NEAPINED

Πόσο έχουν μεγαλώσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα; Τι προβλήματα έχουν δημιουργήσει;

Τα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών έχουν αποκτήσει αρκετά εκατοστά σε πλάτος τα τελευταία χρόνια, περιπλέκοντας την κυκλοφορία και τη στάθμευση στις πόλεις, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από τη ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

Στην Ευρώπη, τα νέα αυτοκίνητα φαρδαίνουν κατά μέσο όρο κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια και περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι ήδη πολύ φαρδιά για τους προβλεπόμενους χώρους στάθμευσης στους δρόμους, σύμφωνα με τη μελέτη.

Μεγαλύτερα, βαρύτερα, τα 100 αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη έχουν επίσης αποκτήσει κατά μέσο όρο 2,5 εκατοστά σε πλάτος. Συγκρίνοντας ένα μέσο όρο από τα προηγούμενα χρόνια, από τα 177,8 εκ. σε πλάτος, το 2018 είχαν φτάσει στα 180,3 εκ.

Αυτή η ανάπτυξη ήταν συνεχής: το γενικότερο μέσο πλάτος των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν μόλις 170,5 εκατοστά το 2021, σύμφωνα με μια άλλη ΜΚΟ, το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT).

Τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη έχουν κερδίσει από τρία έως πέντε εκατοστά σε πλάτος στις πιο πρόσφατες εκδόσεις τους, όπως το Peugeot 3008, το Renault Clio, το Skoda Fabia ή το μικρό Fiat Panda. Ακόμα και τα Mini ξεπερνούν τα 1,80 μέτρα στις SUV εκδόσεις τους.

Ωστόσο, η πιο θεαματική διεύρυνση είναι ορατή στα πολυτελή SUV, υπογραμμίζει η ΜΚΟ. Οι BMW X5, X6 και XM έχουν ξεπεράσει τα δύο μέτρα σε πλάτος, ενώ τα Land Rover Defender, Audi Q8 και Volvo EX90 πλησιάζουν τα δύο μέτρα (οι καθρέπτες διπλωμένοι). Η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ισπανία οδηγούν την κατάταξη των μεγαλύτερων αγοραστών οχημάτων.

Για τον Nicolas Raffin, εκπρόσωπο της T&E France, «…το αυξανόμενο μέγεθος των αυτοκινήτων έχει συγκεκριμένες συνέπειες στους δρόμους μας. Τα μεγάλα SUV και τα αμερικανικού τύπου pickup δεν χωρούν στους προβλεπόμενους χώρους και παραβιάζουν τα πεζοδρόμια ή το δρόμο για  ποδηλάτες, πεζούς κλπ. Στο Παρίσι, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ελάχιστο πλάτος των πάρκινγκ είναι 1,80 μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της σήμανσης».

Η ένωση προτείνει αύξηση των τελών στάθμευσης για μεγάλα αυτοκίνητα, όπως προτείνει το δημαρχείο του Παρισιού, δημιουργώντας φορολογικά κίνητρα για τα πιο οικονομικά οχήματα και αναθεωρώντας το μέγιστο πλάτος των νέων αυτοκινήτων (2,55 εκ. προς το παρόν).

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!