία λέει ότι θα μπορούσε να αυξήσει την αυτονομία οδήγησης ενός EV από 350 μίλια σε 400-500 μίλια. Η αναμενόμενη αύξηση του εύρους μειώνεται από προηγούμενες εκτιμήσεις 50%-80%.

Η QuantumScape έστειλε τα πρώτα πρωτότυπα δείγματά της στα τέλη του 2022, τα οποία η VW είπε ότι έδειξε ότι η μπαταρία μπορούσε να διανύσει περισσότερα από 500.000 μίλια χωρίς αισθητή απώλεια εμβέλειας και είχε γρήγορο χρόνο φόρτισης στο 80% της χωρητικότητας σε 15 λεπτά.

Η Blue Solutions της Γαλλίας πουλά ήδη μπαταρίες στερεάς κατάστασης για λεωφορεία με χρόνο φόρτισης τεσσάρων ωρών, αλλά αναπτύσσει ένα νέο προϊόν για αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί ηλεκτρολύτη πολυμερούς και εξαιρετικά λεπτή μεταλλική άνοδο λιθίου, με στόχο να έχει χρόνο φόρτισης μικρότερο από 20 λεπτά και επιτρέποντας αύξηση της αυτονομίας περίπου 30% σε σχεδόν 1.000 km. Η εταιρεία λέει ότι σκοπεύει να κατασκευάσει ένα γίγα-εργοστάσιο για τις νέες μπαταρίες της έως το 2029 και έχει υπογράψει κοινή συμφωνία ανάπτυξης με την BMW.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δήλωσε τον Ιούνιο ότι είχε επιτύχει μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνολογία στερεάς κατάστασης που αντιμετώπισε προβλήματα ανθεκτικότητας. Είπε ότι σχεδίαζε την διάθεση της  το 2027-2028 μιας μπαταρίας με αυτονομία 1.000 km και χρόνο φόρτισης 10 λεπτά.

Η ProLogium Technology της Ταϊβάν είπε ότι μέχρι το τέλος του 2023 στόχευε να στείλει πρωτότυπα δείγματα των μπαταριών ημι-στερεάς κατάστασης που επιτρέπουν σχεδόν διπλασιασμό της ενεργειακής πυκνότητας των πακέτων. Η εταιρεία, η οποία έχει συμφωνία συνεργασίας με τη Mercedes-Benz, τη Stellantis και την TotalEnergies, κατασκευάζει ένα gigafactory στην Ταϊβάν και σχεδιάζει ένα στη Γαλλία.

Η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio έχει διαθέσει στο εμπόριο μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης 150 κιλοβατώρα (kWh) για τα ηλεκτρικά της οχήματα, που κατασκευάζονται από την Beijing Welion New Energy, οι οποίες έχουν αυτονομία έως και 1.000 km. Η Nio πουλά EVs στην Κίνα και την Ευρώπη και λειτουργεί υπηρεσία αλλαγής μπαταριών για τα οχήματά της.

Η Ganfeng LiEnergy, θυγατρική της Ganfeng Lithium, παράγει μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης που τροφοδοτούν EV που παράγονται από την κινεζική Seres, όπως το SUV Seres 5 που έχει αυτονομία 530 km, με χρόνο γρήγορης φόρτισης 50 λεπτών.

Η κινεζική CATL, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπαταριών στον κόσμο, παρουσίασε πέρυσι μια μπαταρία συμπυκνωμένης ύλης, έναν τύπο μπαταρίας ημι-στερεάς κατάστασης που μπορεί να παρέχει αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία ηλεκτρικών επιβατικών αεροσκαφών. Είχε δηλώσει πριν από χρόνια ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των μπαταριών για EV αργότερα το 2023, αν και δεν έχει παράσχει ενημέρωση σχετικά με αυτό.

Η αμερικανική startup Solid Power παρέδωσε δοκιμαστικά στοιχεία της μπαταρίας ημι-στερεάς κατάστασης με στερεό ηλεκτρολύτη με βάση σουλφίδιο και άνοδο πυριτίου υψηλής περιεκτικότητας στην BMW στα τέλη του περασμένου έτους. Είναι επίσης στα αρχικά στάδια ανάπτυξης μπαταρίας με άνοδο λιθίου. Η Ford, η BMW, η Hyundai και η SK Innovation έχουν επενδύσει στην εταιρεία.

Ένας άλλος Αμερικανός παίκτης, η Factorial Energy, παρέδωσε πέρυσι πρωτότυπα δείγματα της μπαταρίας ημι-στερεάς κατάστασης σε συνεργάτες αυτοκινητοβιομηχανίας για δοκιμή. Η startup, η οποία στοχεύει σε αυτονομία μπαταρίας 600 μιλίων, έχει συμφωνίες με τη Mercedes-Benz, τη Stellantis και τη Hyundai.

Η LG Energy Solution της Νότιας Κορέας δήλωσε πέρυσι ότι στόχευε να αναπτύξει μπαταρίες στερεάς κατάστασης με βάση πολυμερή και θειούχα έως το 2026 και το 2030 αντίστοιχα.

Η SK On της Νότιας Κορέας, η μονάδα μπαταριών του ενεργειακού ομίλου SK Innovation, αναπτύσσει δύο τύπους κυψελών στερεάς κατάστασης – σύνθετες μπαταρίες υψηλού μοριακού οξειδίου και μπαταρίες με βάση το σουλφίδιο – με στόχο την παραγωγή πρωτοτύπων έως το 2026 και την εμπορευματοποίησή τους έως το 2028.

Η Samsung SDI της Νότιας Κορέας αναπτύσσει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης χωρίς άνοδο και ξεκίνησε την παραγωγή πρωτοτύπων πέρυσι πριν από την αναμενόμενη μαζική παραγωγή το 2027.

Η Honda έχει ως στόχο να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών μπαταριών στερεάς κατάστασης το 2024, με στόχο να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες σε μοντέλα στο τελευταίο μέρος αυτής της δεκαετίας. Επένδυσε επίσης στο SES AI για την από κοινού ανάπτυξη μπαταριών ημι-στερεάς κατάστασης.

Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει ένα EV μια μπαταρία καθαρής στερεάς κατάστασης που έχει αναπτυχθεί εσωτερικά μέχρι το οικονομικό έτος 2028.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!